Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، مجتبی رحماندوست دبیر کل پیشین جمعیت دفاع از ملت فلسطین، حسین رویوران رییس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری  و سید ابوالقاسم رحیمیان دبیر کل این اتحادیه و جمعی از فعالان حوزه مقاومت و فلسطین، شنبه ۱۴ دی با حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امرودی در این دیدار  ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: همه مردم در گروه‌ها و طیف‌های سیاسی گوناگون قدردان ایشان هستند و نگران جانشینی ایشان هم نیستیم. یک بار یک دولت کامل را با حادثه تروریستی از دست دادیم و با اقدامات تروریستی از طرف دشمن به کرار مواجه شده ایم ، اما همچنان جمهوری اسلامی ایران با عزت حضور دارد.

وی اضافه کرد: وقتی کشوری دشمن نشان‌دار داعش را ترور کند، یعنی حامی داعش است و آمریکا نشان داد حامی تروریسم و داعش است. داعش خطری برای همه بشریت بود اما سردار شهید از بشریت دفاع کرد.

وی با بیان اینکه در راستای بیانیه گام دوم انقلاب بنا شد تعریف ماموریت موضوعی برای فرهنگ‌سراهای شهر تهران لحاظ شود گفت:  بر همین اساس مقرر شده بود فرهنگسرای بهاران به عنوان فرهنگ‌سرای ایثار و شهادت انجام ماموریت کند؛ حال با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که نماد کامل و جامع ایثارگری و شهادت‌طلبی بودند، در جلسه شورای مدیران سازمان فرهنگی هنری تصمیم گرفته شد فرهنگ‌سرای بهاران در منطقه ۱۷ به نام سردار  شهید، حاج قاسم سلیمانی تغییر نام دهد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و تولید آثار هنری با محوریت این شهید والامقام و تمامی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جهان اسلام در دستور کار قرار گیرد؛امیدوارم ما رهرو راه شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

حجت‌الاسلام امرودی درباره فعالیت‌های سازمان فرهنگی هنری در حوزه مقاومت نیز بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فرهنگی هنری امضا کرده‌اید، لازم‌الاجراست و همکاری‌ها به شکل جدی‌تر ادامه خواهد یافت. فرهنگ‌سرای ملل هم قرار است محلی برای گسترش ارتباطات با ملل گوناگون از جمله ارتباط با فلسطین باشد. همچنین برگزاری هفته‌های فرهنگی، نمایشگاه آثار هنری و... می‌تواند در این فرهنگ‌سرا انجام شود و در همه فرهنگ‌سراها میزی با عنوان میز ملل تشکیل می‌شود که وظیفه آن برآورده کردن نیازها در این حوزه خواهد بود.

وی تصریح کرد: امکانات سازمان فرهنگی هنری از جمله فرهنگ‌سراها، خانه‌های فرهنگ، موزه‌ها و سالن‌های سینما ظرفیت خوبی برای همکاری با سازمان‌ها و نهادهای فعال در حوزه مقاومت است و می‌توانیم در شاخه‌های گوناگون فرهنگ و هنر تشریک مساعی کنیم. هفته فرهنگی فلسطین نیز با همکاری سازمان فرهنگی هنری قابل اجراست.

در این دیدار حسین رویوران رییس هیئت امنای اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری ضمن رضایت از برپایی این نشست عنوان کرد: در مهرماه امسال تفاهم‌نامه همکاری‌ای با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران امضا کردیم و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، می‌توانیم همکاری‌های گسترده‌ای در زمینه محور مقاومت و فلسطین داشته باشیم. سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی یادواره شهید محمد الدوره نیز با همکاری سازمان فرهنگی هنری در موزه انقلاب و دفاع مقدس با حضور مسئولان لشکری و کشوری و دانش‌آموزانی و جوانانی از کشورهای مختلف از جمله قاره‌های آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا برگزار شد.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.   
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

برچسب‌ها فرهنگسرای بهاران شهید قاسم سلیمانی پروندهٔ خبری شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگسرای بهاران شهید قاسم سلیمانی دونالد ترامپ فرهنگسرای بهاران شهید قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، گفت: جوانی جمعیت یکی از موضوعات مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم بوده که تاکنون نیز اقدامات مختلفی در این زمینه انجام شده است.   وی با بیان اینکه برای مقابله با بحران جمعیت همه باید وارد میدان شوند، افزود: شرعا و قانونا مکلف هستیم به مساله جمعیت و فرزندآوری در فعالیت‌های فرهنگی و هنری توجه نماییم که در این اداره کل نیز توجه ویژه ایی به این امر می‌شود.   قادری ادامه داد: زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما تاثیر زنان در سرنوشت کشور بیش از تاثیر نیمی از کل جمعیت در سرنوشت جامعه تاثیر دارد و نقش زنان در رسالت خطیر مادری، تحکیم خانواده و تربیت نیروی انسانی متعهد به نسل آینده و فعالیت‌های اجتماعی در جامعه بسیار با اهمیت است.   وی گفت: حوزه‌های اصلی فعال در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامل فرهنگی، هنری، قرآنی و کانون‌های مساجد در این زمینه مسوولیت دارند و باید طرح‌های ابتکاری خود را امسال با قدرت و کیفیت بیشتری ارائه دهند.   معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، تولید موشن گرافی در مورد طلاق، تولید و در قبح مصرف الکل، ساخت کلیپ‌های مختلف در خصوص جمعیت، برگزاری کارگاه آموزشی نقش تصورات منفی در روابط زوجین و راهکار‌های درمان از دیدگاه اسلام، فرهنگ ارتباط، نفوذ و صمیمیت بین خانواده‌ها و جوانان، تولید محتوای جمعیتی مشکلات ایران در سال ۱۴۳۰، تولید و بازنشر فرزندآوری و ترویج ازدواج، نخستین جشنواره مطبوعاتی و تبلیغاتی «جوانی جمعیت»، برگزاری محفل ادبی زوج‌های شاعر، تبلیغات محیطی و نصب بنر‌های تبلیغاتی و برگزاری کارگاه آموزشی خطرات سالخوردگی جمعیت را از جمله برنامه‌های اداره کل در حوزه جمعیت و جوانی عنوان کرد.   وی افزود: همچنین تولید تئاتر و حمایت از تولید سرود با محوریت خانواده و جوانی جمعیت، شرکت فعالانه در جشنواره ملی زرسا، نشر و بازنشر تولید محتوا‌های مربوط به جوانی جمعیت در پایگاه‌های خبری و مطبوعات، عقدتفاهم نامه همکاری با دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و انجمن ها، برگزاری نمایشگاه پوشش ایران اسلامی و تبلیغ جوانی جمعیت در لابه لای نمایشگاه، برگزاری کارگاه ها، نشست‌های تبیینی، هم اندیشی‌ها و تولید محتوا‌های سمعی بصری توسط دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، اهدای کتاب به محافل و هم اندیشی‌های برگزار شده در استای جوانی جمعیت، تشویق به چاپ کتاب در مورد جوانی جمعیت و نشر نرم افزار کتاب‌های گویا در این عرصه، تشویق به ثبت تشکل‌های فعال در این زمینه تحت عنوان موسسات تک منظوره فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های اداره کل ارشاد است.   گفتنی است؛ امسال در این راستا رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت سال جاری در استان آذربایجان غربی به همت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی و با دبیری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ: بنای دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • بنای  دولت تمرکز جدی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است
  • همکاری ایران و مجارستان در حوزه فرهنگ و هنر
  • راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی محصولات فرهنگی ـ هنری هنرمندان
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • هنری که لاکچری شده!
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی