Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بشار الجعفری بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران مقیم سازمان ملل متحد، در پاسخ به این سوال که آیا ترور سردار سلیمانی نقض منشور ملل متحد محسوب می شود یا خیر، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: رئیس جمهوری بشار الاسد صبح امروز در نامه های جداگانه به رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری روحانی، ترور سردار بزرگ سلیمانی را محکوم کرد و به آنها تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا یک اقدام روشن تروریستی بوده است، ادامه داد: همچنین شهادت معاون نیروهای بسیج مردمی عراق ابومهدی المهندس را محکوم کرد و تسلیت گفت.

بشار الجعفری اضافه کرد: در حالی که همه به دنبال توقف تنش و نه افزایش آن در منطقه هستند، یک قدرت بزرگ یعنی آمریکا با روش جنایتکاران و گانگسترها مرتکب چنین عملی می شود و این دلیلی است که جمهوری عربی سوریه آن را به شدت محکوم می کند.

وی با بیان اینکه اقدام آمریکا یک اقدام تهاجمی جنایی در شهادت سردار بزرگ سلیمانی، المهندس و همراهان آنها بوده است، تصریح کرد: فراموش نکنید که آنها در یک فرودگاه غیرنظامی، هواپیمای غیرنظامی و در یک کشور دوست یعنی عراق انجام شده است و چقدر سخت می شود آن را توجیه کرد اگر توجیه پذیر باشد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در پاسخ به این سوال که ترور سردار سلیمانی چه تاثیری بر سوریه خواهد داشت، گفت:این اقدام تروریستی نه فقط بر سوریه که بر کل منطقه اثر خواهد گذاشت.

الجعفری درباره اینکه اگر این اقدام، تروریستی بوده است چه پاسخی به آن داده خواهد شد، اظهار کرد: من به نیابت از دولت ایران نمی‌توانم صحبت کنم اما موضع خود را بیان کردیم و رئیس جمهوری سوریه این ترور را محکوم کرد.

صبح امروز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

 امروز همچنین شورای عالی امنیت ملی نشستی در خصوص این حمله تروریستی برگزار و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کرد. شورای عالی امنیت ملی در بیانیه ای که عصر امروز منتشر شد،‌ تصریح کرد که جنایتکاران با انتقام سخت منتقمین خون سردار سلیمانی در زمان و مکان مناسب روبرو خواهند شد.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد با بیان اینکه منشور ملل متحد سالها است که در معرض خطر قرار گرفته است، گفت: این موضوع از طرف آنهایی است که فکر می کنند از دیگران قویتر هستند. بوش (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) به عراق حمله کرد و میلیون‌ها عراقی را کشت و بیش از سه میلیون بیوه و کودک بی خانمان برجای گذاشت.

الجعفری افزود: زیر ساخت‌های عراق را نابود کرد و منابع طبیعی آن را به سرقت برد. این رئیس جمهوری آمریکا هم مواضع مشابهی را اتخاذ کرد و هیچ کسی او را پاسخگو نگه نداشت. او درباره سوریه و لیبی هم چنین موضوعی مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار همه اینها، اسرائیل تنش با فلسطینی ها را افزایش داد، مساله فلسطین را از بین برد و خواستار معامله قرن شد. شاید بدانید چه کسانی به واسطه سیاست غرب در منطقه مورد هدف قرار گرفتند.

سفیر سوریه در سازمان ملل متحد ادامه داد: آیا این مساله قابلیت سوال ندارد؟ چرا آنها فقط کسانی را هدف قرار می دهند که نسبت به سیاست‌های اسرائیل، توسعه شهرک سازی های، کشتن فلسطینی ها، خراب کردن منازل آنها و جلوگیری از برخورداری حق تعیین سرنوشت فلسطینی ها مخالفند.

الجعفری اضافه کرد: متاسفانه پاسخ، این است که برخی از افراد موثر در آمریکا با انگیزه ایدئولوژی مذهبی که البته هیچ ارتباطی هم به مذهب ندارد، دست به این اقدام می‌زنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خاورمیانه دولت سازمان ملل متحد سوریه لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قوی مدیون خون شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره شهدای خان طومان و ۹ شهید از کارکنان استانداری مازندران گفت: امروز ایران به سطحی از قدرت رسیده است که دشمن با هر قدرتی که باشد را خلع سلاح می کند و این را مدیون خون شهدا هستیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: نام رژیم صهیونسیتی به عنوان قدرت در جهان از بین رفته است و از سوی دیگر سیاست آمریکا در عادی سازی روابط رژیم صهیونسیتی با کشور‌های منطقه نیز شکست خورده است.

وی با بیان این که دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران به خصوص رژیم صهیونیست جهانی به این نتیجه رسیده است که هیچ گونه بحران‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از پای در نخواهد آورد، ادامه داد: این درحالی است که سالانه میلیارد‌ها دلار به رژیم صهیونسیتی کمک مالی می‌شود این درحالی است که در سراسر دنیا دانشجویان حامی غزه اکنون خواستار این هستند که همکاری علمی با رژیم صهیونسیتی و کودک کش را قطع کنند.

 رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با ذکر این نکته که منافع اقتصادی آمریکا در منطقه متزلزل شده است گفت: امروز آمریکا ناچار است تا در هر اقدامی در منطقه با جمهوری اسلامی ایران مذاکره کند.

دیگر خبرها

  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • برنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • ایران قوی مدیون خون شهدا