Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش عالی با محوریت بررسی وضعیت پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی با حضور منصور غلامی و تعدادی از رؤسای دانشگاه‌ها در محل این وزارتخانه برگزار شد.
وزیر علوم درباره پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی، خواستار تطبیق عملکرد پردیس‌ها با ضوابط و مقررات و بررسی میزان تحقق اهداف آنها توسط مرکز نظارت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامی ادامه فعالیت پردیس‌های دانشگاهی را منوط به ارزیابی عملکرد آنها توسط هیأت‌های امنای دانشگاه‌ها در جهت تحقق اهداف آموزش عالی عنوان کرد.
وی از مرکز نظارت نظارت و ارزیابی وزارت علوم خواست تا شاخص‌های ارزیابی پردیس‌ها را تعیین و در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد.
وزیر علوم اظهار داشت: وجود دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی باکیفیت بخشی از راهبرد آموزش عالی در آینده است، افزود: با نظارت و ارزیابی‌های شکل گرفته، دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی به لحاظ کیفیت ارتقاء یابند.
غلامی تاکید کرد دولت نباید با افزایش دوره‌ها و ظرفیت‌ها در پردیس‌های دانشگاه‌های دولتی به عنوان رقیب آنها وارد شود.
به گزارش ایرنا، پردیس های دانشگاهی یا خودگردان شعبه ای از دانشگاه های دولتی است که از طریق کنکور سراسری یا پذیرش بدون آزمون اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

این پردیس ها مازاد بر ظرفیت دوره های روزانه فعال هستند و به همین منظور شهریه های میلیونی که مصوب هیأت امنای دانشگاه است از دانشجو دریافت می کنند.
دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، صنعتی امیرکبیر و برخی دیگر از دانشگاه های دولتی در تهران، قشم، البرز و کیش شعبه ای از پردیس های خودگردان دارند.
پیش از این عنوان پردیس ها بین المللی بود که بعد از سال ها عنوان پردیس دانشگاهی برای این شعب در نظر گرفته شد.
پردیس های دانشگاهی با مجوز دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم فعال هستند و مدرک تحصیلی صادر شده این پردیس ها مورد تایید وزارت علوم است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه تهران وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد فرامرزی امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز استاد و معلم اظهار کرد: بدون تردید آموزش باکیفیت رکن اصلی تمام دانشگاه‌ها است و مهمترین محصول و تولید این آموزش باکیفیت، فارغ‌التحصیلانی کارآفرین و اشتغال‌آفرین است و اساتید دانشگاه در خط مقدم این نقش‌آفرینی قرار دارند.

وی با اشاره به دهه سرآمدی آموزش افزود: دانشگاه اصفهان بنا بر مأموریت تعریف شده، شعار اختصاصی خود در خصوص این دهه را مبنی بر «آموزش الهام‌بخش، نیاز محور و اشتغال‌پذیر» اعلام کرد و توسط وزارت علوم، امروز تحت عنوان روز سرآمدی و آمایش آموزش عالی نام‌گذاری شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در ایران بی‌نظیر بوده است و هیچ فردی نمی‌تواند دستاوردهای آن را نادیده بگیرد، اما نقاط ضعفی وجود دارد که باید رفع و نقاط قوت تقویت شود، از ابتدای سال ۱۴۰۰ برنامه‌ای تحت عنوان تحول آموزش عالی مدون و عملیاتی شدن آن مبتنی بر نیازهای جامعه آغاز شد.

فرامرزی با اشاره به فرایند انتخاب سرامدان آموزشی ادامه داد: سرآمدان آموزشی بر اساس شیوه نامه ۱۴۰۱ در سطح دانشگاه و سطح کشوری انتخاب می‌شوند و معیارهای متعددی برای انتخاب آنها مد نظر قرار می‌گیرد، در این خصوص پرونده نفرات برتر در کمیته انتخاب سرآمدان بررسی و ۲۴ نفر برگزیده شدند.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده در هفته سرآمدی گفت: با همکاری دانشکده‌ها به صورت فعال، در سطح دانشگاه اصفهان حدود ۱۷ برنامه و مراسم ویژه به مناسبت روز معلم، ۱۲ کارگاه تخصصی با محوریت شعار این دوره، ۱۳ مورد نشست تخصصی در دانشکده‌ها و برگزاری ۳۰ عنوان سخنرانی اساتید برگزار شده است که جای خدا قوت دارد.

کد خبر 749475

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • جشنواره تدریس برتر ساختگاه معلمان قوی برای ایران قوی است
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات