Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسین دهقان در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در مورد اقدام تروریستی آمریکا گفت: از پیامدهای حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، انسجام جبهه مقاومت است. سردار سلیمانی کسی بود که توانست نفس خود را مهار و بر نفس خود غلبه کند و بیان و رفتار او منبعث از مکتب الهی بود تا جایی که می‌توان گفت او یکی از شاگردان تراز یک رهبر انقلاب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: جهاد بی بدیل، تواضع، صبر، دوراندیشی تفکر راهبردی، قدرت فرماندهی صحنه، توان تبدیل راهبرد به تاکتیک، نقش آفرینی در سطوح بلند دیپلماسی و طراحی راهبردی عملیاتی از خصوصیات وی بود. توسعه عزت طلبی و آزادیخواهی و اتکا به خود مواردی بود که در میان اقشار مختلف آن را عینی سازی کرد و خودش در این باره نمونه بود. سردار سلیمانی در حوزه فرماندهی ضمن مهربانی و حلمی که داشت، اما بسیار قاطع و تعیین کننده نیز بود و وی نماد تمام عیار سازندگی است و در تعالی بخشیدن ساختن، نمونه است.

مشاور فرمانده کل قوا گفت: خواست آمریکا بی ثباتی و نبود استقرار صلح و ثبات در منطقه است و این برای مردم منطقه مشخص شده است. آمریکا با توجه به اینکه جریان مقاومت، امروز با شعار نفی نظام سلطه تبدیل به یک مکتب شده است، به دنبال تغییر رمز مقاومت است، اما آمریکایی‌ها سخت در اشتباه هستند، چون مقاومت به یک مکتب تبدیل شده و کل دنیا را متأثر کرده است.

 سردار حسین دهقان اظهار کرد: می گویند مقابله به مثل می کنید؛ مقابله به مثل معنا ندارد. الان در دنیای استکبار چه کسی را می توان گفت که با یک تار موی سردار سلیمانی برابری کند. از این منظر نمی گوییم. ولی این را می‌گوییم که جبهه مقاومت و همه آزادی‌خواهان عالم در موضع پاسخ دادن مناسب به این اقدام زشت و پلید و احمقانه ترامپ خواهند بود. اتفاق اخیر یک خطای راهبردی بر مبنای یک برآورد به شدت غلط و غیر واقعی در صحنه واقعی بوده است.

صادق خرازی تحلیلگر مسائل سیاسی نیز درباره سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی یک دوست، پدر و یک برادر بود. وی آسمانی بود، یاور محرومان و مظلومان بود و در واقع سردار سلیمانی یک انسان جامع و کامل بود.

خرازی تصریح کرد: سردار سلیمانی کسی بود که تا دروازه‌های تکامل یک انسان متخصص و یک انسان الهی و آسمانی پیش رفته بود و وی یاران و دوستان خود را محال بود فراموش کند این‌ها از خصوصیات فردی و شخصیتی سردار سلیمانی بود. نقطه مهم تمایز سردار سلیمانی با دیگران این بود که سردار به قدری در قلب‌ها نزدیک و حاکم شده بود که بدی دشمنان خود را هم نمی‌خواست. حاج قاسم مقاومت را تبدیل به یک مکتب کرد و زمانی که فرماندهی نیروی قدس را به عهده گرفت به علت وسعت فکری که داشت توانست مقاومت را سازماندهی و هدفدار کند و یکی از موفقیت‌های سردار این بود که توانست نظام سلطه را آچمز کند. حاج قاسم توانست میلیون‌ها قلب را در منطقه و جهان تسخیر کند همچنان که امروز در کردستان عراق به مناسبت شهادت سردار، عزای عمومی است و عکس سردار در منزل همه مردم هست و همه برای سردار احترام قائل هستند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تمام مردم منطقه و دنیای اسلام معتقدند باید پاسخ دندان شکنی به آمریکا داده شود، چون کار آمریکا خلاف قانون و حقوق بین الملل است.

وی درباره نقش سردار سلیمانی در خاموش کردن فتنه مذهبی افزود: قاسم سلیمانی سه هدف عمده داشت و برای رسیدن به اهدافش هیچ قدرتی نمی‌توانست وی را متوقف کند. یکی از اهداف وی ایجاد وحدت قومیتی بود و از پیش قراولان بیداری اسلامی در منطقه بود. وی هم سیاست را اعمال می‌کرد و هم یک فرمانده تمام عیار سیاسی بود، قاسم سلیمانی یک متفکر و صاحب نظریه و دکترین مقاومت بود، شاگردان زیادی را تربیت کرد به طوریکه می‌توان گفت: قاسم سلیمانی در منطقه و ایران تکثیر شده است.

منبع: ایلنا و ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردار حسین دهقان سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۵۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا

دو شهر مرجعیون و کفرکلا در جنوب لبنان در روزهای اخیر هدف حملات گسترده رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند. کفرکلا با تشییع پیکر پانزدهمین شهید خود در عملیات «در مسیر قدس» تعهد و پایمردی خود در دفاع از مردم مظلوم غزه را به منصه ظهور رسانده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، دوربین خبرگزاری تسنیم با سفر به دو شهر مرجعیون و کفرکلا در جنوب لبنان، مشرف به شهرک متولا در سرزمین های اشغالی و پایگاه های ارتش اسرائیل در زبدین، رویسات العلم و رمثا و تپه های کفرشوبا و مزارع شبعا به بررسی آخرین وضعیت جبهه های نبرد حزب الله و رژیم صهیونیستی پرداخته است.

 

.

 

مرجعیون در جریان درگیری های اخیر حزب الله و رژیم صهیونیستی در معرض بمباران شدید قرار گرفته است. علاوه بر مرجعیون صدها ساختمان در شهر کفرکلا نیز در اثر حملات اسرائیل بطور جزئی یا کامل تخریب شدند.

کفرکلا در امتداد نبرد غزه، پیکر پانزدهمین شهید مقاومت اسلامی لبنان در عملیات «در مسیر قدس» را بر دوش مردم این شهرک تشییع می کند. این شهرک از سال 1948 شهدای بسیاری را در نبرد با رژیم اشغالگر تقدیم کرده است.

یکی از ساکنین شهرک کفرکلا به خبرنگار تسنیم می گوید: خسارات وارده بسیار زیاد است، ولی همه چیز فدای ناخن های جوانانمان در مقاومت.

حملات اسرائیل به مناطق مسکونی در جنوب لبنان سبب شده تا حزب الله نیز در راستای راهبرد مقابله به مثل مناطق مسکونی در شمال سرزمین های اشغالی را هدف حملات خود قرار دهد.

علی شعیب؛ خبرنگار میدانی شبکه المنار در همین رابطه به خبرنگار تسنیم می گوید: وقتی اسرائیل قواعد نبرد را زیر پا می گذارد، مقاومت نیز به شکلی متناسب به این نقض قواعد درگیری، پاسخ می دهد.گسترش جبهه های جنگ از سوی طرفین نشانگر ماهیت این تقابل است.

مردم لبنان: موشکهای سپاه بر فراز قدس؛ نماد فروپاشی اسرائیلتجهیزات جاسوسی اسرائیل هدف مقاومت لبنان قرار گرفت

 

در این بین حمله هوایی روزهای گذشته مقاومت با استفاده از پهپاد به شمال شهر عکا، در 15 کیلومتری مرز لبنان و فلسطین، عملا دورترین نقطه ای است که حزب الله از زمان آغاز جنگ به آنجا حمله کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • موضع رسمی باشگاه لورکوزن درباره سردار آزمون
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • موضع رسمی لورکوزن درباره سردار آزمون
  • موضع رسمی لورکوزن درباره دشمنی به نام سردار آزمون
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵