Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@07:34:05 GMT

اتصال آزاد راه رشت به آستارا، باکو و اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۰۱۸۹

اتصال آزاد راه رشت به آستارا، باکو و اردبیل

ایسنا/گیلان وزیر راه و شهرسازی از اتصال آزادراه قزوین - رشت به شهرهای آستارا و باکو در کشور جمهوری آذربایجان و سپس استان اردبیل خبر داد.

محمد اسلامی لحظاتی پیش در جریان سفر به شهرستان مرزی بندر آستارا و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر، بارانداز ریلی آستارا - آستارا، پایانه غلات بندر، پایانه نفتی و غلات راه آهن، پل روگذر کمربندی غربی شهر آستارا و عملیات احداث راه آهن رشت – آستارا در منطقه عباس آباد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنادر در کریدور شمال - جنوب و شرق – غرب نقش ویژه و تأثیرگذاری را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موافقت نامه های صورت گرفته در خصوص ظرفیت سازی در بنادر کاسپین انزلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در استان گیلان، ادامه داد: سهم ویژه‌ای از بازار ترانزیت برای این دو بندر مهم در شمال کشور اختصاص یافته است.

وی از جهت گیری وزارت راه و شهرسازی در گسترش حمل و نقل ترکیبی و حمل و نقل مسافری سخن گفت و خاطرنشان کرد: برای این منظور در همایش اقتصادی دریای خزر در ترکمنستان توافقات در خصوص مسافرت های دریایی بین بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر پایه‌گذاری و برنامه هایی تدوین شده است.

اسلامی به گسترش پذیرش مسافر در بنادر نوشهر، انزلی و آستارا اشاره کرد و افزود: تجهیز و تقویت بنادر و مناسب سازی ظرفیت کشتی ها برای مسافرت های دریایی و سایر اقدامات دریایی از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در این حوزه است.

وی روابط با کشور جمهوری آذربایجان در توسعه حمل و نقل را بسیار خوب برشمرد و تصریح کرد: افزایش ترانزیت و مبادلات تجاری، متأثر از این روابط می باشد که آثار آن را در بندر آستارا به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگر سخنان خود به تأکیدات رئیس جمهور در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: توسعه راه آهن رشت - آستارا یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید در این حوزه است که با همکاری مردم منطقه در واگذاری اراضی و آزادسازی مسیرها می توانیم در روند اجرای پروژه سرعت ایجاد کنیم.

وی از توقف چند ماهه پروژه بارانداز راه آهن آستارا - آستارا سخن گفت و توضیح داد: این ترمینال مدتی به علت مشکلات فنی و قراردادی متوقف شد و با پیگیری های به عمل آمده فعالیت پیمانکار در آن از سر گرفته شده است.

اسلامی با تأکید بر اینکه در صورت عدم بروز مشکلات آب و هوایی، پروژه در کمترین زمان ممکن به سرانجام خواهد رسید، تصرح کرد: با کشور جمهوری آذربایجان برای احداث اتوبان و یا آزادراه باکو - آستارای آذربایجان به آستارا ایران تا رشت، جهت اتصال به آزاد راه سراسری کشور توافق شده است.

وی اضافه کرد: برای تحقق این هدف، پلی جدید به روی رودخانه مرزی آستاراچای احداث می شود که آیین کلنگ زنی آن در هفته های پیش رو برگزار می شود.

وی از ادامه اتصال آزاد راه رشت به آستارا و سپس اردبیل خبر داد و افزود: گسترش متوازن زیرساخت های حمل و نقل از مهمترین اهداف وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی به تداوم عملیات تعریض جاده ترانزیتی آستارا به استان اردبیل اشاره کرد و گفت: عملیات تعریض این جاده از ایست بازرسی قلعه تا حیران و ونه بین در حال انجام است و پروژه روند رو به جلو را دارد.

وی در پایان در خصوص انتقال خط آهن به داخل محوطه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا توضیح داد: این کار بسیار پر هزینه است و شهر را با مشکلاتی مواجه می کند و باید مشاورین مطالعه کنند تا طرح با حداقل ترین مشکل اجرا گردد.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، شامگاه روز گذشته از عملیات تعریض جاده آستارا - اردبیل، بهسازی ایست بازرسی قلعه و ساختمان جدیدالاحداث فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی راه آهن آستارا آستارا منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست ستاد حجاب و عفاف با حضور مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این نشست گفت: این دانشگاه از نظر اولیاء یک محیط امن و مطمئن است و وظیفه داریم همچنان این امنیت را ایجاد کنیم و یکی از جنبه‌های امنیت موضوع «حجاب و عفاف» است که با توجه به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فرشید سلیمی با بیان اینکه برای تحقق موفق «حجاب و عفاف» باید خانواده‌ها، استادان، کارکنان و دانشجویان مشارکت و تعامل داشته باشند، ادامه داد: تمامی تذکرات و راهنمایی‌ها در این باره باید دوستانه و توأم باادب باشد و در صورت تکرار با فرد مورد نظر براساس قوانین و مقررات رفتار شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌های گذشته گفت: فرهنگ‌سازی و برگزاری برنامه‌های تشویقی و انگیزشی درباره حجاب و عفاف در صورتی که به صورت اصولی و علمی برگزار و خروجی آن نیز پیش‌بینی شود می‌تواند مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • تصویب طرح تفصیلی اردبیل/ شهر اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت و ساز شد
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور
  • اتصال فیبرنوری برنامه ویژه سال ۱۴۰۳
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • برنامه‌های تشویقی و انگیزشی برای رونق «حجاب و عفاف» در دانشگاه‌ها