Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، استفاده و فروش کرم‌های ضد آفتابی که شامل ترکیبات رایج از جمله اکسی‌بنزون است از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی در پالائو ممنوع شده است. 

رئیس‌جمهوری این کشور با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با هدف احترام به محیط زیست و زندگی شهروندان صورت گرفته است. 

این کشور جزیره‌ای در اقیانوس آرام با عنوان بهشت بکر برای غواصان شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تالاب در این جزیره صخره‌ای به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. همچنین این کشور که متشکل از صدها جزیره کوچک در اقیانوس آرام است، جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر دارد. 

این ممنوعیت که در سال ۲۰۱۸ میلادی مطرح شده بود شامل هر کرم ضد آفتابی می‌شود که حاوی هر کدام از ۱۰ ماده ممنوعه باشد. این لیست شامل اکسی‌بنزون و اکتینوکسات است که نور ماوراء بنفش را جذب می‌کنند. 

بنیاد بین‌المللی صخره‌های مرجانی اعلام کرده است این مواد شیمیایی ممنوعه به عنوان آلاینده‌های زیست‌محیطی شناخته شده‌اند و اغلب آن‌ها برای بسیاری از گونه‌های حیات وحش به ویژه در مراحل رشد و جوانی به طور قابل‌توجهی سمی‌اند. با توجه به این‌که این مواد شیمیایی برای صخره‌های مرجانی، جمعیت ماهی‌ها و به طور کلی حیات دریایی بسیار خطرناک شناخته شده‌اند، مردم پالائو و همچنین گردشگران این کشور از این پس توجهی ویژه در این زمینه خواهند داشت. 

مواد سمی کرم‌های ضد آفتاب تاکنون در سراسر زیستگاه‌های مهم پالائو و در بافت‌های معروف‌ترین موجودات این کشور یافت شده است. 

شمار کرم‌های ضد آفتابی که حاوی مواد مضرند رو به کاهش است. در سال ۲۰۱۸ متخصصان گفتند که این مواد مضر در نیمی از کرم‌ها و لوسیون‌های ضد آفتاب پیدا شده‌اند. برخی از تولیدکنندگان تلاش کرده‌اند از مواد سازگار با محیط زیست برای تولید این محصول استفاده کنند. 

این ممنوعیت در مکان‌های دیگری نیز قرار است اجرا شود که از آن‌ها می‌توان به جزایر ویرجین ایالات متحده و جزیره کارائیبی هلندی بونیر اشاره کرد. 

کد خبر 475375 برچسب‌ها اشعه ماورا بنفش مجله محیط زیست

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اشعه ماورا بنفش مجله محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۶۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟