Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سلامت _ وزیر بهداشت در مراسم روز پرستار بر پیگیری مطالبات پرستاران تاکید کرد و از اصلاح سامانه قاصدک خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم روز پرستار که صبح امروز، 12 دی در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه پرستاری کاری عاشقانه است، گفت: آنچه دغدغه پرستاران است، دغدغه وزیر بهداشت نیز بوده و حتی می‌توانم بگویم بیشتر از خود پرستاران به فکر آنها هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: وقتی وزارت بهداشت را تحویل گرفتم، ۲۰ هزار میلیارد تومان مطالبات داشتیم و معوقه‌های پرستاران نیز بیش از ۱.۵ سال به تعویق افتاده بود، لذا اولین پیگیری ما در وزارت بهداشت پرداخت این معوقات بود که تا حد زیادی در این کار موفق شدیم. دیگر پس از این، پرستاران بیش از سه ماه طلبکار معوقات خود نخواهند ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال ما یک سیل عظیم را تجربه کردیم، گفت: تمام تیم درمان، به ویژه پرستاران در کنترل این بحران ما را یاری دادند که این زبان‌زد جهان شد و حیرت همه کشورها را برانگیخت.

وزیر بهداشت بیان کرد: در طرح فشار خون، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر پایش شدند که بدون کمک پرستاران ممکن نبود. در شیوع آنفولانزای اخیر، پرستاران ما تمام تلاش خود را کردند در حالی که خود در معرض خطر این بیماری بودند و این بیماری در کشور کنترل شد.

نمکی در ادامه با اشاره به نظام پرداخت به پرستاران یادآور شد: بنده از ابتدا که وزیر بهداشت شدم با طرح قاصدک مخالفت کردم و به جای سامانه قاصدک، سامانه اصلاح‌ شده‌ای ایجاد کرده‌ایم که به زودی در کشور مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه پرستاران جزء جریان وابسته به جریان دیگر یعنی پزشکان نیستند، گفت: پرستاران هویت کاری و حرفه‌ای خود را دارند. نباید پرستاران را به عنوان عناصری که فقط برای خدمت در بیمارستان تربیت شده‌اند، در نظر داشته باشیم. طرح مراقبت‌های پرستاری در منزل، پایه‌ریزی شده، پوشش بیمه‌ای به خدمات پرستاران تعلق گرفته و این برای پرستاران مشاغل بسیاری را ایجاد خواهد کرد که در آن کاملا مستقل هستند. اصلی‌ترین محور طرح هر خانه یک مرکز سلامت، پرستاران هستند و سطح جدیدی از درمان را در این طرح تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: روز پرستار وزارت بهداشت ایکنا سعید نمکی وزیر بهداشت مطالبات پرستاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • افتتاح ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در تالش افتتاح شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا