Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ناظرین بر ذبح شرعی در گشتارگاه‌های دام و طیور آذربایجان‌غربی نظارت کامل دارند.

حجت‌السلام ولی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در 9 ماه امسال ناظران شرعی بر ذبح 26 میلیون و 821 هزار و 784 قطعه طیور و بالغ بر 58 هزار و ۸۶۰ راس دام در گشتارگاه‌های دام و طیور استان نظارت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نقش ذابحان وناظران شرعی در حلیت و طهارت  گوشت‌های تولیدی در کشتارگاه‌های دام وطیور استان، تصریح کرد: طبق ماده 4 قانون نظارت بر ذبح و صید شرعی مصوب مجلس شورای اسلامی در همه کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز فرآوری و عمل آوری ناظرین شرعی حضور موثر دارند و برطبق آموزش‌هایی که فراگرفته‌اند که با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه، با همکاری عوامل بهداشتی و اجرایی در راستای غذای حلال و طیب تلاش می‌کنند.

این مقام مسوول افزود: اجزای حرام در کشتارگاه‌های دام با نظارت ناظران شرعی در کشتارگاه‌ها معدوم و در برخی از واحد‌ها با نظارت ناظر شرعی طبق قرارداد به شرکت‌های مجاز جمع‌آوری اجزای حرام تحویل داده می‌شود تا طبق دستورالعمل‌های مربوطه اقدامات بعدی صورت گیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: هیچگونه اجزای حرام از کشتارگاه‌ها به بیرون نمی‌رود ولی متاسفانه بر اثر کشتارهای غیرمجاز و قاچاق در بعضی از مناطق وحاشیه شهر گاهی این اجزاء شاید به صورت قاچاق و توسط افراد متخلف و سودجو  در مراکز و جگرکی‌های غیرمجاز خرید و فروش می شود که به محض اطلاع و گزارش‌های مردمی، موارد بررسی و اقدام لازم صورت می‌گیرد.

ولی زاده با اشاره به الصاق پلمپ‌های امنیتی روی لاشه‌های گوشت، افزود: در قصابی‌هایی که این پلمپ‌ها روی لاشه ها نصب نگردد از نظر ما این گوشت غیرمجاز بوده و بهداشتی وحلیت آن مورد تایید دامپزشکی نیست و شهروندان نسبت به این موارد دقت کرده و در صورت مشاهده موارد را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

وی همچنین از  نظارت بر مراکز  و مبادی گمرک، عمل‌آوری و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان  هم  خبر داد و افزود: مواد گوشتی که به این مراکز وارد می‌شود با حضور ناظر شرعی مستقر در گمرک، بررسی دقیق به عمل آورده  و از ورود احتمالی گوشت‌های غیر مجاز و غیرشرعی از کشورهای دیگر به  کشورمان جلوگیری می شود وتنها شرکت‌هایی مجاز به واردات گوشت هستند که در کشتارگاه مبداء دام با نظارت دامپزشک و روحانی مستقر در آن کشتارگاه ذبح شده باشد که در هنگام ورود محموله باید اسناد معتبر را ارائه دهند.

ولی‌زاده افزود: تعداد 45 روحانی وبیش از 100 نفر ذابح دوره‌های ویژه مهارت‌ها وفنون وآداب ذبح شرعی را فراگرفته و در کشتارگاه‌های دام و طیور ومراکز مشمول قانون نظارت برذبح شرعی انجام وظیفه می‌کنند.

وی همچنین از حضور ناظر شرعی در محل صید ماهی سد ارس هم خبر داد و افزود: در ایام صید ماهی در رودخانه سد ارس توسط تعاونی‌های صید، ناظر شرعی هم بر صید نظارت داشته و از صید آبزیان حرام جلوگیری به عمل آورده و بر نحوه صید طبق آداب اسلامی نظارت دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی مجلس شورای اسلامی طیور ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۴۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت اسناد زراعی با اشاره به صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گفت: در حال حاضر اراضی واقع در سه هزار و 200 پلاک استان

دارای سند تک برگ هستند.

ناصر عتباتی افزود: موضوع سندار شدن اراضی کشاورزی به صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خرد شدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت بوده و در دستور کار ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

عتباتی اظهار کرد: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به صورت جدی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای کار هستند و پیگیریها تا صدور سند تک برگی برای تمام اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اقدامات انجام شده درخصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سند دار کردن املاک زراعی خود شوند.

عتباتی ، با بیان اینکه اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی کشاورزی یکی از اولویتهای دستگاه قضایی است که با جدیت باید پیگیری شود، گفت: باید با رویکرد واقع بینانه به موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی نگاه و اقدام کرد.

مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با قدردانی از مدیریت دستگاه قضایی آذربایجان‌غربی گفت: در بررسی‌های انجام شده آذربایجان‌غربی از لحاظ وضعیت ثبت اسناد کشاورزی وضعیت خوبی دارد که نشان دهنده هماهنگی و تلاشهای متولیان امر است.

احمدی افزود: آذربایجان‌غربی جزء استانهای هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور محسوب می شود که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکرد‌ها در این استان تداوم پیدا کند.

وی ، با بیان اینکه خواسته سازمان، برنامه ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است،

افزود: خرد شدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خرد شدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری شود.

مجری رفع تداخلات کشور، با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت مردم برای سند دار کردن اراضی کشاورزی لازم است و باید همکاری مردم در این خصوص جلب شود،گفت: تعداد کمیسیونهای رفع تداخلات هم در برخی از شهر‌های استان باید افزایش یابد چون این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاهتری به نتایج هدفگذاری شده می‌رسد.

احمدی، در پایان برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی آذربایجان‌غربی قول مساعد داد.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها