Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی عسگرپور، فیلمساز و دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، یادداشتی را درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی منتشر کرد.

در متن این یادداشت با عنوان «پدیده عجیب یک نظامی محبوب» در شماره امروز روزنامه ایران منتشر شده، آمده است:

«در مواجهه با قاسم سلیمانی با پدیده‌ای عجیب و غیرمتعارف روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبوبیت غیرقابل تصور او برگرفته از مؤلفه‌های ویژه‌ای است که از او شخصیتی منحصر به فرد ساخته است. کسی که تبحر زیادی در فرماندهی جنگ دارد، با موضوعات روز کاملاً آشناست، موقعیت استراتژیک منطقه را به خوبی می‌شناسد، اطلاعات سیاسی و نظامی بسیار خوبی دارد و در عین حال به شدت در دل مردم عادی جا باز کرده است. نه فقط در دل مردم کشورمان بلکه در دل بخش قابل توجهی از مردم کشورهای عمدتاً مظلوم منطقه جا دارد.

این ترکیب عجیب ویژگی‌های شخصیتی، خیلی سخت به دست می‌آید. یعنی در طول تاریخ کمتر کسی را پیدا می‌کنید که تمام این ویژگی‌ها را با هم داشته باشد. اشاره‌ نمی‌کنم به برداشت‌های بیرونی که در مواجهه با این شخصیت حس می‌شود. مثلاً این که به شدت خداترس است و این را از نماز خواندن و عبادت و نوع کلامش می‌شود فهمید. این‌ها دریافت‌های حسی است که شاید قابل استناد نباشد. بخش‌های قابل استناد، همان جمع شدن خصلت‌های ممتاز در حوزه نظامی و تحولات جنگی با محبوبیت در قلوب مردم است.

خداوند در سوره مریم وعده داده است آن‌هایی را که به خدا ایمان آورند و نیکوکار شوند، در نظر خلق و حق محبوب گرداند. یکی از مصادیق برجسته این آیه و آیات مشابه سردار قاسم سلیمانی است و این را می‌شود از عکس‌العمل مردم دریافت کرد.

بر این اساس باور دارم انتقامی که خیلی‌ها از آن یاد می‌کنند و برخی آن را فقط در حوزه نظامی تلقی می‌کنند، انتقام بسیار سختی خواهد بود. انتقامی متفاوت از آنچه در زمانه ما و یا حتی تاریخ رایج است. چون عاملان این جنایت فقط یک فرد را به شهادت نرسانده‌اند، بلکه با دل بخش قابل توجهی از مردم عمدتاً مظلوم مبارزه کرده‌اند و گویا آن‌ها را به شهادت رسانده‌اند.

به همین دلیل معتقدم انتقام ترور سردار سلیمانی متفاوت‌تر از هرگونه واکنش نظامی خواهد بود. او یک فرمانده نظامی عادی نبود که ممکن است در هر جای دنیا کشته شود و کشور مربوطه پاسخ نظامی خاص خودش را بدهد. در این مورد خاص باید منتظر انتقام خاص هم بود. معتقدم دولت امریکا و کسانی که مرتکب این جنایت شده‌اند نباید فقط منتظر موشک‌ها و گلوله‌ها باشند بلکه منتظر آه مظلومانی باشند که دلشان به این شهید گره خورده است و عواقب آن سخت‌تر از گلوله‌ها و پاسخ نظامی است.

بدون تعارف باید اقرار کنیم که شهادت حاج قاسم سلیمانی ضایعه بزرگی برای ماست. در تاریخ بعد از جنگ اشخاص چندانی نداشته‌ایم که خاطره شهدای جنگ را برایمان تداعی کند. چرا که عافیت طلبی و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی که در طول سال‌های بعد از جنگ بخصوص در ۲ دهه اخیر به وجود آمد، باعث شد تعداد کسانی که ما را یاد حس و حال شهید همت و شهید باکری و شهید متوسلیان و عزیزانی از این دست می‌اندازد کمتر و کمتر شود اما سردار سلیمانی یاد و خاطره خیلی‌هایی را که جایشان امروز خالی است برایمان زنده می‌کرد. در سرای باقی سیدالشهدا میزبانشان باشد.»

کد خبر 4815916 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدمهدی عسگرپور قاسم سلیمانی جشنواره فیلم فجر قاسم سلیمانی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم عمار کنسرت موسیقی سینمای مستند فیلم کوتاه موسیقی نواحی شبکه پنج سیما شبکه نسیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، انتشارات «مکتب حاج قاسم» با شش عنوان اثر چاپ اولی در کنار عرضه ده‌ها عنوان کتاب پیرامون شخصیت و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی، پا به عرصه سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذاشته است.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» حاوی خاطرات و روایات از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید سلیمانی، کتاب «همراه ما بود» حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی با گردآوری و ترجمه «سید حسین مرکبی»، کتاب «بچه‌های حبیب» گردآوری شده توسط «نازنین قنبری» روایت خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی، «این خانه فروشی نیست» به قلم «مهدیه داوودی» و تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایت مقاومت ۸۴ روزۀ مردم شهر «آمرلی» عراق در محاصره ۳۶٠ درجه داعش و حضور شجاعانه حاج قاسم سلیمانی در شهر، که با طراحی یک عملیات دقیق، موفق به شکستن محاصره و آزادسازی این شهر می‌شود.

کتاب «طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های منتشر شده از شهید سلیمانی» اثر جامع و پژوهش محور در باب شخصیت شهید سلیمانی، کتاب مجموعه دوجلدی «جهت» جلد اول؛ سخنرانی‌ حاج‌ قاسم سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه چند ماه پیش از شهادت‌ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی و جلد دوم؛ سخنرانی شهید سلیملنی در جمع ائمه جماعت به انضمام موخره‌ای در شرح‌ و تبیین این سخنرانی‌.
انتشارات مکتب حاج قاسم ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229609 برچسب‌ها کتابخوانی شهید قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل
  • پدیده جدید تیک تاک؛ زن عجیبی که ۱۰ فرزند از هشت مرد مختلف دارد!
  • درگذشت یک فرمانده ارشد نظامی/ قالیباف پیام داد
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • پدیده عجیب در ایران؛ استوری مشترک بازیکنان سپاهان با هشتگ عجیب‌تر! | تصویر
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان
  • سرنوشت عجیب ستاره محبوب نکونام در یونان