Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@17:59:50 GMT

اولین دولت الجزائر بعد از «بوتفلیقه» تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۴۷۰۵۰

اولین دولت الجزائر بعد از «بوتفلیقه» تشکیل شد

به گزارش تابناک به نقل از فارس، کابینه جدید الجزائر به نخست‌وزیری «عبدالعزیز جراد»، با ۳۹ وزیر شامگاه پنجشنبه تشکیل شد.

«محنّد أسعید بلعید»، سخنگوی رسمی دولت الجزائر اعلام کرد که در کابینه جدید ۵ وزیر زن حضور خواهد داشت و کوچترین عضو این کابینه ۲۶ سال سن دارد.

در کابینه جدید الجزائر، وزرای خارجه، کشور و دادگستری در سمت‌های خود ابقا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی وزرای جدید بدین شرح است:   صبری بوقادوم، وزیر خارجه بلقاسم زغماتی، وزیر دادگستری کمال بلجود، وزیر کشور راویه عبدالرحمن، وزیر دارایی سید علی خالدی، وزیر جوانان و ورزش محمد عرقاب، وزیر انرژی یوسف بلمهدی، وزیر امور دینی الطیب زیتونی، وزارت مجاهدین (این وزارت سال ۱۹۶۲ تشکیل شده و وظیفه آن، رسیدگی به امور شهدای انقلاب استقلال الجزائر از فرانسه و خانواده‌های آن‌هاست).   شبکه النهار الجزائر به نقل از «عبدالمجید تبّون»، رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرد که اعضای کابینه جدید از هفته آینده مأموریت خود را آغاز خواهند کرد.

تبون اواخر آذر ماه طی اولین انتخابات ریاست جمهوری بعد از کناره‌گیری عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور سابق الجزائر، جانشین او شد. بوتفلیه فروردین ماه گذشته بعد از فشار‌ها و اعتراض‌های مردمی مجبور شد استعفا دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار دولت الجزائر تشکیل دولت بوتفلیقه نخست وزیر الجزائر عبدالعزیز بوتفلیقه انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا مترو هشتگرد علیرضا جهانبخش شیخ نمر جشنواره فیلم فجر38 شهلا ریاحی جشنواره فیلم عمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۷۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل الجزیره، با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش این رژیم نتوانسته هیچیک از اهداف از پیش اعلام شده را در خصوص بازگرداندن اسرا و یا نابودی جنبش حماس محقق کند. همین مساله باعث شده درگیری های لفظی و اختلافات میان مقامات صهیونیست تشدید شود.

در همین خصوص وزیر شهرک سازی در رژیم صهیونیستی در گفت و گو با رادیو ارتش این رژیم گفت: کابینه اسراییل در حال فدا کردن همه چیز برای بازگرداندن ۲۲ یا ۳۳ اسیری است که شایستگی زندگی و حیات ندارند.

این سخنان وزیر شهرک سازی رژیم صهیونیستی باعث شد یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم واکنش نشان دهد.

لاپید در واکنش به این وزیر صهیونیست تاکید کرد: کابینه اسراییل متشکل از ۲۲ یا ۳۳ عضو تندرویی است که حق زندگی ندارند.

این در حالی است که اوضاع در اراضی اشغالی متشنج تر شده و شهرک‌نشینان صهیونیست شب گذشته نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض خیابان «بیگن» تل‌آویو را با هدف اعمال فشار جهت اقدام برای خارج‌کردن اسیران صهیونیست از نوار غزه مسدود کردند.

خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

کد خبر 6093864

دیگر خبرها

  • وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی: رفح، دیرالبلح و النصیرات باید ویران شوند
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • بلینکن در تل‌آویو: حالا وقت توافق است
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم برگزار شد + اسامی اعضا
  • اولین جلسه هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد + اسامی اعضا
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • آیزنکوت: اسموتریچ و بن غفیر تهدیدی برای امنیت اسرائیل هستند