Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملیکا سادات توکلی، قهرمان ۹ ساله چرتکه جهان، دانش‌آموز کلاس چهارم مدرسه دانای شهر محمدیه دارای یک خواهر و یک برادر با پدری بازنشسته و مادری خانه‌دار توانست طی تمرینات ۲ ساله مستمر و شبانه‌روزی و در نخستین حضور جهانی خود، قهرمان رقابت‌های سطح B جهان را کسب کند.

وی که برای حضور در تایلند مجبور به فروش طلاهای خود و دریافت وام شده بود تا بتواند به همراه مادرش در این مسابقات شرکت کند، روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۴ کشور مطرح جهان با ۶۱۰ شرکت کننده و در پنج بخش A، B، C، D، E  (گروه های سنی ۹ تا ۱۴ سال) در این دوره از رقابت‌ها حاضر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی تصریح کرد: زمانی که توانستم پرچم کشورم را در بالاترین نقطه سالن مسابقات و هنگام نواختن سرود مقدس ملی کشورم مشاهده کنم آن قدر ذوق زده شده بودم که با گذشته ۲ هفته هنوز این حس خوب از تنم خارج نشده است.

وی اضافه کرد: زمانی که به کشور بازگشتم مورد استقبال تنی چند از بستگانم در فرودگاه قرار گرفتم و در شهر خودم نیز تنها موسسه کودکان هوشمند محمدیه جشنی را برایم برپا کرد.

این نابغه ۹ ساله چرتکه جهان ادامه داد: روزانه ۴ تا ۵ ساعت تمرین محاسبات ذهنی ریاضی دارم و تحت هیچ شرایطی نیز به مسافرت و حتی میهمانی نمی‌روم چرا که این رشته به تمرکز بالایی نیاز دارد و باید تمام تمرکزم را روی تمریناتم بگذارم.

نیازمند حمایت‌های مالی مسوولان عالی استان قزوین هستم

توکلی تصریح کرد: متاسفانه نه قبل و نه بعد از مسابقات جهانی تایلند مورد حمایت‌های مالی قرار داشتم تا جایی که برای اعزام به این مسابقات خانواده‌ام مجبور شد تا طلاهایم را بفروشند و پدرم نیز از بانک وام دریافت کند.

وی که به خاطر خرابی دندان‌هایش دوست دارد در آینده یک دندانپزشک شود، گفت: در صورت کسب سهمیه، برای سال آینده باید در سطح C این رقابت‌ها حضور پیدا کنم و اگر مورد حمایت قرار نگیرم، به علت شرایط اقتصادی خانواده دیگر نمی‌توانم به این مسابقات اعزام شوم.

یک تیم برای موفقیت ملیکا توکلی تلاش کرد

مربی ملیکاسادات توکلی نیز در این نشست اظهار داشت: یک تیم برای موفقیت این نابغه ۹ ساله قزوینی جهت حضور در مسابقات جهانی تایلند تلاش شبانه‌روزی را به عمل آورد.

فروغ حیدری توانی افزود: گروه‌های سنی ۵ تا ۱۲ سال از قدرت تصویرسازی فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند و لذا محاسبات ذهنی ریاضی برای آنان توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه هنرجویان در ابتدا مهره‌ها (چرتکه) را تصور و محاسبه می‌کنند و بعد از گذراندن دوره‌های مختلف، دیگر نیازی به آن پیدا نکرده و محاسبات ریاضی را به صورت ذهنی ادامه می دهند، تصریح کرد: هدف نهایی در این رشته آن است تا کودکان محاسبات را به کمک هر دو نیم کره مغز خود محاسبه کنند.

حیدری اضافه کرد: ملیکا از ۲ سال پیش وارد موسسه کودکان هوشمند محمدیه شد و تلاش خوبی را از خود نشان داد تا جایی که در نخستین حضور رسمی خود توانست عنوان نخست کشوری را به خود اختصاص دهد و در رقابت‌های نهایی که در برج میلاد تهران برگزار شد نیز توانست سهمیه اعزام به مسابقات جهانی تایلند را به دست آورد.

حیدری با تاکید بر اینکه چنین نابغه‌هایی در تمام مناطق کشور باید مورد حمایت‌های جدی و مستمر مسوولان ذیربط قرار گیرند، گفت: ملیکا نخستین قهرمان جهانی چرتکه در قزوین است که برای حضور در مسابقات سال آینده کانادا باید از همین امروز مورد حمایت مالی و معنوی قرار گیرد.

ملیکا سادات توکلی، نابغه ۹ ساله قزوینی پس از کسب عنوان قهرمانی جهان در تایلند تاکنون تنها از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اهدای یک لوح مورد تقدیر قرار گرفته است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آموزش و پرورش استان جمهوری اسلامی خانواده کانادا کسب عنوان قهرمانی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک

استاندار قزوین، گفت: استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین ظهر امروز در جمع معلمان هنرستان تربیت بدنی ارزش که به مناسبت بزرگداشت روز معلم برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی در حوزه ورزش دارد و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان سعی کرده تمرکز ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش نتایج خوبی را برای استان رقم زده است، افزود: به طور مثال استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید.

اعلایی گفت: این نتایج در حالی رقم خورده است که استان‌های با امکانات بیشتر یا ورزشکار المپیکی ندارند یا تعداد آنها از استان قزوین کمتر است که این مهم نشان دهنده وجود استعدادهای ورزشی و تلاش دست‌اندرکاران، مربیان و معلمان در مجموعه‌هایی مثل هنرستان ارزش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان در ورزش بانوان هم نتایج خوبی گرفته است و مقام های ملی و فراملی بانوان ارزشمند است. 

وی گفت: در حوزه فوتبال، تیم شمس آذر امروز به شگفتی‌ساز لیگ برتر تبدیل شده است، تیمی که بودجه آن پایین‌تر از بسیاری از تیم‌های دیگر است، اما  با اراده، انگیزه، کادر متخصص و به صورت کاملا حرفه ای توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

اعلایی با بیان اینکه تیم شمس آذر به صورت کاملا حرفه‌ای تیم‌داری می‌کند و تبدیل به الگویی برای باشگاه‌های دیگر شده است، افزود: هر چند که متاسفانه سه امتیاز از این تیم قبل از شروع بازی‌ها کسر کردند و علی‌رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های متعدد این سه امتیاز هنوز برنگشته است، ولی اهالی فوتبال کار بزرگ و با ارزش شمس آذر را درک می‌کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان مانند گذشته از این تیم حمایت خواهد کرد، گفت: در بهسازی ورزشگاه یک اقدام کم نظیر رقم خورد و در یک مدت زمان کوتاه ورزشگاه آماده مسابقات شد و مدیران و فعالان ورزشی به گونه ای در این ورزشگاه کار می کنند که انگار خانه خود را می سازند.

وی بیان کرد: به طور قطع این هنرستان یکی از موتورهای محرک استان در زمینه ورزش است و امیدواریم از این هنرستان چونان گذشته قهرمانان دیگری هم تربیت شوند.

اعلایی اضافه کرد: برای مجموعه مدیریتی استان در کنار ورزش‌های قهرمانی، ورزش همگانی و تندرستی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • مازندران نایب قهرمان مینی گلف بانوان کشور شد
  • کرمانی‌ها و کسب ٣ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • قهرمانی کشتی گیر سیرجانی در مسابقات کشوری
  • حضور شناگر سندروم‌داون مهابادی در مسابقات کشوری
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • کسب دو مدال برنز توسط بوکسور‌های نوجوان قزوینی