Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:43:09 GMT

بارندگی در جنوب فارس تشدید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۶۶۱۹۰

بارندگی در جنوب فارس تشدید می‌شود

ایسنا/فارس مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بارندگی‌هایی که از شامگاه جمعه 13 دیماه در فارس آغاز شده است، از روز یکشنبه 15 دیماه در نیمه جنوبی این استان تشدید خواهد شد.

رحیم آزادی در گفت‌و گو با ایسنا، گفت:  برابر با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، سامانه بارشی فعلی که از شامگاه جمعه ۱۳ دی در اکثر نقاط استان فارس مستقر و منجر به بارندگی شده است، از فردا یکشنبه 15 دیماه، در بخش‌های جنوبی متراکم شده و بارندگی در این نقاط تشدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون خسارتی ناشی از سامانه بارشی فعلی در استان فارس گزارش نشده است، این سامانه را هم اکنون در اکثر نقاط استان فعال دانست و گفت: این سامانه تا بعدازظهر یکشنبه ۱۵ دی در سطح استان فعال خواهد بود و به تدریج از فارس خارج می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین اعلام کرد که کازرون، درودزن و شیراز به ترتیب با ۳۲، ۲۳.۳ و ۱۶ میلی‌متر بیشترین بارش حاصل از سامانه بارشی فعلی را به خود اختصاص داده‌اند.

آزادی از عموم مردم در استان فارس درخواست کرد که ضمن پرهیز از تردد غیرضروری در سطح جاده‌ها خصوصا نقاط پر بارش و مرتفع و اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لزوم رعایت بیش از پیش نکات ایمنی در ترددهای خودرویی را متذکر شد.

او بر لزوم آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و امدادی در نقاط مختلف فارس تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه‌ها در حالت آماده باش کامل هستند و تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری و امدادرسانی و ... اندیشیده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین از عشایر و دامداران این استان خواست که از تردد و چرای دام در مناطق سیل خیز و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سامانه بارشی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی که از امروز وارد منطقه شده تا اوایل هفته آینده به صورت متناوب به فعالیت خود در این منطقه ادامه می‌دهد که بارش‌ها در نوار غربی بیشتر از سایر مناطق پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق ابتدا در مناطق جنوب استان شروع می‌شود و به تدریج تمام مناطق استان را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه بیشتر در بعداز ظهر‌ها خواهد بود و از روز جمعه سامانه تقویت شده و احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

محمدپور اظهار کرد: با ورود این سامانه بارشی دمای‌هوا نیز به طور میانگین ۴ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و از گرمای هوا که از اوایل هفته جاری شروع شده بود، تا حدودی کاسته می‌شود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و چالدران با حداقل دمای چهار درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۱ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • سامانه بارشی جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • هشدار هواشناسی برای کشاورزان یزدی/ بروز مداخلات جوی در بافق
  • بارش باران در برخی نقاط فارس
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید