Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:02:48 GMT

استقلال دانشگاه‌ زمینه ساز توسعه است

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۱۸۰۴

استقلال دانشگاه‌ زمینه ساز توسعه است

عباس رضایی روز پنجشنبه در جلسه شورای مشورتی توسعه پایدار  با موضوع "نقش نظام آموزش عالی در توسعه استان" که در استانداری اصفهان برگزار شد افزود: نقش‌آفرینی  نظام آموزش عالی در روند توسعه باید با امکان و شرایط نوآوری و خلاقیت در دانشگاه‌ها بروز یابد و در این صورت است که می‌توان ایده‌های اجرایی از سوی دانشگاه‌ها را در موضوعات مختلف و نیاز استان به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان تصریح کرد: دانشگاه‌ها نباید در ارتباطات خود  تنها به بخش صنعت بپردازند بلکه باید در پی ارتباط و حل مسائل در سایر بخش‌ها از جمله بهداشت، کشاورزی، علوم انسانی و دیگر موارد نیز باشند.

رضایی با تاکید بر اهمیت فناوری در نظام آموزش عالی تصریح کرد: در این راستا اگر آموزش عالی با ارتقای فناوری همراه نباشد جز هزینه‌، چیزی برای کشور ندارد.

وی  همچنین درخصوص تغییر آموزش و نگرش در دانشگاه‌ها گفت: هیچ دانشگاه و وزارتخانه‌ای این جسارت را تاکنون نداشته است و ندارد و  بیشتر طرح‌های دانشگاهی گذشته نگر و طرح‌های مداخله‌ای بسیار کم است.

وی با تاکید بر اینکه نباید این جلسات صرف پرداختن به مباحث نظری و تئوری باید گفت: باید به دنبال ایده‌هایی باشیم که به مرحله اجرا و عمل در بیاید.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز در این جلسه گفت: هم اکنون در دنیا  یک نوع دانشگاه به معنای عمومی و  دیگر دانشگاه‌هایی با هدف کاربردی و مهارتی وجود دارد.

سید حسن قاضی عسگر افزود: آن دسته از دانشگاه‌ها به معنای عام، بیشتر بدنبال توسعه علم و پیشبرد دانش و به نوعی ایده‌پردازی هستند.

وی عملکرد و هدف دانشگاه‌های کاربردی و مهارتی را یافتن مسائل، مشکلات و پیگیری آنها برشمرد.

معاون استاندار اصفهان گفت: در این راستا زمانی که از آموزش عالی سخن گفته می‌شود باید واژه کیفی نیز در کنار آن قرار داد.

وی تصریح کرد: بیشترین ضربه را نظام آموزشی رایگان به آموزش عالی زده است و بر این اساس است که نظام عرضه و تقاضا در کشور جواب نمی‌دهد.

در این جلسه که ۲ نفر از استانداران پیشین اصفهان و رییسان دانشگاه‌های صنعتی، اصفهان و علوم پزشکی حضور داشتند مباحث مربوطه برای نقش‌آفرینی نظام آموزش عالی در توسعه استان مطرح شد.

در پایان این جلسه استاندار اصفهان نتیجه‌گیری و دست‌یابی به پیشنهادهای اجرایی را به جلسه بعدی این شورا موکول کرد.

برچسب‌ها آموزش عالی اصفهان توسعه پایدار استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آموزش عالی اصفهان توسعه پایدار استانداری اصفهان آموزش عالی اصفهان توسعه پایدار استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم،‌ جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز - سه‌شنبه - به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

رئیسی: آموزش و پرورش مسئله اول کشور است

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیات امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب نقشه راه اجرایی سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است