Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:17:54 GMT

ترور سردار سلیمانی؛ قمار خطرناک ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۱۸۹۴

ترور سردار سلیمانی؛ قمار خطرناک ترامپ

این روزنامه فرانسوی با انتشار مقاله‌ای نوشت: رئیس جمهوری آمریکا با تصمیم به ترور این مقام ارشد ایرانی، زمین لرزه‌ای با عواقب بسیار جدی برای خاورمیانه به وجود آورد.

«ژرژ ملبرونو» نویسنده این مقاله تصریح کرد: دونالد ترامپ حتی به قیمت قرار گرفتن آمریکا در برابر اقدام‌های تلافی‌جویانه، تصمیم گرفته است با صدای بلند و محکم حمله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«جو بایدن» معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا به درستی واکنش نشان داد که دونالد ترامپ با تصمیم‌گیری به ترور قاسم سلیمانی مقام بلندپایه نظامی ایران «دینامیت را درون یک قوطی کبریت انداخت.»

نویسنده افزود: در واقع درگذشت سلیمانی زمین‌لرزه ای با پیامدهای وخیم در خاورمیانه‌ای است که در آن او به یکی از قوی‌ترین افراد تبدیل شده است.

ملبرونو نوشت: ژنرال با ریش سفید، فرمانده نیروی قدس است. این واحد برگزیده، مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جناح مسلح ایران در خاورمیانه بود که به لطف شبه نظامیان که اغلب آنها تحت فرمانش بودند، به او قدرت داده بود. از لبنان تا یمن و با عبور از سوریه تا عراق، جایی که بر اثر حمله آمریکایی ها در فرودگاه بغداد مورد اصابت قرار گرفت.

او همچنین ترور سردار سلیمانی را اعلان جنگ از سوی واشنگتن به ایران خواند و تصریح کر د: هیچ یک از دشمنان متعدد ایران و قاسم سلیمانی جرات حمله به فرمانده ایرانی نیروی قدس را نداشت. دونالد ترامپ از خط قرمز عبور کرده است.

شهادت سردار سلیمانی؛ نقطه عطفی در تاریخ
در این ارتباط، رادیو «آر. ت.ال» فرانسه هم در تحلیلی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به دستور دونالد ترامپ تصریح کرد: تاریخ ممکن است این روز را به عنوان یک نقطه عطف به یاد بیاورد. احتمالا، این مهمترین تصمیمی است که توسط رئیس جمهوری آمریکا گرفته شده است، چرا که می تواند پیامدهای بسیار جدی به دنبال داشته باشد.

این رسانه فرانسوی نوشت: پنتاگون تاکید کرده مستاجر کاخ سفید می‌داند که با این اقدام برای شروع جنگ با ایران خطر کرده است حتی اگر آن را نخواهد. هیچ یک از روسای جمهوری پیشین آمریکا جرات نکردند چنین خطری را بپذیرند. ایران با وجود تحریم‌های اقتصادی که بر روی این کشور تحمیل شده، بسیار قدرتمندتر از عراق دوران صدام حسین در ۱۷ سال پیش است.

صبح روز جمعه سردار قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. براساس اعلام پنتاگون، دستور این حمله هوایی را «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

در این ارتباط، سفیر ایران در فرانسه اقدام واشنگتن در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را اشتباهی راهبردی ارزیابی کرد و گفت: بی‌شک در نبود قهرمان و سردار بزرگ آزادی و آزادگی، روزگار سخت و تیره‌تری در انتظار سیاست‌های خصمانه آمریکا قرار خواهد داشت.

«بهرام قاسمی» در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی صبح جمعه در پیامی توییتری نوشت: دولت ترامپ و آمریکا در ادامه اشباهات راهبردی چند دهه گذشته خود که این منطقه حساس جهان را با بی ثباتی، جنگ، فقر، تروریسم و افراط‌ گرایی همراه کرده، بار دیگر به خطایی جبران ناپذیر دست زد و مرد تعقل، درایت و اسطوره انسانیت و حمایت از حریم انسانی را هدف حمله تروریستی خود قرار داد.

کاخ الیزه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همتای ترک خود در مورد وضعیت کنونی خاورمیانه به گفت و گو پرداخت. بر اساس این بیانیه، به دنبال آخرین وقایع در عراق، روسای جمهوری دو کشور در مورد افزایش تنش در خاورمیانه ابراز نگرانی و همچنین بر ضرورت جلوگیری از تشدید تنش تاکید کردند. مکرون در این تماس با تاکید بر اولویت مبارزه با گروه تروریستی داعش، تعهد کامل فرانسه به اقدامات ائتلاف بین المللی را یادآوری کرد.  

همچنین روسای جمهوری روسیه و فرانسه در گفت وگویی تلفنی از ترور سردار قاسم سلیمانی در حمله هوایی آمریکا در بغداد ابراز نگرانی کردند. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین» و «امانوئل مکرون» درباره ترور قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در جریان حمله آمریکا به فرودگاه بغداد ابراز نگرانی و تاکید کردند که این اقدام می تواند وضعیت منطقه را بشدت متشنج کند.

وزارت خارجه فرانسه  نیز بعد از ظهر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ژان لودریان» با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی ‌اش در باره آخرین تحولات عراق و بویژه اقدام نیروهای آمریکایی در شهادت قاسم سلیمانی گفت وگو کرد. دستگاه دیپلماسی فرانسه، همچنین در مورد افزایش تنش در خاورمیانه در چند ماه گذشته اظهار نگرانی و تاکید کرد: فرانسه و همه شرکای اش اکنون باید تلاش کنند تا از تشدید بیشتر تنش‌ها جلوگیری و از این طریق تسهیل در افزایش فشار به منظور حفظ ثبات عراق و منطقه به طور کلی انجام شود.

نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد هم بر ضرورت تشنج‌زدایی در خاورمیانه و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق تاکید کرد.

برچسب‌ها تروریسم ولادیمیر پوتین قاسم سلیمانی پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم ولادیمیر پوتین قاسم سلیمانی پاریس تروریسم ولادیمیر پوتین قاسم سلیمانی پاریس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هدف دنیای صهیونیست تک قطبی شدن جهان است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترور برای بقا
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟