Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از این مراسم پرشکوه پیکر مطهر جانباز شهید محمدجعفر حسینی مجدد در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تشییع و در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر مطهر جانباز شهید غلام‌حسین براتعلی قرار است روز  شنبه ۱۴ دی‌ماه از مقابل آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) واقع در خیابان شهید باهنر، خیابان آقایی تشییع و در قطعه ۲۵ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهید مدافع حرم


شهید مدافع حرم "محمدجعفر حسینی" با نام جهادی ابوزینب، سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. شهید حسینی نخستین بار  قبل از شکل‌گیری لشکر فاطمیون با نیروهای ایرانی برای دفاع و پاسداری از حریم اهل‌بیت(ع) به سوریه رفت، بعد از تشکیل لشکر فاطمیون به همت ابوحامد عضو این لشکر شد و از همرزمان شهید مصطفی صدرزاده، ابوحامد، حجت و دیگر فرماندهان شهید بود. ابوزینب در سال ۱۳۹۶ در البوکمال سوریه بر اثر اصابت موشک به شدت مجروح شد و ادامه فعالیت و نبرد خود را در جبهه فرهنگی برای دفاع از اسلام و انقلاب شروع کرد.
شهید حسینی از فعالان عرصه جهادی و فرهنگی در حوزه مهاجران بود که با تشکیل ستاد ویژه خادمین در حماسه اربعین حسینی خدمت می‌کرد و با تشکیل هیئت شهدای گمنام افغانستانی و دوره‌های آموزشی ویژه مهاجران قدم‌های اثرگذاری را در جهت توانمندسازی دانشجویان و جوانان افغانستانی در ایران برداشت.
شهید مدافع حرم محمدجعفر حسینی که دهها  ترکش را با خود به یادگار آورده بود، پس از دو سال‌ تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت سرانجام در سن ۳۵ سالگی  با گذشتن از همسر و ۲ فرزندش دعوت حق را لبیک و به آسمان پرواز کرد.


جانباز شهید


شهید "غلام‌حسین براتعلی" سال ۱۳۴۲ به دنیا آمد، در همان دوران کودکی پدر خود را از دست داد و در دامن مادرش پرورش یافت و دیپلم رشته‌ فنی خود را گرفت. شهید براتعلی با شروع جنگ تحمیلی برای پاسداری از انقلاب اسلامی و مقابله با دشمن بعثی راهی مناطق نبرد شد و سال ۱۳۶۲ در منطقه کردستان از ناحیه گردن مجروح شد و به جمع دلاور مردان مقاوم جانباز نخاعی پیوست. شهید بعد از دوران جنگ تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته فلسفه ادامه داد، این جانباز شهید باتوجه به شدت مجروحیت دست از فعالیت نکشید و در جبهه‌های نبرد فرهنگی و اقتصادی حضور یافت. شهید براتعلی یکی از کارآفرین‌های کشور بود.

برچسب‌ها شهدای مدافع حرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدای مدافع حرم شهدای مدافع حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۳۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، نماینده منتخب شهرستان‌های رشت خمام در این مراسم گفت: شهدای مدافع سلامت با ایثار و تلاش شبانه‌روزی جان خود را برای سلامتی و زندگی مردم فدا کردند، نام و یادشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.
مهدی فلاح افزود: پرستاران در روز‌های سخت در کنار مردم بودند و آرامش و آسایش خود و خانواده هایشان را فدای سلامت آحاد مختلف جامعه کردند.
شهیدراحله روشنگر ۸ فروردین ۱۴۰۱ در اثر ابتلاء به کووید ۱۹، به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهید حسن محمدی در جعفریه
  • پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران