Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@12:59:29 GMT

چالش درخت تکانی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۳۶۸۷

چالش درخت تکانی

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: نخستین بار چالش درخت تکانی از منطقه ۵ آغاز شده است و شهروندان می توانند با شرکت در این چالش عکس و فیلم خود را برای شهرداری منطقه بفرستند. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۵ درباره این چالش می گوید: «تجربه شکسته شدن شاخه درختان در زمان بارش برف شدید طی سال های گذشته باعث شد تا این پویش مردمی شکل بگیرد؛ پویشی که برای حفظ محیط زیست  و نگهداری از درختان شهر باید بین شهروندان نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
تجربه شکسته شدن درختان قدیمی شهرک آپادانا بر اثر سنگینی برف حضور و همراهی بیشتر شهروندان را در این پویش می طلبد. «حسین دلبری» دراین باره می گوید: «در فصل زمستان احتمال بارش برف سنگین وجود دارد. شهروندان منطقه با شناسایی درختانی که ممکن است پس از بارش برف آسیب ببینند آنها را به شهرداری معرفی کنند و در مواقع ضروری خودشان درخت مقابل خانه یا محل کار خود را به کمک یکدیگر بتکانند. » 
ماجرای تکاندن درختان از نظر کارشناسان حوزه گیاه شناسی امری مهم است. اگرچه تعدادی از این کارشناسان معتقدند که درختان در مقابل این پدیده طبیعی از خود مراقبت می کنند ولی باید در نظر گرفت بسیاری از درختانی که برای مناطق شهری انتخاب می شوند براساس موقعیت اکولوژیکی آن شهر نیست. ممکن است درختی کاشته شود که طاقت برف و بوران سنگین را نداشته باشد. قسمت شکسته شده شاخه درختان می توان محل ورود قارچ شود و همین موضوع عمر درخت را کاهش خواهد داد. هرس دقیق و کارشناسی درختان قبل از آغاز فصل زمستان در مقاومت شاخه درختان تأثیرگذار است.
 

کد خبر 474545 برچسب‌ها منطقه ۵ همشهری محله گیاهان و درختان محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۵ همشهری محله گیاهان و درختان محیط زیست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۳۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان از برگزاری نخستین جلسه جلسه کمیته نظارتی در این منطقه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد و گفت: بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در این جلسه مطرح شد.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعضی مواقع ملاقات و گفت‌وگوی مستقیم و بی‌واسطه با اعضای شورای اسلامی شهر با دشواری یا تأخیر همراه است، در کمیته نظارتی که هر ماه در منطقه برگزار می‌شود، امکان دیدار و گفت‌وگوی بی‌واسطه مردم با اعضای شورای اسلامی شهر فراهم می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جلساتی ارتباط چهره به چهره با مردم و بررسی موضوعاتی است تا مشکلات شهروندان حل‌وفصل شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان که در کمیته نظارتی حضور دارند، گفت: با برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، اقدامات تأثیرگذار خواهد بود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به دیدار چهره به چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه بیشتر معضلات شهری شهروندان منطقه ۵ با رویکرد تقسیط در ساخت‌وساز، دریافت پروانه ساختمانی و آزادسازی‌ها است که در جلسات مشکلات شهروندان به همت اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان رفع می‌شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان همواره یاری‌دهنده مردم منطقه ۵ بوده‌اند و معضلات شهری شهروندان را در دستور کار قرار داده‌اند.

به گزارش ایمنا، در اولین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان (مجید نادرالاصلی، سیدامیر سامع و ابوالفضل قربانی) ضمن تکریم و قدردانی از مدیر و رؤسای ادارات و کارکنان منطقه ۵ و دریافت نظرات و پیشنهادهای آن‌ها و جلسه بررسی مسائل منطقه برای آشنایی با ظرفیت‌ها، کاستی‌ها، چالش‌ها و موانع موجود و آگاهی از روند پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های این منطقه، از موارد مطرح شده بود.

کد خبر 749086

دیگر خبرها

  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • منچستریونایتد در آستانه یک خانه تکانی بزرگ
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه