Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی شامگاه جمعه (۱۳ دی) به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد. آیین‌های تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی و همراهانش امروز (شنبه، چهاردهم دی) در شهرهای کاظمین، کربلای معلی و نجف اشرف و فردا پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس و تهران، همچنین خاکسپاری در کرمان محل تولد سردار سلیمانی برگزار خواهد شد.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهادت سردار سلیمانی چنین نوشته است.

همه دیده پرخون و رخساره زرد

زبان از سیاوش پر از یادکرد

دریغ آن­گو نامبرده سوار

که چون او نبیند دگر روزگار

کم نیستند احساساتی که گمان می کنیم می شناسیم و می دانیم تا روزی که آن را به تجربه بنشینیم و آنگاه خواهیم دانست که نمی شناختیم، نمی دانستیم، هیچ .... چرا که درک آن بدون مواجهه با آن عملا ممکن نیست. و هر بار در معرض تجربه ای چنین قرار گرفته ام از "انسان" در شگفت مانده ام.

وی افزوده است: غریب است آدمی که نمی ترکد از حجم غمی که چون کوهی گران بر دل نحیفش وارد می شود و به بهتش می برد. به حیرتی غریب و به سکوتی عمیق. به حسی که جز در رویایی اش قابل شناخت نیست. رحیل "سلیمانی" نهیب حادثه ای سخت بود، غمی جانگداز که به وقت ابتلا عظمتش را می توان دید و به بهت فرو رفت. حاج قاسم جمع عجیبی بود از شجاعت و زهد. دلاوران بسیاری به چشم دیده ام که در چهره و قامت نشانه های دلاوری داشتند. نشانه هایی که نشان می داد خود را برای کسب آن پرورده اند، و یا زاهدان که به خرقه تقوا و جامه پرهیز آراسته اند. حاج قاسم اما مردی بود دلاور و امیر، توامان زاهدی آزاد و آرام. در جوارش می شد آرامشی قوی و قدرتی ژرف را به چشم دید.

این قدر و قدرت باورمند و باطنی او را ارتفاعی بخشیده بود فراتر از نام و عنوان، القاب و درجات، گرایش ها و سلیقه ها. او سردار و سالار ملی بود و از همین مرتبت بود که می گفت به باور شخصی آدم ها و احوالات دینی آنها کاری نداریم، ما به عنوان "شیعه" برای "انسان" مبارزه می کنیم. احترام او به "انسان" در هزار صحنه دیده و نادیده زندگی اش روشن بود، سردار دلاوری که برای بوسه بر کفش مادری بر زمین افتاد و برای شادی کودکی آغوش گشود و گرم گرم گریست...

شجاعت او دیگرگونه بود و غریب

با آرامشی از سر قدرتی متصل به سراپرده ای ...

رحیل سلیمانی به مانند رحلت مردستان های بزرگ تاریخ است، پهلوانان نادره ایران، آنانکه مردمان خواه ناخواه مرهون ایشانند.

رحیل سلیمانی اگر چه به سنت تاریخ به برآمدن صدها قاسم صادق دلاور منجر خواهد شد اما جای خالی اش باقی خواهد ماند. از صبح یک نجوا، فقط یک نجوا در سرم می چرخد همان غزل خواجه:

ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است

ببین که در طلبت حال مردمان چون است

از آن زمان که زچشمم برفت رود عزیز

کنار دامن من همچو رود جیحون است

 فرهنگستان هنر نیز در پی شهادت سردار عشق و ایمان و همرزمانش پیام تسلیتی را بدین شرح منتشر کرد.

ﺑﺴﻢ رب‌اﻟﺸﻬﺪاء واﻟﺼﺪﻳﻘﻴﻦ شهادت سردار والامقام، حاج قاسم سلیمانی و نیز شماری از همرزمانش که در راه عشق به وطن و حمایت از ولایت و ملت شریف ایران همواره کوشیدند، موجب تأثر و تألم ملت شریف ایران و جبهه مقاومت شد. حاج قاسم سلیمانی، سردار سرافراز سپاه اسلام، چهره درخشان مقاومت اسلامی و نماد هنر ایستادگی در برابر مستکبران آمریکایی، متجاوزان صهیونیستی و تروریست‌های منطقه بود. خون این سردار افتخارآفرین، الهام‌بخش مقاومت در سراسر جهان اسلام خواهد بود.

شهادت این شهید بزرگوار را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر (روحی و ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، یاران و همرزمانش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عموم هموطنان تبریک و تسلیت می‌گوییم و از خداوند متعال برای سردار بزرگمان، شهید قاسم سلیمانی، همنشینی با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، و برای خانواده معزز و بازماندگان ایشان، صبر و اجر جزیل مسئلت داریم.

بیانیه انجمن قلم؛ با سلاح قلم پاسدار خون شهدای اسلام هستیم 

انجمن قلم نیز در این خصوص بیانیه ای صادر کرد و نوشت: شهادت، هنر مردان خداست. برای برخی مردان خدا هجرت از دنیا با مرگی جز شهادت قابل تصور نیست.

شهادت سردار بزرگ، حاج قاسم سلیمانی را، که نماد مجاهد در راه خدا و مبارز با ظلم و استعمار بود، به حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده و هم‌رزمان و دوستداران ایشان و همه ایرانیان و مردم آزاده جهان تسلیت می‌گوییم.

سردمداران شیطان بزرگ و پیروان آنها باید بدانند این شهادت‌ها مسیر حق طلبی و مبارزه با ظالمان را از بین نمی‌برد و عزم حق‌جویان را در قطع دست شیاطین محکم‌تر خواهد کرد. با شهادت حاج قاسم سلیمانی‌ها، نور فروزان اندیشه متعالی آنان روز به روز تابنده‌تر شده، گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و ضمن بیدار کردن جان‌های خفته، به منزوی شدن هر چه بیشتر تفکر تجاوزگر امریکایی منجر خواهد شد. نویسندگان و شعرای ایرانی وظیفه خود می‌دانند با سلاح قلم، پاسدار خون شهدای اسلام از جمله شهید سلیمانی و همراهان مجاهدش باشند و حماسه رشادت و شهادت آنان را در تاریخ جاودانه سازند.

پیام تسلیت مجمع ناشران انقلاب اسلامی

شهادت فرمانده دلاور سپاه اسلام و ذوالفقار ولایت، سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین اشقیا، نه‌تنها برای مسلمانان و شیعیان دنیا، بلکه برای همه آزادگان و آزادی‌خواهان عالم سخت و سنگین است. این اقدام، نه یک اقدام تروریستی، بلکه یک اقدام جنگی توسط دشمن غدار است. این شهید عزیز در چهار دهه جهاد و مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر، از دوران هشت ساله دفاع مقدس تا نابودی داعش و تروریست‌های تکفیری، خط گفتمانی و فرهنگی مکتب مقاومت و پایداری را هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، بسط و گسترش و تثبیت نمود.

ریخته‌شدن خون پاک حاج‌قاسم، به‌عنوان اسطوره مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار، توسط موشک‌های شیطان بزرگ، مهر بطلانی بود بر خط سازش و مذاکره خفت‌بار با همین دشمن جنایتکار و تکلیف را بر همگان برای همیشه روشن نمود که راه پیروزی جبهه حق تنها از مسیر مقاومت و پایداری می‌گذرد.

دشمن جنایتکار بداند بی‌شک انتقام سخت نزدیک‌ است و طبق وعده الهی که فرمود إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنتَقِمُونَ، خون مطهر شهدای مقاومت با نابودی کامل و عاجل رژیم صهیونیستی و فتح قدس شریف به ثمر خواهد نشست.

مجمع ناشران انقلاب اسلامی شهادت شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر یاران همراهش را به محضر بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداه، حضرت امام خامنه‌ای، آحاد ملت ایران و مستضعفان عالم تسلیت عرض نموده و اعلام می‌دارد که به فضل الهی، جهاد فرهنگی علیه ظلم و ستم جهانی هم‌پای جهاد نظامی تا درک پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت و در این راه لحظه‌ای از پای نخواهیم نشست.

تسلیت مجله بخارا و خانه اندیشمندان علوم انسانی

مجله بخارا ضمن عرض تسلیت و اظهار تاسف عمیق از شهادت سردار سلیمانی در مراسم بدرقه نماد مبارزه با متجاوزان به سرزمین ما شرکت می کند و برنامه های پژ وهشی اعلام شده شب های بخارا با حذف بخش موسیقی اجرا خواهد شد. خانه اندیشمندان علوم انسانی شهادت مظلومانه این پاسدار مدافع حریم اهل بیت علیهم السلام و رادمرد صیانت از آرمان های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور را به ملت شریف ایران بویژه اندیشمندان و فرهیختگان تسلیت عرض می کنیم.

تسلیت دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دارالقرآن

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پیامی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید ابومهدی المهندس را تسلیت گفت و اعلام کرد: بی شک آرمان های مقدس این دو عزیز که نمادهای عزت و اقتدارند و راه پر افتخار آنان در ایران و عراق و دیگر نقاط جهان توسط جبهه بزرگ مقاومت اسلامی دنبال شده و گسترده تر و عمیق تراز گذشته ادامه خواهد یافت و پرچم مقاومت هرگز برزمین نخواهد افتاد و دشمنان جنایتکار و اذناب شان بدانند انتقام سختی در انتظار آنان است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت و افزود: مردم سلحشور! حواسمان باشد. دشمن به استیصال رسیده است. آمریکایی‌ها نماد مقاومت را زدند که بگویند مقاومت تمام شده است.
حجت الاسلام محمد قمی افزود: حاج قاسم فدا شد که ما را به یاد امام و مکتب امام بیندازد. همه دلبستگان مقاومت این پیام حاج قاسم را شنیده‌اند؛ اینک ما نیز محکم‌تر و شجاعانه‌تر از قبل با شیاطین و اشرار عالم مبارزه خواهیم کرد. آحاد مردم ایران خون‌خواه حسین (ع) و وارثان حسین (ع) هستند. قاسم سلیمانی وارث حسین ماست. چنان‌چه از عماد مغنیه تا محسن حججی و از احمد کاظمی تا احمدی روشن چنین بوده‌اند. و اینک ما منتقم خون و پویندگان راه ایشان خواهیم بود.
سازمان دارالقرآن الکریم با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آن سردار بزرگ اسلام با پیروی محض از ولی خدا، هیمنه استکبار را فرو ریخته بود و سردمداران استکبار و صهیونسیم را به زانو درآورده بود و با تلاش و مجاهدت شجاعانه خود در صف مقدم مبارزه با تروریسم بین الملل و سرسپردگان کور و کر آن‌ها، خواب شیرین را بر شیاطین خفته در کاخ‌های ستم تلخ کرده بود.
در این بیانیه همچنین آمده است: امنیت ملت بزرگ ایران امروز مرهون جهاد خالصانه و صادقانه آن سردار بزرگ و همرزمان اوست و بی شک، شهادت او نه تنها پایان او نیست، که آغازی دگربار و رویشی وصف‌ناپذیر در جبهه مقاومت است.
سازمان دارالقرآن افزود: اکنون انتقام خون پاک آن سردار سرافراز، سرمشق یکایک شاگردان خمینی بزرگ در مدرسه مقاومت و خواسته اصلی سربازان جبهه مقاومت است. دولت سفاک آمریکا و نیروهای تروریست او در منطقه باید در انتظار انتقامی به عظمت نام سردار سلیمانی بزرگ باشند.
ستاد اقامه نماز به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی اعلام کرد: تروریست های آمریکایی باید منتظر انتقام سخت امت مسلمان و مجاهدان فی سبیل الله باشند. نماز عارفانه سردار سلیمانی در خط مقدم جبهه ها فراموش نخواهد شد. یاد و نام آن اسوه مقاومت جاودان باد.

برچسب‌ها سردار قاسم سلیمانی ایثار و شهادت پیام تسلیت پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی ایثار و شهادت پیام تسلیت سردار قاسم سلیمانی ایثار و شهادت پیام تسلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۴۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی

به گزارش جام جم آنلاین مازندران، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران؛ متن این پیام به شرح زیر است:

                                انالله و اناالیه راجعون

درگذشت تالم بار و غم انگیز نخبه ملی و استانی جناب آقای سید اسماعیل نصرالهی موجب تاثر فراوان اینجانب و جامعه فرهنگی و علمی دیار علویان شد.

آن جوان با همت که از معلولیت جسمی رنج می برد، در سایه توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار ( علیهم السلام ) و عزم و اراده انسانی اش و توفیق خیره کننده در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی ثابت کرد که هیچ مانعی نمی تواند ظرفیت و قدرت روحی انسان را سد کند و با این موفقیت؛ الگویی ماندگار برای جامعه دانش آموزی استان و کشور به یادگار گذاشت.

مصیبت درگذشت نخبه علمی؛ سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش؛ دکتر سید احمد نصراللهی را به خانواده محترم و سوگوار ایشان، جامعه بزرگ فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ؛ برای آن عزیز سفر کرده؛ رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مادر آن فقید سعید، که در این حادثه آسیب دیده اند، شفای عاجل و کامل آرزومندم.

یوسف نوری

دیگر خبرها

  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • پیام قالیباف برای درگذشت «مسئول دبیرخانه کنگره سرداران شهید»
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت