Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی چمران عصر روز پنچشنبه در سفر به ابرکوه و در جریان بازدید از روند بازسازی و مرمت مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیرجرد به خبرنگار ایرنا افزود: احیای این مجموعه باعث پیوند مردم  می شود و مسوولان میراث فرهنگی و دیگر مسوولان باید مشوق احیاکنندگان صنعت توریست باشند.

وی ادامه داد: احیای آثار تاریخی علاوه بر زنده کردن معماری اسلامی ایران  باعث هویت منطقه و جذب توریست  و گردشگر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد معماری اسلامی ، خاطرنشان کرد: مجموعه تاریخی تیرجرد ابرکوه می تواند به کثرت و افزایش گردشگران کمک کند .

وی با قدردانی از تلاش های امیرحسین زرنگار و محسن امیدوار سرمایه‌گذاران احیاء و مرمت مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیرجرد ابرکوه ، یادآورشد : راه‌اندازی این مجموعه رونق خوبی به اقتصاد، اشتغال و صنعت گردشگری خواهد داد.

یکی از سرمایه‌گذاران مجموعه دهکده تاریخی و گردشگری تیجرد ابرکوه هم به خبرنگار ایرنا گفت: این مجموعه با ۱۵۰ هکتار وسعت یکی از بزرگترین مجموعه‌های تاریخی و گردشگری روستایی کشور است که در بخش مرکزی ابرکوه واقع شده است.

امیرحسین زرنگار افزود: با همکاری محسن امیدوار تاکنون احیا و مرمت فار یک این مجموعه ۹۰ درصد و فاز دوم آن ، ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

این سرمایه گذار بابیان اینکه برای احیاء کامل این مجموعه توریستی افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است ، خاطر نشان کرد : تاکنون افزون بر ۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در این طرح انجام شده است.

زرنگار ادامه داد : این مجموعه تاریخی شامل ۲ قلعه تاریخی، ۷۰ اتاق، ایجاد موزه شهدا، رستوران و کافی‌شاپ، بخش رصد ستارگان، فضای ورزشی، محوطه بازی کودکان، برکه و استخر ماهیگیری، ۲ کیلومتر قنات و ۲۰ هکتار باغ میوه، سکوی باند هلی کوپتر و حدود ۲۰ سیاه چادر عشایری در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار بر پایه زندگی روستایی مرمت و تکمیل می‌شود.

وی تاکیدکرد: این مجموعه پس از راه‌اندازی به‌طور مستقیم برای یکصد نفر از اهالی این شهرستان فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

قلعه تیرجرد متعلق به اوایل دوره قاجاریه است و در سال ۱۳۸۶ به شماره ۱۹۰۸۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها گردشگری ابرکوه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ابرکوه میراث فرهنگی گردشگری ابرکوه میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زارع زاده گفت: مراحل اجرای طرح مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می‌برد. 


وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد (مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است. 


وی همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 


زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بند‌های تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری