Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:28:07 GMT

پرواز مشکوک پهپادها در آسمان دو ایالت‌ آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۰۱۳۸

پرواز مشکوک پهپادها در آسمان دو ایالت‌ آمریکا

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، ‌ این پهپادها بر فراز مزارع به پرواز درآمده و مزرعه داران را دچار هراس و سردرگمی کرده اند.

«میسی بلکمن» (Missy Blackman) که شاهد پرواز سه پهپاد برفراز مزرعه اش بوده است، ‌ گفت: جای سوال است که این پهپادها چرا و چگونه اینجا هستند و هیچ کسی پاسخی برای این مساله ندارد.

تا قبل از کریسمس، دفاتر کلانترهای این منطقه با گزارش های زیادی در مورد مشاهده پهپادهای بزرگ بر فراز آسمان زمین های هموار و مناطق روستایی، ‌ روبه رو بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود پهپادها، ساکنان محلی را به ستوه آورده  و به همین دلیل تحقیقاتی فدرال برای دلیل به پرواز درآمدن این پرنده ها آغاز شده است.

به گفته مقام های محلی، ساکنان منطقه حتی درصدد شلیک به پهپادها و سرنگونی آن برآمدند و مقام های مربوطه از آنها خواستند به جای این کار، ‌ موضوع را به مراجع قانونی گزارش دهند.

این مساله در حالی در کانون توجهات قرار گرفته است که اداره فدرال هوانوردی آمریکا هفته گذشته مقررات جدیدی را وضع کرد که به موجب آن، اغلب پهپادها باید قابل شناسایی باشند.

گمانه زنی هایی وجود دارد مبنی بر اینکه این پهپادها احتمالا برای عملیات نقشه برداری یا آزمایش روی زمین از طرف یک شرکت نفت و گاز به پرواز درآمده، اما دلیل انجام شبانه این عملیات مشخص نشده است.

«کوری گاردنر» (Cory Gardner) سناتور جمهوریخواه ایالت کلرادو اعلام کرد که اوضاع را به دقت تحت نظر دارد. در همین حال، چند مرکز مجری قانون به ساکنان محلی هشدار دادند که تیراندازی به طرف پهپادها، ‌جرم تلقی می شود.

ردگیری پهپاد که می توان از آن برای همه نوع هدفی از جمله نقشه برداری و عکسبرداری استفاده کرد، ‌ امری دشوار است. از سال ۲۰۱۵، افراد مسئول پرواز پهپاد در آمریکا ملزم به ثبت آن در دفاتر دولت فدرال شدند، اما هیچ راه قانونی برای شناسایی مالک پهپاد از سوی مقام های محلی و ایالتی آمریکا و یا رهگیری آن وجود ندارد. حتی محدودیت شناسایی پهپادها، به گردانندگان آن امکان نزدیک شدن به کاخ سفید را داده است، بدون آنکه زنگ خطری به صدا درآید.

برچسب‌ها کلرادو پهپاد ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلرادو پهپاد ایالات متحده آمریکا کلرادو پهپاد ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند

سازمان آتش‌نشانی لس‌آنجلس اعلام کرد در اثر برخورد قطار مترو با اتوبوس در این شهر، دست‌کم ۵۵ نفر زخمی شده‌اند و حال دو نفر از آنها وخیم است.

به گزارش ایسنا، همچنین مقامات محلی تایید کردند مصدومیت ۱۶ نفر دیگر از افرادی که به بیمارستان منتقل شدند، تهدید کننده نیست و باقی زخمی‌ها نیست سرپایی درمان شدند.

گزارش‌ها حاکیست هیچ کودکی در بین مصدومان نبوده است.

آتش‌نشانان پس از دریافت گزارش تصادف در ساعت ۱۱:۵۴ ظهر روز گذشته (سه‌شنبه) به وقت محلی به محل حادثه رسیدند.

اسپوتنیک با انتشار خبر اولیه از این سانحه گزارش کرد هنوز جزئیات بیشتری اعلام نشده و بررسی علت تصادف آغاز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدیو) تصادف هولناک مترو با اتوبوس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • غریق‌نجاتی که به سمت شما پرواز می‌کند
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت