Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد این کشور هرگز از حق خود درباره آزادی ادلب از دست تروریست‌ها کوتاه نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: بدترین نفاق و درویی این است که شورای امنیت امروز اوضاع انسانی در سوریه را به درخواست کشورهایی بررسی کند که بخش‌هایی از خاک سوریه را اشغال کرده‌اند و مردم سوریه را تحریم و به حمایت از تروریست‌ها ادامه می‌دهند و نفت سوریه را غارت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بشار الجعفری گفت: برخی اعضای شورای امنیت به ویژه آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و بلژیک در مبارزه با تروریسم شکست خوردند و کشورهای اتحادیه اروپا همچنان با پرونده تروریست‌ها به شکلی غیرمسئولانه برخورد می‌کنند. آن‌ها با بازگرداندن تروریست‌ها به کشورهایشان مخالفت کرده و اقدام ترکیه را درباره انتقال تروریست‌ها از ادلب به لیبی نادیده می‌گیرند.

وی تأکید کرد: نظام ترکیه همچنان از زیر بار تعهداتش درباره توافق سوچی شانه خالی می‌کند. ما از حق خود درباره آزادی ادلب و نابودی تروریست‌ها کوتاه نمی‌آییم. این تروریست‌ها بیش از یک میلیون غیرنظامی را بازداشت کرده و از آن‌ها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. بهتر بود کسی که خواهان جلسه شورای امنیت می‌شود به صورت واقعی با دولت سوریه برای نابودی تروریسم در ادلب همکاری کند و به جای ادامه حمایت از گروه‌های تروریستی برخوردی مسئولانه داشته باشد.

الجعفری گفت: بعد از ۹ سال از جنگ تروریستی علیه سوریه کشورهایی که در به راه انداختن این جنگ نقش داشتند این را قبول نمی‌کنند که پایان پیامدهای انسانی ناشی از تروریسم احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه را می‌طلبد. ورود کمک‌های انسانی به سوریه باید با هماهنگی دولت سوریه و با موافقت دمشق باشد و هیچ توجیهی برای ورود کمک‌ها از طریق مرزها وجود ندارد.

وی بر لزوم خروج تمامی نیروهای آمریکایی، ترکیه‌ای، فرانسوی و انگلیسی از خاک سوریه و لغو تحریم‌های یکجانبه تأکید کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی بشار الجعفری ادلب سوریه انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مسئله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند