Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، شبکه خبری تجاری آمریکا روز ۱۱ دی(اول ژانویه)، مقاله ای را با عنوان «رئیس رادیو و تلویزیون مرکزی چین: گزارش رسانه های غربی درباره چین به مثابه رمان است»، منتشر کرد.

در این مقاله آمده است که شن های شیونگ رییس رادیو و تلویزیون مرکزی چین در پیام تبریک سال نو خود، پس از معرفی مبادلات و همکاری دوستانه با مسوولان بیش از ۱۵۰ رسانه گروهی بین المللی، برخی رسانه های غربی را به دلیل تعصب در گزارش های مربوط به چین و حتی پخش اخبار دروغین و نوشتن گزارش هایی همچون نوشتن رمان های ادبی، مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مقاله به نقل از سخنان شن های شیونگ نوشته شد: متاسفانه می بینیم که برخی رسانه های غربی که معلوم نیست به چه علتی، هنگام تهیه گزارش های مربوط به چین به کوری گزینشی مبتلا می شوند به طور عمد حقایق را نادیده گرفته و حتی شایعاتی را به عنوان خبر پخش می کنند، به طوری که برخی گزارش های مطبوعاتیشان با رمان های ادبی فرقی ندارد.

در این مقاله تحلیل می شود، با وجود آن که شن های شیونگ نامی از رسانه های غربی نمی برد، اما از رسانه هایی که مورد انتقاد رادیو و تلویزیون مرکزی چین در سال گذشته قرار گرفته اند، می توان فهمید که بیشتر آن ها با گزارش هایی مانند "فعالیت های ضد تجدید نظر مقررات در هنگ کنگ"، مرگ مهاجران در کامیونی در بریتانیا و حاکمیت اجتماعی اویغورها در شین جیانگ مورد انتقاد ارگان ها و رسانه های رسمی چین قرار گرفتند.

براساس گزارش این مقاله، رادیو و تلویزیون مرکزی چین با ترکیب تلویزیون مرکزی چین و دو رادیو ملی تاسیس شده است. شن های شیونگ بارها در سخنان خود اظهار داشته است که از فرصت های اینترنتی استفاده می کند وعمیقا بر این باور است که در عصر اینترنت عدم پیشرفت به معنی عقب نشینی و کندی در پیشرفت نیز به معنی عقب ماندن است. وی تاکید کرده است، ما دستور رییس جمهور شی جین پینگ مبنی بر این که «پایبندی بر مسیر صحیح و نوآوری و ایجاد و استفاده از رسانه ها و سکوهای جدید» را به ذهنمان سپرده ایم و گام پیشرفت در راه تبدیل شدن به یک رسانه جریان اصلی جهانی جدید و درجه یک را تسریع بخشیده ایم.

در مقاله رسانه گروهی آمریکا اشاره شده است: رادیو و تلویزیون مرکزی چین تنها دو سال است که تاسیس شده، اما نوآوری های آن بسیار است و هر بار شوک بزرگی در این صنعت ایجاد کرده است. به طور مثال، در سال گذشته تنها آزمایشگاه ملی تهیه و پخش برنامه های صوتی و ویدیویی با وضوح فوق بالا در چین را راه اندازی کرد؛ با تمام نیرو سکوی رسانه جدید نسل پنج «یانگ شی پینگ»، یعنی ناو هواپیمابر رسانه جدید سمعی و بصری قابل کنترل خود را ایجاد کرد؛ مطابق توسعه کیفی، کارهای اصلاحی را به طور همه جانبه راه اندازی کرد و بیش از ۲۰۰ ویژه برنامه و برنامه جدید به تولید رساند.

به نظر این رسانه گروهی آمریکا، این موضوعات نشان می دهد که این رسانه بسیار بزرگ چینی خود را در سطح رسانه های بین المللی برجسته قرار داده است و دیگر تنها یک آژانس تبلیغاتی متمرکز بر امور داخلی چین نیست، این به معنای تغییرات جدید در صنعت رسانه های گروهی بین المللی است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: چین ایالات متحده آمریکا رادیو بین المللی چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای اجرای طرح هفته فرهنگی دانشگاه و آشنایی دانشجویان با وظایف و فعالیت‌های مختلف اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و همفکری و تعامل بیشتر با نهاد‌های فرهنگی سطح شهر نشستی برخی از دبیران فعال کانون‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با حجت‌الاسلام جواد فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست، طرفین بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بین فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه و تبلیغات اسلامی در زمینه‌های مختلف، از جمله حمایت و ارتقا فعالیت‌های فرهنگی در حوزه رسانه، زنان، امید بخشی و ایجاد نشاط به جامعه  تأکید کردند.

در حاشیه این جلسه که به همت حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد، دبیران کانون‌های دانشجویی دانشگاه، توضیحات مبسوطی درباره کانون‌های دانشجویی و حوزه فعالیت‌های خود ارائه کردند و حجت‌الاسلام جواد فراهانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با پاسخ به پرسش برخی دانشجویان توضیحاتی درباره فعالیت‌های سازمان بیان و با اعلام خرسندی از این جلسه بر استمرار این نشست‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون؛ چرا در مورد حق پخش چیزی نمی‌گویید؟
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • بیانیه تند تراکتور علیه تلویزیون سهند تبریز
  • نمایش بی‌حجاب‌ها در تلویزیون؛ داریم از دست‌شان می‌میریم!
  • (ویدئو) گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو ۳۵‌های در راه ایران
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • گزارش تلویزیون اسرائیل از سوخو 35‌ های در راه ایران
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • قدمت ۶۰ ساله شبکه استانی رادیو همدان