Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ محمدی با بیان اینکه لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های تخصصی بر ارائه مفاهیم قرآنی در بستر هنر داشته باشد، گفت: باید برای حل مشکل مکان و محل استقرار از طریق رایزنی‌های بومی، استانی و نهادهای دیگر بهره گرفت

حسن محمدی، مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سه حوزه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش‌های آموزش عمومی قرآن، تبلیغ و ترویج و حوزه پژوهش تعریف شده که اعتبارات براساس این سرفصل‌ها انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اصول اساسی تبلیغ و ترویج قرآن، بحث تلفیق هنر با مفاهیم قرآنی است تا بتوانیم این مفاهیم را با جذابیت به مخاطب انتقال دهیم.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور بیان کرد: قطعا اگر بتوانیم مفاهیم قرآنی را در قالب هنر عرضه کنیم جذابیتی را ایجاد خواهد کرد و ترویج این مفاهیم در بستر هنر راحت‌تر خواهد بود.

محمدی ادامه داد: متاسفانه درصد کمی از مؤسسات در حوزه فعالیت‌های هنری فعالیت دارند که می‌طلبد که دستگاه‌های متولی مخصوصا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های تخصصی داشته باشد تا اقدامات را در بستر فعالیت های هنری عرضه کنند.

وی با بیان اینکه اعتبارات قرآنی امسال 80 درصد کاهش پیدا کرده، افزود: این بودجه با واقعیت‌های فرهنگی جامعه تطابق ندارد و نشان دهنده یک فاجعه است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور بیان کرد: امیدواریم مجلس نگاه ویژه‌ای داشته و بتواند این اعتبارات را حداقل به رقم سال گذشته برگرداند.

محمدی با اشاره به ادغام اتحادیه‌های قرآنی، افزود: متاسفانه ادغام اتحادیه قرآنی به دلایلی ناکامل ماند، اما با تغییر رویکردهایی که اتفاق افتاده به دنبال این هستیم که تعامل و نقاط اشتراک احصا شود تا بتوانیم کارهای بیشتری در این بستر انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه اغلب مؤسسات قرآنی با مشکل مکان مواجه‌اند، تصریح کرد: در خصوص مکان مؤسسات قرآنی اعتباراتی به صورت هدفمند وجود ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور با اشاره به اینکه متاسفانه حمایتی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص وجود ندارد، اظهار کرد: با اعتبارات محدود قرآنی نمی‌توان از مؤسسات قرآنی حمایت جدی کرد.

محمدی با بیان اینکه باید برای حل مشکل مکان و محل استقرار از طریق رایزنی‌های بومی، استانی و نهادهای دیگر بهره گرفت، بیان کرد: خراسان‌جنوبی استانی مستعد است و نسبت قرآن‌آموزان به جمعیت در استان نسبت مطلوب و زیادی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی در حوزه قرآن‌آموزی و جذب قرآن‌آموزان در این استان وجود دارد، تصریح کرد: خراسان‌جنوبی، جزء مناطق کم برخوردار و پرخطر فرهنگی است، اما در حوزه قرآنی ظرفیت بالقوه‌ای دارد که باید مورد توجه مسئولان باشد.

مدیرعامل اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور یادآور شد: اگر مؤسسات قرآنی به انسجام قابل قبولی با کمک دستگاه‌ها اجرایی برسند، می‌توانند بر بسیاری مشکلات فایق آیند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان جنوبی فعالیت های قرآنی مؤسسات قرآنی قرآن مشکلات فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید بهروان، در جریان بازدید از چاپخانه‌ها و صنایع تولیدی شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه، اظهار کرد: با توجه به شعار سال، سلسله نشست‌هایی پارسال در راستای «رشد تولید، مهار تورم» با حضور اساتید برجسته صنعت چاپ، به صورت مجازی برگزار شد.

وی گفت: در این بررسی‌ها تاکید شد فعالین صنعت چاپ برای حفظ جایگاه خود، نیازمند تغییر رویه و ریل گذاری جدید هستند چرا که با رعایت نکردن این مقوله در آینده‌ای نه چندان دور از این چرخه حذف خواهند شد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حفظ جایگاه فعالان صنعت چاپ به عنوان صنایع مادر باید در دستور کار ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها قرار گیرد.

بهروان ادامه داد: صنعت چاپ به عنوان تاثیرپذیر می‌تواند در راستای صادرات محصولات تولیدی کشور نقش آفرین باشد.

معاون برنامه ریزی دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: افزایش تولید و فعال بودن صنایع غذایی و شیمیایی نیز می‌تواند به ارتقا و گسترش فعالیت‌های صنعت چاپ کمک کند.

بهروان گفت: از جمله تأکیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پاسداشت زبان فارسی، عدم درج عناوین بیگانه بر روی محصولات داخلی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

در این سفر یک روزه از فعالیت و نحوه بکارگیری از دستگاه‌های چاپ در شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کاوه ساوه بازدید شد.

کد خبر 6098326

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های قرآنی دانشجویی به ۱۰ برابر هم برسد کافی نیست
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • مجمع‌عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی برگزار می‌شود
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل