Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@07:30:47 GMT

درد مزمن گریبان‌گیر یک‌ششم ایرانی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۱۱۴۱

درد مزمن گریبان‌گیر یک‌ششم ایرانی‌ها

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران با بیان اینکه هنوز حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مردم دچار درجاتی از "درد مزمن" هستند، گفت: : یک نفر از هر ۶ ایرانی درد مزمن دارد؛ در بسیاری از موارد، الگو و راهنمای بالینی بومی شده در رویکرد به دردهای مختلف وجود ندارد. ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ احمد رییس السادات با بیان اینکه با افزایش جمعیت سالمند، مردم به درجاتی از درد مبتلا می‌شوند، اظهار کرد: یک نفر از هر 6 ایرانی، درد مزمن دارد؛ با وجود پیشرفت‌ها در ارائه روش‌های کاهش درد، هنوز حدود 10 تا 20 درصد مردم دچار درجاتی از درد مزمن هستند که این آمار با توجه به افزایش امید به زندگی و جمعیت سالمند در کشور در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بسیاری از موارد، الگو و راهنمای بالینی بومی شده در رویکرد به دردهای مختلف وجود ندارد؛ این مسئله در کنار نبودن پوشش بیمه‌ای مناسب برای انجام برخی مداخلات مربوط به کنترل درد، سبب تجویزهای بعضاً نامناسب و یا تحمیل هزینه‌های قابل توجه برای مردم دردمند و خانواده‌های آن‌ها می‌شود.

رییس السادات با اشاره به اینکه همکاری‌های بین‌رشته‌ای و به کارگیری روش‌های مناسب فیزیکی و دارویی سبب کاهش موثر درد و بهبود کیفیت زندگی بیماران می‌شود، تصریح کرد: یکی از اهداف طب فیزیکی، پیشگیری از مزمن شدن دردهای حاد عصبی، اسکلتی و عضلانی در درازمدت است و این امر با آموزش صحیح بیماران و کمک گرفتن از سایر همکاران رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی از جمله ارتوپدی، جراحی اعصاب، نورولوژی، روماتولوژی، درد، روانپزشکی، طب ورزشی و نیز همکاران روانشناس، فیزیوتراپیست، کاردرمانگر و کارشناسان ارتز و پروتز و پرستاری تسهیل می‌شود.

وی اضافه کرد: به‌دلیل ناشناخته بودن نام رشته در بین مردم و حتی برخی پزشکان، از بسیاری از توانمندی‌ها و قابلیت‌های تخصصی توانبخشی در مدیریت درد استفاده نشده است؛ درحالیکه طب فیزیکی با رویکرد چندجانبه‌گری، قابلیت منحصر به فردی برای کاهش درد و مداخلات مربوط به آن دارد.

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران خاطرنشان کرد: با افزایش روزافزون ورود متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی به حیطه‌های کنترل درد و بهره‌مندی از روش‌های جدید درمانی همچون مدالیتی‌های فیزیکی جدید و به‌کارگیری تزریقات تحت هدایت تصویربرداری از جمله سونوگرافی، باید ارائه خدمات جامع به بیماران با دقت و کیفیت بیشتری انجام شود.

"فعالیت‌‌های نوع‌‌دوستانه" باعث کاهش "احساس درد" می‌شود!بررسی تعادل میان شادی و درد در مغز"درمان همه دردها" در مصرف "این نوشیدنی" قرار داده شده است!درمان "99 درد" با مصرف این نوع سبزی

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سازمان بهزیستی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان بهزیستی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۱۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است

میرزا حسن زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: آنچه امروز در عرصه مدیریت نوین شهری، باید از سوی اعضای شوراهای شهر و روستا مورد ارزیابی قرار گیرد، توجه به موضوع زیباسازی شهرها و روستاها، پایبندی کامل به قوانین، آینده‌نگری و دوراندیشی، توجه به توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و رعایت استانداردها و ایمن‌سازی ابنیه‌ها، راهبرد حفظ و احیا معماری اسلامی و ایرانی، حفظ و توسعه فضای سبز و پاسداری از محیط زیست و مشارکت دادن جوانان در توسعه نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و روستا تجلی زیبایی از مردم سالاری دینی در عرصه مشارکت‌ها و شکوفایی‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است که می‏‏‌توانند در نقش حلقه ارتباط با مردم به رشد و پیشرفت و پویایی بیشتر جامعه کمک کنند و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری گردیده، نقش‌آفرین بهترین جلوه‌های وحدت و وفاق باشند.

زارع با بیان اینکه بی شک یکی از مهم‌ترین کانون‌های تبلور مشارکت عمومی در عرصه مدیریت شهری و روستایی، شوراهای اسلامی است، عنوان کرد: مردم شریف ایران اسلامی با انتخاب نمایندگان خویش در این شوراها، عملاً وکلای خویش را برای کمک به تسریع در روند رشد و پیشرفت جای جای این مرز و بوم مقدس تعیین نموده و تأثیرگذاری و نقش آفرینی خویش را در عرصه‌های مدیریت شهری و روستایی به احسن وجه، به منصه ظهور می‌رسانند.

رئیس شورای اسلامی استان یزد اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، همواره یکی از کلیدی ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا بوده و هر چه اعضای این شوراها با قانونمندی، تخصص، وقت گذاری و سخت کوشی و پرهیز از تعصبات محله‌ای با دلسوزی به ایفای نقش خطیر خویش بپردازند گامی بلند و پر اثر را در تعالی منطقه خویش برداشته و به وظیفه نمایندگی خویش به درستی عمل کرده‌اند.

زارع اظهار امیدواری کرد با همدلی و سختکوشی تمامی اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استات شاهد رشد و تعالی روز افزون استان یزد باشیم.

کد خبر 6091066

دیگر خبرها

  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار