Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@09:24:22 GMT

شناسایی تورگردانان غیرمجاز در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۶۲۰۱

شناسایی تورگردانان غیرمجاز در قزوین

نادر محمدی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین با اعلام این خبر گفت: به دنبال گزارش رسیده مبنی بر اجرای یک تور غیر مجاز گردشگری به مقصد قشم تیمی متشکل از کارشناسان نظارت و حقوقی این اداره کل، نماینده اداره کل اماکن و نماینده انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان در محل حاضر و پس از انجام بررسی های لازم از ادامه فعالیت تورگردانان که بدون داشتن مجوزهایی چون بیمه نامه، مجوز دفتر خدمات مسافرتی و کارت راهنمای گردشگری معتبر اقدام به جمع آوری مسافر و برگزاری تور کرده بودند، جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار داشت: براساس آئین نامه‌ی بند “ب” نظارت بر تاسیسات گردشگری تنها واحدهای دارای مجوز رسمی از میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مجاز به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی با رعایت ضوابط و مقررات مصوب از سوی این اداره کل هستند و فعالیت سایر واحدها خارج از این چارچوب غیر مجاز بوده و نسبت به جمع‌آوری، پلمپ و توقیف جواز کسب آنها اقدامات قانونی لازم انجام می شود.

وی بیان اینکه عقد قرارداد معتبر با دفاتر خدمات مسافرتی و بیمه نامه از حقوق اولیه مسافران است،تاکید کرد: با توجه به ایجاد مشکلات بسیار برای مسافران تورهای غیرمجاز، لازم و ضروری است که متقاضیان ثبت نام در تورهای گردشگری نسبت به برگزار کنندگان این نوع تورها و نوع تبلیغات آنها هوشیاری کامل داشته باشند و از مراکز دارای مجوز اقدام به خرید تور مسافرتی کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 تبلیغات سرمایه گذاری قشم گردشگری گردشگری و صنایع دستی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران

برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران به شناسایی ۳ هزار و ۱۳۶ فقره انشعاب آب غیر مجاز در استان در پارسال خبر داد و گفت: از این تعداد۱۶۹۷ فقره در شهر‌ها و ۱۴۳۹ فقره در روستا‌ها شناسایی شد.

او با تاکید بر اینکه شناسایی انشعابات غیر مجاز با جدیت پیگیری می‌شود، افزود: از مجموع انشعابات غیرمجاز شناسایی شده در پارسال، ۱۹۹۶ فقره انشعاب با هزینه ۲۹۵ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال به مجاز تبدیل شدند که بیشترین انشعابات مجاز شده در شهرستان آمل با ۴۱۷ فقره، نور با ۲۹۱ فقره، ساری با ۲۱۰ فقره، نوشهر با ۱۵۷ فقره و چالوس با ۱۵۳ فقره بوده است.

برارزاده با بیان اینکه این گونه انشعابات منجر به اخلال در امر خدمات رسانی منظم و تضییع حقوق سایر مشترکین، آلودگی و کاهش عمر مفید شبکه توزیع آبرسانی می‌شود، گفت: انشعاب غیر مجاز به دلیل برداشت بی رویه منجر به افت فشار آب نیز خواهد شد.

او با بیان اینکه هر گونه بهره برداری از آب شرب بدون کسب مجوز غیر قانونی است، افزود: این امر انشعاب غیر مجاز محسوب می‌شود که براساس قانون، مشترک خاطی به جبران خسارت، جزای نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شود.

برارزاده گفت: اﻧﺷﻌﺎب ﻏﯾر مجاز آبﻣﻌﺎدل ۴ انشعاب مجاز آب مصرف می‌کند که این امر به کمبود آب دامن می‌زند به همین منظور از مشترکین محترم تقاضا می‌شود به منظور حفظ حقوق شهروندان، ضمن مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت با در دست داشتن مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی، شماره پرونده مندرج در قبض آب نسبت به درخواست انشعاب آب به صورت قانونی اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • دریافت بیمه مسافرتی چه ضرورتی دارد؟
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • شناسایی بیش از ۳۱۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز آب در مازندران
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه