Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعباس  رییسی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، وسعت گلخانه‌های سطح استان را بیش از ۲۳ هکتار عنوان و اظهار کرد: به طور میانگین در هر مترمربع سطح زیر کشت ۱۱۰ شاخه گل رز تولید می‌شود که این میزان سالیانه به ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده  می‌رسد.
وی گفت: به دلیل ارتفاع بالا از سطح دریا و شرایط آب و هوایی مناسب، گل رز تولیدی چهارمحال و بختیاری در ۱۰ رقم از نظر تنوع رنگ خاورمیانه منحصر به فرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییسی، اشتغالزایی مستقیم در گلخانه‌های بسته پرورش گل در سطح استان را  حدود ۲۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و از طریق پایانه گل و گیاه دیگر استانها، به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
کارشناس مسوول گلخانه‌ای امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری افزود:بیش از ۷۰۰ هزار شاخه از گل شاخه بریده تولیدی در سال جاری در این استان نیز از نوع «آلسترومریا» بوده است.
به گفته وی، هم اینک بیش از ۴۵ واحد گلخانه سبزی و صیفی‌کاری در این استان فعال است.
رییسی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سالانه ۳ هکتار به سطح زیر کشت گلخانه‌های استان اضافه خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به تشدید پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی در استان طی چند سال گذشته، بهره‌برداران بخش کشاورزی این استان با تغییر الگوی کشت و راه‌اندازی گلخانه‌ها به سمت توسعه گل شاخه بریده و تولید توت فرنگی سوق داده شده‌اند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های کارون، زاینده رود و بخشی از دز است و با داشتن بیش از یکهزار و ۵۰۰ متر ساحل آب‌های جاری و با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع از سطح دریا و نیز خاک مستعد، مکان مناسبی برای تولید گل و توسعه گلخانه است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوا در شهرکرد و بلداجی سه درجه بالای صفر ثبت شد.
چراغپور افزود: لردگان با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرمترین نقطه استان بود.

دیگر خبرها

  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو