Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:23:28 GMT

نمایشگاه صنایع دستی بانوان در سقز گشایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۵۶۲۶۶

نمایشگاه صنایع دستی بانوان در سقز گشایش یافت

یکی از هنرمندان صنایع دستی سقز در حاشیه گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه ۳۰ اثر صنایع دستی (گره بافی و نقاشی روی پارچه های نخی) با حضور اهالی هنر و دوستداران محیط زیست در معرض نمایش قرار گرفته است.

لیلا قربانی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی را برای اولین بار در سقز برگزار کردیم، افزود: این آثار نقاشی روی پارچه‌های نخی،  پنبه‌ای و گره بافی، کیف‌های کوچک و سبدهای خرید است که در قالب نمایشگاه در معرض دید علاقمندان و بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به صورت رسمی یکسال سابقه گره بافی با استفاده از نخ و چوب دارم، یادآور شد: هدف از برپایی این نمایشگاه استفاده از پارچه‌های با منشا گیاهی و حمایت از محیط زیست و ارائه جدیدترین کارهای تهیه شده در یکسال گذشته، است.

قربانی تاکید کرد: با استفاده از مفاهیمی که در ذهنم تعریف می کنم، می‌خواهم از طریق هنر صنایع دستی آن را به جامعه انتقال دهم و حس درونی و نارحتی ها از مسائل روزمره جامعه را در کارهای آینده‌ام بیشتر نمایان کنم.

وی گفت: این صنایع دستی در کیف های خرید (پارچه ای) و کیف‌های پول بیشتر کاربرد دارد،  این کیف ها قابل شست و شو هستند و می‌توان بیشتر برای خرید از آنها به جای کیسه پلاستیکی استفاده کرد.

یکی دیگر از هنرمندان این نمایشگاه که سابقه ۱۰ سال فعالیت در هنر نقاشی دارد، افزود: یکی از مشکلات پیش روی ما نبود رنگ مخصوص پارچه است و باید این رنگ ها را از تهران تهیه کنیم چون سقز و شهرهای همجوار این چنین رنگ هایی وجود ندارد که این مشکلجدی برای خلق آثار و کارهای آینده است.

ساناز کریمی آذر به فروش آثار ارائه شده در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این صنایع دستی به فروش خواهد رسید و قیمت آن بسیار مناسب است و در صورت استقبال بازدیدکنندگان، سفارش تهیه آثار نیز قبول می‌کنیم.

وی نبود درآمد حاصل از برپایی نمایشگاه هنری در شهرهایی همچون سقز و مناطق کُردنشین و عدم حمایت و خرید آثار هنری از سوی علاقمندان و بازدیدکنندگان یک مشکل دانست و تاکید کرد: هزینه تهیه وسایل هنری برای یک هنرمند جوان و جویای نام زیاد است بنابراین بازدیدکنندگان با خرید این آثار از هنرمندان حمایت کنند تا حداقل بخشی از هزینه ها جبران شود.

نمایشگاه گروهی صنایع دستی بانوان سقزی از عصر جمعه در نگارخانه کافه شیان آغاز شده و به مدت یک هفته نیز پذیرای علاقه مندان است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها نمایشگاه عکس کردستان صنایع دستی سقز نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نمایشگاه عکس کردستان صنایع دستی سقز نقاشی نمایشگاه عکس کردستان صنایع دستی سقز نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۶۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری سنندج ظهر شنبه در آئین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران به مناسبت سومین روز از هفته فرهنگی سنه به همت شهرداری و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص شهرداری سنندج در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی سنه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران است که با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر از امروز کار خود را در عمارت خسروآباد سنندج آغاز کرده است.

سرکوت نجفی با اشاره به اینکه این نمایشگاه صبح و عصر در معرض دید مخاطبان و علاقمندان است، گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی به مدت یک هفته دایر است.

وی ضمن تقدیر از همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در برپایی این نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان و مردان توانمند استان در قالب ۳۲ غرفه به نمایش در آمده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار مختلفی در رشته‌های نازک‌کاری، منبت، معرق چوب، خراطی، چرم، زیورآلات و غیره به معرض نمایش عموم درآمده است و در کنار آن غذاهای محلی نیز عرضه می‌شود.

نجفی حمایت از فعالین حوزه صنایع دستی را از اهداف اصلی برپایی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم برپایی این نمایشگاه بستری برای معرفی هرچه بیشتر توانایی و ظرفیت‌های هنرمندان سنندجی در حوزه صنایع دستی باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج در پایان گفت: این نمایشگاه از امروز تا تاریخ ١۳ اردیبهشت از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است.

کد خبر 6089883

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان