Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:29:33 GMT

بحران قاچاق چوب و ذغال در کهگیلویه ‌و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۲۷۰۹

بحران قاچاق چوب و ذغال در کهگیلویه ‌و بویراحمد

قاچاق چوب و ذغال توسط سودجویان به یک معضل و بحران جدی تبدیل شده که می‌طلبد مسوولان به کمک‌ منابع طبیعی و محیط زیست بیایند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، هفته‌ای نیست که ماموران منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در محورهای استان جلوی قاچاق چوب  و ذغال را نگیرند،  سودجویانی که اقدام به قطع درختان بلوط می‌کنند و یا چوب‌ را قاچاقی می‌برند یا آن را به ذغال تبدیل کرده و به استان‌های همجوار می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاچاق چوب و ذغال شیوه جدیدی از قاچاق است که به گفته مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تنها در آذر ماه امسال دو هزار و 300 کیلو ذغال از متخلفان و سودجویان کشف و ضبط شد و در گشت شبانه‌روزی منابع طبیعی از یک ۱۵ دستگاه خودرو ۶ تن هیزم کشف شد که خدا می‌داند برای این میزان ذغال چند درخت قطع شده است.

اما قاچاق چوب و ذغال بحرانی است که متولیان در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی سال‌هاست فریاد می‌زنند و کمک می‌خواهند اما انگار گوش شنوایی برای فریادرسی از آنها نیست.

سید اسدالله هاشمی مدیرکل محیط زیست استان در نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قطع شبانه درختان بلوط بعد از گرانی بنزین را یک معضل دانست و حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی هم  قطع درختان را نگران کننده عنوان کرد.

حتی برای جلوگیری از قطع درختان مجازات‌هایی بسیار سنگینی اعمال شده اما گویا سودجویان به این موضوع هم بی‌توجه هستند و همچنان تبر برداشته و درختان و جنگل‌ها را هدف قرار می‌دهند.

کهگیلویه و بویراحمد به لطف خالق و معمار هستی درختان و جنگل‌های انبوهی که از ظرفیت‌های آن به شمار می‌رود دارد و حتی از این ظرفیت برای توسعه استان نام برده می‌شمارد.

 لذا توصیه می‌کنیم قبل از آن دیر شود مسوولان ارشد به کمک منابع طبیعی و محیط زیست بیایند و اجازه ندهند بحران قطع درختان بحرانی‌تر شود و تدبیر و چاره لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس استان کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد.

طی حکمی از سوی دکتر چگنی؛ معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، «حمید طالبی» به عنوان «سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویر احمد» منصوب شد.

وی همچنین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب و جهاددانشگاهی شیراز تدریس دروس تخصصی رشته مهندسی نفت را برعهده داشته است.

همچنین طی حکمی جداگانه به پاس زحمات ریحان بهادر مدیرعامل سابق که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ تاکنون این مسئولیت را برعهده داشت قدردانی به‌عمل آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد