Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@21:24:36 GMT

کاهش خطر سرطان پوست با جراحی لاغری

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۵۵۲۰

صراط:

در حالی که ملانوما تنها یک درصد از موارد ابتلا به سرطان پوست را تشکیل می‌دهد اما بیشترین مرگ و میر ناشی از این نوع سرطان پوست را شامل می‌شود.

ابه گزارش ایسنا گرچه دانشمندان عوامل خطر مرتبط با ملانوما را مواردی از جمله پوست روشن، سابقه خانوادگی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب می‌دانند اما مشخص نیست چرا میزان مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این که چاقی خطر بروز برخی از سرطان‌ها را افزایش می‌دهد، متخصصان به بررسی این موضوع که آیا چاقی منجر به افزایش خطر ابتلا به ملانوما نیز می‌شود یا خیر، پرداخته‌اند.

یک مطالعه سوئدی در سال ۲۰۰۹ میلادی نشان داد که خطر ابتلا به سرطان در زنان چاقی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته‌اند، کاهش می‌یابد اما این مطالعه خطر ابتلا به سرطان پوست و بیماری ملانوما را به طور خاص بررسی نکرده بود.

به همین منظور یک تیم تخصصی در تلاش برای بررسی ارتباط بین جراحی لاغری و سرطان پوست مجموعه داده‌های این مطالعه را مجددا مورد بررسی قرار داده‌اند.

به طور کلی تجزیه و تحلیل جدید شامل داده‌هایی از ۲۷۰۰ فرد مبتلا به چاقی بوده است که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفته و ۲۰۴۰ شرکت کننده که چاقی داشتند اما فقط در مراکز مراقبت‌های بهداشتی اولیه تحت درمان معمول مانند مشاوره در مورد شیوه زندگی قرار گرفتند.

در این پیگیری ۱۵ ساله افرادی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار داشتند، به طور متوسط ۲۱.۶ کیلوگرم از دست داده بودند و گروه دیگر وزن تقریبا ثابت یا حدود ۳ کیلوگرم افزایش یا کاهش وزن داشتند.

در این چند سال ۲۳ نفر در گروهی که تحت جراحی قرار گرفته بودند به سرطان بدخیم پوست، سرطان سلول سنگفرشی یا ملانومای بدخیم مبتلا شدند و در گروه مقابل ۴۵ نفر به این بیماری مبتلا شدند. متخصصان دریافتند که بیشترین تفاوت بین این دو گروه مربوط به ملانومای بدخیم است. در گروه کنترل ۲۹ مورد از این بیماری وجود داشت، در حالی که در گروه جراحی فقط ۱۲ مورد ابتلا دیده می‌شد که این به معنای کاهش ۵۷ درصدی خطر ملانوما در صورت انجام جراحی کاهش وزن است.

این شواهد نشان می‌دهد چاقی عامل خطر جدی برای سرطان پوست به شمار می‌رود، هرچند متخصصان معتقدند که برای درک مکانیسم‌های مهم ارتباط بین چاقی و سرطان پوست باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

یک نظریه مربوط به التهاب است. متخصصان توضیح می‌دهند که "چاقی منجر به التهاب مزمن سیستمیک می‌شود که می‌تواند یک محیط مناسب برای رشد تومور باشد. عوامل سبک زندگی، مانند تغییر رژیم غذایی بعد از جراحی نیز ممکن است به توضیح این ارتباط کمک کنند.

هم‌چنین چاقی با یک سبک زندگی بی تحرک همراه است که خود با افزایش بروز سرطان و مرگ و میر در ارتباط است. به دنبال جراحی کاهش وزن افراد ممکن است سطح فعالیت بدنی خود را افزایش دهند که به نوبه خود خطر سرطان را کاهش می‌دهد.

بنا بر گزارش سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، به طور خلاصه یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که میزان بروز ملانوما به طور قابل توجهی در بیماران چاق پس از جراحی کاهش وزن، افت می‌کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: سرطان پوست جراحی لاغری افراد چاق صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۵۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید

همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر و جادویی موز آشنا شوید | موز چاق کننده است؟ خواص ویژه موز سیاه شده که نمی دانستید | چرا موزهای ظاهرا خراب خاصیت بیشتری دارند؟!

کد خبر 847529 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خواص مواد غذایی مواد غذایی خبر مهم رژیم غذایی موز

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری
  • خواص یخ هندوانه برای پوست چیست؟
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • خواص و فواید خرما + فیلم