Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@23:00:56 GMT

طلبه ها مطابق با نیاز جامعه آموزش داده شوند

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۲۴۱۳

طلبه ها مطابق با نیاز جامعه آموزش داده شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در افتتاحیه همایش آموزش ائمه جماعات و مسئولین فرهنگی صنعت برق که ظهر امروز در سالن همایش‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم درباره همه موضوعات زندگی صحبت کرده است لذا باید مطالعه در این زمینه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در زمینه رشته حقوق بنده دو هزار و ۶۰۰ نکته حقوقی از درون قرآن استخراج کردم و این نشان‌دهنده این مطلب است که باید در تمامی زمینه‌ها مطالعه کرد و از قرآن بهره برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: آموزه‌های قرآنی و نکات دستوری آن باید برای تمامی رشته‌های دانشگاهی حتی رشته‌هایی که با ساخت‌وساز سروکار دارند، استخراج و توسط روحانیون درست و دقیق تفسیر شود.

وی افزود: همه ما در مطالعه بر روی قرآن کوتاهی کرده‌ایم، ما روی نماز هم کار نکرده‌ایم و این را باید جدی بگیریم زیرا با نسلی سروکار داریم که تحصیل کرده‌اند پس باید با مطالعه و دانش دینی با آن‌ها صحبت کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: همین‌جا در حضور امام رضا (ع) نذر کنیم که تا شبی یک آیه را تفسیرش را نخوانده‌ایم نخوابیم. قرآن را بخوانیم و مطالعه کنیم زیرا خداوند تنها عتابی که دارد در مورد کسانی است که قرآن نمی‌خوانند.

حجت‌الاسلام قرائتی افزود: پیامبر (ص) در روز قیامت از محجوریت قرآن شکایت می‌کند. کسانی که در حوزه‌های علمیه مسئولیت دارند طلبه‌ها را باید طوری دیگر تربیت کنند، آنان باید مطابق با نیاز جامعه آموزش داده شوند زیرا در حال حاضر حوزه‌ها جواب گوی نیازها نیستند.

وی خطاب به ائمه جماعت و مسئولان فرهنگی حاضر در سالن، گفت: ما یا باید ازنظر معلومات و دانش متحول شویم و یا منقرض شویم، ما نشان داده‌ایم که اهل تحول هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: باید در کنار نیروهای جوان در ادارات از تجربیات طلبه‌های جوان نیز استفاده شود. امانت‌داری درست این نیست که مسئولیت‌ها را به افراد نامناسب بسپاریم بلکه به هرکس با توجه به دانش و علمش باید وظیفه‌دار در حوزه‌ای باشد.

وی افزود: طلبه‌های جوان نیز باید حداقل هفته‌ای یک کتاب بخوانند و دانش و توانمندی‌های خود را افزایش داده و به‌روز باشند. دانش و آموزش باید کاربردی بوده و فایده داشته باشد، طلاب جوان با ابتکار مشکلات را پیدا و اشکالات را در سازمان‌ها برطرف کنند.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: ما باید دوره ببینیم تا احادیث درست را از نادرست تشخیص دهیم، نباید دین خود را با مثنوی، اشعار و خواب دیدن تفسیر نماییم زیرا این‌ها حجت نیستند، ولی قرآن صد در صد درست است پس روی منابر بیشتر وقت را برای تفسیر قرآن بگذاریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: خدا در قرآن به موضوع انتخابات نیز اشاره کرده و ویژگی‌های افرادی را که مردم باید انتخاب کنند را علم، تقوا، جهاد، قدرت بدنی و جسمانی می‌داند.

کد خبر 4814258

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن قرائتی مشهد حرم رضوی حوزه های علمیه 9 دی بوشهر ایلام قزوین آلودگی هوا انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند گرگان شیراز شهرکرد مشهد استانداری سمنان گردشگری صفحه اول روزنامه های استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش

به گزارش صدای ایران از ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل امشب در نشستی با کارکنان، طلاب و اصحاب رسانه، با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران با ۵۰۰ مدرسه در ۲۸ استان فعالیت دارد، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه خواهران نظارت و ارزیابی بر انجام فعالیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی است که در استان‌ها به این مهم پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ۵ ساله حوزه‌های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۱ تصویب شد، بیان کرد: مقرر شد در سال ۱۴۱۴ به یک افق در حوزه خواهران دست پیدا کنیم تا به نوعی بانوان اقدامات خودشان را بتوانند عملی کنند.

فاضل از برنامه‌های مهم سفر به مازندران را پیگیری توسعه آموزش عالی در استان و ارتقای برخی مدارس از سطح ۲ به سطح ۳ دانست و گفت: سالانه حدود ۱۱ هزار نفر در حوزه‌های علمیه ثبت نام می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلی اظهار کرد: لشکر ۷ هزاره سفیران رضوان در ایام ثبت نام حوزه‌های علمیه فعالیت دارند که بصورت چهره به چهره اقدام به تبلیغ می‌کنند، امسال از اول اردیبهشت ثبت نام حوزه‌های علمیه شروع شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون برای حدود ۵۰ هزار نفر طلبه خواهر در سطوح ۱ تا ۳ ثبت نام صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها جهت احداث سایت اداری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفته است که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ عملی شود.

وی با بیان اینکه اشتغال فارغ التحصیلان حوزوی در گذشته از دغدغه مدیریت مرکز حوزه علمیه نبوده است لذا جهت بکارگیری فارغ التحصیلان حوزوی در دستگاه‌های اداری پیگیری‌های لازم صورت گرفته است، یادآور شد: آموزش مشترک فارغ التحصیلان حوزه و مرکز قضا در قم آغاز شده و توافقات خوبی با معاونت آموزش قوه قضاییه صورت گرفته است.

فاضل گفت: در حال حاضر با نهاد‌هایی مانند آموزش و پرورش وارد گفتگو شدیم تا فارغ التحصیلان حوزه علمیه با شرکت در آزمون بتوانند جذب این نهاد شوند.

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • علم و دانش‌پایه و اساس سعادت و اقتدار یک کشور است
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • مسابقه های قرآن، عترت و نماز در کرمانشاه
  • مسابقات قرآن و عترت کهگیلویه و بویراحمد در چرام
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد