Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@16:29:10 GMT

بخشش 14 محکوم به قصاص در جیرفت طی 9 ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۰۱۰۹

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی 9 ماهه گذشته با اقدامات شورای حل اختلاف ویژه زندان و با همکاری دادستان و مقامات قضایی، 14 مورد رضایت محکومین به قصاص در زندان جیرفت داشته‌ایم.

به گزارش فارس، رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه دادستان مرکز استان و جمعی از معاونان از زندان جیرفت بازدید و به صورت چهره به چهره به درخواست‌های مددجویان زندانی رسیدگی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یدالله موحد در سومین روز سفر به جنوب استان کرمان و در پایان بازدید از زندان جیرفت اظهار داشت: طی 9 ماهه گذشته با اقدامات صورت گرفته از سوی شورای حل اختلاف ویژه زندان جیرفت و با همکاری دادستان جیرفت و مقامات قضایی شهرستان، 14 مورد رضایت در خصوص محکومین به قصاص داشته‌ایم که از این تعداد 6 نفر آزاد و مابقی نیز در شرف آزادی هستند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون با تلاش‌های صورت گرفته در کمیته صلح و سازش زندان، 105 مورد توافق بین طرفین پرونده‌ها از طریق صلح و سازش ایجاد شده است که این امر موجب آزادی اکثر این افراد از زندان جیرفت شده است.

موحد از کاهش 12 درصدی ورودی به زندان جیرفت طی 9 ماهه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 312 فقره پرونده به این شوراها ارجاع شده که تعداد 292 مورد بین اصحاب دعوا سازش برقرار شده است.

لینک کوتاه: asriran.com/002xpx

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قصاص جیرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در شورای معاونین (شورای برنامه ریزی) دادگستری کل استان کرمان گفت: شورا‌های حل اختلاف جنوب استان کرمان طی پارسال مجموعا به ۶۰ هزارو ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی کرده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف جنوب استان طی پارسال ۳۵ درصد است.

وی افزود: طی پارسال ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان وارد و ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه شده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان کرمان به فعالیت شعب شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و بیان کرد: طی پارسال ۳۷۷ پرونده به این شورا‌های حل اختلاف وارد و ۳۸۰ پرونده مختومه شده که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی پارسال تعداد ۳۸ زندانی با کمک شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان از زندان‌های جنوب استان کرمان آزاد و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن اشاره به فلسفه تشکیل شورا‌های حل اختلاف، اولویت اول در نهاد مذکور را زمینه سازی برای اصلاح ذات البین اعلام و از تلاش صادقانه همکاران قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • سازش ۲۱۲۳۲ فقره پرونده در جنوب کرمان
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد