Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کمیسیون حقوق بشر مرکز امور وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی بیانیه‌ای به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داد و نوشت: این اقدام تروریستی آمریکا، گذشته از آن که نقض حاکمیت و استقلال سیاسی کشور عراق است، حمله مسلحانه به جمهوری اسلامی ایران نیز تلقی می‌گردد. تاریخ انتشار: 17:21 - 14 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۳۲۴۴

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، کمیسیون حقوق بشر مرکز امور وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه طی بیانیه‌ای به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  در متن این بیانیه آمده است؛

اقدام تروریستی دولتی آمریکا در شهادت سردار سرافراز اسلام و یاران ایشان که چهره ننگین و کریه آن را مجدداً به جهانیان نشان داد، جنایتی دیگر علیه فرزندان این مرز و بوم است.

به موجب قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، داعش یک گروه ترویستی محسوب می‌گردد و شهید سپهبد سردار سلیمانی و همراهانش در طول سال‌های گذشته در خط مقدم مبارزه با این گروه متحجر و تروریستی بودند.   بیشتر بخوانید: شهادت سردار سلیمانی یک اقدام آشکار تروریستی است/ لزوم تشکیل کمیته و کارگروه حقوقی بین المللی جهت پیگیری پرونده دولت آمریکا در راستای تقویت و احیای مجدد این گروه ترویستی برای تداوم حضور خود در عراق و ایجاد تفرقه بیشتر در این کشور و چپاول منابع ملی آن، این مجاهد خستگی ناپذیر مبارزه با تروریسم داعشی را قربانی مطامع شیطانی خود کرد.   دولت آمریکا سال هاست که با تجاوزات مستقیم و یا با ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی در خاورمیانه چندین کشور را به ویرانه تبدیل کرده است و اینک یکی از مبارزان علیه این گروه‌های تروریستی را هدف حمله ناجوانمردانه قرار داد تا عدم پایبندی خود به هیچ‌یک از اصول و قواعد بین‌المللی را آشکار نماید.

این اقدام تروریستی آمریکا، گذشته از آن که نقض حاکمیت و استقلال سیاسی کشور عراق است، حمله مسلحانه به جمهوری اسلامی ایران نیز تلقی می‌گردد که طبیعتاً به موجب منشور ملل متحد و قواعد عرفی بین‌المللی حق دفاع مشروع در برابر آن برای کشورمان در راستای حفظ منافع امنیتی محفوظ است.   ضمن تسلیت شهادت جانسوز این دلباخته دفاع از حریم وطن و دین به ملت شریف ایران، از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می‌رود بر تلاش‌های خود جهت محکومیت این جنایت هدفمند و تروریسم دولتی در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی بیفزاید و دولت محترم و سایر نهاد‌های امنیتی و نظامی باید اقدامات مقابله‌ای متناسب با رعایت منافع و مصالح ملی و موازین حقوقی بین‌المللی اتخاذ نماید.

بویژه این که دولت محترم لازم است در جهت انجام تکالیف قانونی و اجرای بند‌های ده گانه ماده ۱ «قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا» اقدامات مقتضی بعمل آورد.

از جامعه حقوقی و بویژه وکلای کشور نیز درخواست می‌شود به منظور مقابله با تروریسم دولتی بین المللی و حمایت از حقوق بشر، از تمام ظرفیت خود جهت پیگیری موضوع در مجامع بین‌المللی استفاده نمایند.

برای این منظور از تمام وکلا و حقوقدانانی که آمادگی عضویت در "جامعه حقوقدانان بدون مرز" را دارند، دعوت می‌شود آمادگی خود را به مرکز امور وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده اعلام نمایند تا مقدمات تشکیل این نهاد به منظور پیگیری حقوقی قضایی چنین جنایت‌هایی در سطح بین‌المللی فراهم گردد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قوه قضاییه حاج قاسم سلیمانی حقوق بشر حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۰۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرماندهان ارتش از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش و خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی بازدید کردند.

دیدار امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور

آنطور که ایسنا روایت کرده، امیر سرتیپ دوم خاموشی فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت های این مرکز بازدید کرد.

دیدار رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با خانواده شهید زاهدی

سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا ، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902680

دیگر خبرها

  • اسرائیل قوانین آمریکا را در غزه نقض می‌کند
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های قضایی هرمزگان
  • استقرار تیم‌های دائمی اعضای مرکز وکلا در شهرک‌های صنعتی
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان