Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:39:25 GMT

کاهش ۲۰ درصدی حوادث کار در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۴۱۸۷

کاهش ۲۰ درصدی حوادث کار در خراسان جنوبی

غلامرضا اشرفی روز شنبه گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد ۳۲ مورد حادثه کار در استان اتفاق افتاد که این آمار در ۹ ماه سال گذشته ۴۰ مورد گزارش شد.

وی اضافه کرد: تعداد حوادث فوتی در این مدت ۶ مورد بود و در ۹ ماه سال گذشته چهار مورد که متاسفانه حوادث منجر به فوت ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در راستای تحقق اهداف فصل چهارم قانون کار (حفاظت فنی و بهداشت کار) و به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و ضوابط مربوط به حفاظت فنی و آیین‌نامه های ایمنی مرتبط، سه هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار استان در سال جاری انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۸۹۹ مورد بازرسی ادواری و یک هزار و ۵۱۵ مورد بازرسی موردی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به ضرورت موضوع در زمینه ارتقای ایمنی در دو بخش ساختمان و معدن برنامه زمان‌بندی بازرسی از کارگاه‌ها گنجانده شد به طوری که از مجموع بازرسی‌های انجام شده، ۹۷۱ مورد بازرسی مربوط به کارگاه‌های پرخطر استان بوده است.

اشرفی همچنین از حضور ۷۵ مسوول ایمنی در کارگاه‌ها و هشت بازرس کار در سطح استان خبر داد و گفت: با توجه به پراکندگی کارگاه‌ها و فعالیت ۱۱ هزار و ۷۷۰ کارگاه در استان و محدودیت بازرسان کار به لحاظ بعد کمی باید کارگران و کارفرمایان به مقوله ایمنی در کارگاه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی آیین نامه اداره کل تعاون کار و رفاه خراسان جنوبی فوت قانون کار قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 شهادت سردار سلیمانی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران

با توجه به حضور گسترده شهروندان در ایام بهاری در بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران طرح بازرسی HSE از بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران توسط ادارت HSE واحد‌های تابعه شهرداری تهران با نظارت مستمر دبیرخانه HSE اجرا شد.

در این طرح تعداد ۱۴۸۵ بوستان مورد بازرسی تخصصی HSE قرار گرفت و با در نظر گرفتن مخاطرات و الزمات قانونی تعداد ۱۵۶۱۴ عدم انطباق (موارد ناایمن) شناسایی شد که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از تعداد مذکور ۷۷۷۷ مورد رفع و باقیمانده در دست پیگیری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی