Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با افزایش کرایه خانه در سال‌های اخیر، ترس بی خانه ماندن و در خیابان ماندن، در هر خانواده مستاجری دیده می‌شود. اما در این بین عده‌ای هستند که واقعا در خیابان‌ها زندگی می‌کنند. این بی خانمان‌ها حتی در دمای زیر صفر درجه هم در فضای باز، شب را سحر می‌کنند. تاریخ انتشار: 00:05 - 15 دی 1398 - کد خبر: ۵۸۳۳۳۰

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با افزایش کرایه خانه در سال‌های اخیر، ترس بی خانه ماندن و در خیابان ماندن، در هر خانواده مستاجری دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در این بین عده‌ای هستند که واقعا در خیابان‌ها زندگی می‌کنند. این بی خانمان‌ها حتی در دمای زیر صفر درجه هم در فضای باز، شب را سحر می‌کنند.

اما این پایان ماجرا نیست. متاسفانه بسیاری از بی خانمان‌ها به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرداند و در حال حاضر به عنوان معتادین متجاهر در سطح جامعه شناخته می‌شود.

بر اساس آخرین آمار، تعداد معتادین متجاهر در تهران به ۲۰ هزار نفر و در کل کشور به ۱۵۸ هزار نفر می‌رسد.

مسئله این است که برای ساماندهی معتادین متجاهر، سازمان‌های زیادی پای کار آمده اند و تاکنون بیش از نیمی از این افراد، ساماندهی شده اند.

اما اگر شما فکر می‌کنید از معتاد متجاهر بودن معضل پیچیده تری وجود ندارد باید بگویم شما اشتباه می‌کنید؛ زیرا نزدیک به دو هزار نفر از این معتادین متجاهر، به بیماری‌هایی مانند گال، هپاتیت، ایدز و عفونت‌های خاص مبتلا هستند و تاکنون هیچ نهادی برای رسیدگی و درمان این افراد پای کار نیامده است.

این افراد در سطح شهر دیده می‌شوند، اما پلیس نمی‌تواند آن‌ها را دستگیر کند، زیرا بازداشتگاه و کلانتری محل نگهداری از بیمار نیست. پلیس می‌گوید جمع آوری این افراد سخت نیست، اما نهادی‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد برای اسکان آن‌ها کاری انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: کدام نهاد مسئول رسیدگی به معتادان متجاهر بیمار و معلول است؟

در همین راستا از معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور درباره مسئولیت این سازمان برای نگهداری معتادان متجاهر بیمار پرسیدیم و شنیدیم که " طبق پروتکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی مراکز درمانی ندارد بنابراین در این باره مسئولیتی ندارد. "

فرید براتی سده معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در این باره توضیحات بیشتری ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید.

براتی گفت: معتادین متجاهر بیمار باید در بیمارستان و مراکز درمانی نگهداری شوند، ما بیمارستان نداریم بنابراین نمی‌توانیم از آن‌ها نگهداری کنیم.

وی با اشاره به نگهداری معتادین متجاهر مسن نیز ادامه داد: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان متولی این موضوع، در پروتکل عنوان کرده معتادین متجاهر بالای ۶۵ سال، با سایر معتادین در مراکز عادی نگهداری نشوند، زیرا این افراد بسیار آسیب پذیر هستند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی افزود: محل نگهداری این افراد باید به پزشک و تجهیزات درمانی مجهز باشد که این امکان در بهزیستی وجود ندارد و ما اجازه و امکان نگهداری از این افراد را نداریم.

دبیر کمیته پیشگیری و کنترل ایدز سازمان بهزیستی کشور در پایان تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید برای این افراد تعیین تکلیف کند.

یک منبع آگاه در ستاد مبارزه با مواد مخدر به خبرنگار میزان گفت: پس از جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر توسط پلیس، این افراد غربالگری می‌شوند و افرادی که بیماری خاص داشته باشند به وزارت بهداشت معرفی می‌شوند و ستاد دیگر در قبال بیماران مسئولیتی ندارد.

بر اساس گفته مسئولین، هیچ نهادی مسئولیت این افراد را بر عهده نمی گیرد و به نظر می رسد در این زمینه خلع  وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس اعتیاد پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم

آبله مرغان افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ اما بیشتر کودکان را درگیر می‌کند. این ویروس به‌راحتی از افراد مبتلا به آبله مرغان به افرادی که تابه‌حال به این بیماری مبتلا نشده‌اند یا اینکه واکسینه نشده‌اند سرایت می‌کند.

به گزارش تجارت نیوز، اگر یک نفر به آن مبتلا شود، حدود ۹۰ درصد از افرادی که به او نزدیک‌اند و در برابر این ویروس مصون نیستند نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند. این ویروس راه‌های انتقال زیادی دارد و قدرت مسری بودن آن تا حدی است که حتی با یک تماس کوچک هم منتقل می‌شود. ویروس واریسلا زوستر همچنین باعث بروز بیماری به اسم زونا می‌شود.

در صورت بروز علائم آبله مرغان به پزشک مراجعه کنید. اما رژیم غذایی مناسب برای آبله‌مرغان چیست؟

لبنیات

انبه

موز

عصاره قلم

سبزیجات تازه

سیر

زنجبیل (مقدار کم)

زردچوبه

ماست

بستنی

کلم‌بروکلی، کلم‌پیچ، اسفناج

تخم مرغ

لوبیا

دمنوش‌های گیاهی

سیب

در کل غذا‌هایی که سیستم ایمنی بدن را قوی‌تر می‌کنند و در عین حال برای فرد حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند، بهترین منابع غذایی هستند. اما قبل از مصرف این نوع غذا‌ها با پزشک مشورت کنید.

دیگر خبرها

  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در ایران / آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود /کارتن خواب‌ها چهره شهر را نا زیبا می‌کنند
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • نگهداری تَک پلاک جرم است | مسئولیت ارتکاب جرم با پلاک مفقودی بر عهده کیست؟ | مالک خودرو ۲۴ ساعت مهلت اعلام مفقودی دارد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است