Web Analytics Made Easy - Statcounter

فواد هاشمی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش گرفتن مکان‌هایی از جمله منازل مسکونی، مغازه، انبار، کارگاه‌ها، خودرو و باغات در بوکان در سالجاری خسارت‌های مالی زیادی را به بار آورده است که تحقیقات و بررسی‌های لازم نشان می‌دهد که دلیل بیشتر این حوادث سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه آمار حوادث آتش سوزی امسال ۲۷ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: مرم باید اصول و توصیه‌های ایمنی را رعایت کرده و در منازل، خودرو و حتی محل کار خود به کپسول‌های اطفای حریق دسترسی داشته باشند تا هنگام حادثه، بلافاصله حریق را کنترل و از گسترش آن جلوگیری کنند.

وی از مهار ۱۴۳ فقره آتش‌سوزی در این شهرستان در سال جاری خبر داد و افزود: از مجموع این تعداد آتش‌سوزی، ۳۹ مورد منازل مسکونی، ۱۵ مورد مغازه، ۱۶ مورد خودرو و ۱۴۴ مورد باغات و زمین های زراعی بود.

وی ادامه داد: آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر بسزایی در پیشگیری از وقوع حوادث آتش‌سوزی در این عرصه‌ها دارد و نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در این زمینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ ماموریت توسط این سازمان انجام شده است بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون واحد آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بوکان بیش از ۹۶۰ نفر ساعت آموزش اطفای حریق و ایمنی به شهروندان ارایه کرده است.

در بوکان چهار ایستگاه آتش‌نشانی با ۴۰ نفر نیرو در حال حاضر در حال خدمت رسانی به شهروندان است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آتش سوزی آتش نشانی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خودرو سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۵۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز