Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:18:18 GMT

اعزام ۳۰۰۰ سرباز آمریکایی به خاورمیانه

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۵۷۱۵

اعزام ۳۰۰۰ سرباز آمریکایی به خاورمیانه

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از فاکس نیوز، بیش از سه هزار سرباز آمریکایی، پایگاه «فورت پراگ» واقع در ایالت کارولینای شمالی را به مقصد کویت ترک کردند.

پیش‌تر وزارت دفاع آمریکا با اعزام سه هزار و ۵۰۰ تن از نیرو‌های واکنش سریع یگان ۸۲ هوایی ارتش آمریکا به خاورمیانه موافقت کرده بود.

پنتاگون در همین پیوند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در پی تشدید تنش میان آمریکا و ایران، بخشی از نیروی واکنش سریع یگان ۸۲ هوایی ارتش آمریکا به منطقه خاورمیانه اعزام می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت دفاع آمریکا همچنین در این بیانیه تأکید کرده بود: این تیپ به عنوان یک اقدام احتیاطی و واکنش مناسب به تهدیدات فزاینده برای پرسنل و تأسیسات آمریکایی در کویت مستقر خواهد شد.

پهپاد‌های آمریکایی بامداد جمعه نیز به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیرو‌های مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر را در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرده و به شهادت رساندند.

نیرو‌های مقاومت تهدید کردند که انتقام سختی را از آمریکا خواهند گرفت.

گروه ها، احزاب، مقام‌های عراقی ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همرانش را بشدت محکوم کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی اعزام نیرو فاکس نیوز سرباز آمریکایی نیرو های واکنش سریع خاورمیانه انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا شهادت سردار سلیمانی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی اسماعیل قاآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است

به گزارش قدس آنلاین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی به جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی ‏علیه مردم غزه نوشت: اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی خاطرنشان کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

 اعتراض دانشجویان آمریکایی در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

آسوشیتدپرس پرس پنجشنبه شب گزارش داد که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • واکنش کنعانی به زدن برچسب «یهودستیزی» به دانشجویان معترض آمریکایی
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت