Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین ثابتی با بیان اینکه رشد فکری مردم دستاورد شهادت سردار سلیمانی است، عنوان کرد: یعنی این هدایت و رشد سیاسی و فکری مردم اینقدر ارزش دارد که ائمه ما با آن بزرگی جان خودشان را در این مسیر دادند و همه ائمه ما بلااستثنا در این مسیر شهید شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، امیرحسین ثابتی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: ما برای اینکه حقیقت شهادت حاج قاسم را متوجه شویم و به عمق ثمره‌ای که این اتفاق می‌تواند برای مردم ما و حتی نسل‌های بعدی داشته باشد پی ببریم، چاره‌ای نداریم جز اینکه گریزی به تاریخ اسلام داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شما وقتی تاریخ اسلام را نگاه می‌کنید می‌بینید ائمه ما علیهم‌السلام با همه بزرگی و رشادت‌هایشان وقتی شهید می‌شوند و بزرگترین مصیبت بر زمان خودشان و نسل‌های بعدی تحمیل می‌شود یک دستاورد بسیار بزرگ دارد که این در روایات و متون دینی ما به طور متعدد به آن اشاره شده است و آن هم این است که مردم زمان خودشان را هدایت کردند.

ائمه ما جان خودشان را در مسیر رشد فکری مردم دادند

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: یعنی این هدایت و رشد سیاسی و فکری مردم اینقدر ارزش دارد که ائمه ما با آن بزرگی جان خودشان را در این مسیر دادند و همه ائمه ما بلااستثنا در این مسیر شهید شدند، چون یک هدف بزرگتر که رشد سیاسی و فکری مردم است وجود دارد و اینکه مردم حق را از باطل بشناسند این بزرگترین ارزشی است که حتی منجر به این شد که ائمه ما جانشان را هم بدهند.

ثابتی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم اگر از همین منظر به مسئله نگاه کنیم می‌بینیم که شهادت حاج قاسم سلیمانی با همه تبعات ناراحت کننده‌ای که برای ما دارد و با همه شوکی که به ما وارد کرده و با همه دلسوزی که برای یک ملت و برای مستضعفین جهان ایجاد کرده، یک ثمره بسیار بزرگ دارد و آن هم این است که در شرایطی که بسیاری از دولت‌مردان ما به غلط تصور می‌کردند که ما می‌توانیم با مذاکره و امتیاز دادن به آمریکایی‌ها کشور را اداره کنیم و اشکال از ماست و اگر ما کوتاه بیاییم آمریکا هم کوتاه می‌آید و اگر ما با ادبیات نرم با آن‌ها صحبت کنیم آن‌ها هم رفتارشان تغییر می‌کند، اگر ما در برابر آمریکایی‌ها حاضر به خشوع بشویم آن‌ها هم خشوع می‌کنند و مشکلات ما حل می‌شود؛ حاج قاسم سلیمانی جانش را داد تا این گزاره غلط را که کشور را شش سال است که به وضعیت کنونی رسانده به پایان برساند.

حاج قاسم رفت تا دکان مذاکره و عقب‌نشینی مقابل آمریکا تعطیل شود

وی تأکید کرد: ما تا یک روز قبل از شهادت حاج قاسم داشتیم سر این بحث می‌کردیم که آیا به لوایح پالرمو و CFT که زیرمجموعه FATF هستند بپیوندیم یا نه. تا قبل از آن رئیس‌جمهور ما می‌آمد مصاحبه می‌کرد که برویم حالا با ژاپن هم یک صحبتی بکنیم اگر توانستیم مثلا آمریکا را دوباره بیاوریم وسط یک امتیازی به ما بدهد در عوضش ما فلان عقب‌نشینی را انجام دهیم؛ تا قبل از آن رسانه‌های داخلی ما رسما تیتر می‌زدند که ما می‌توانیم بین آمریکا و اروپا شکاف ایجاد کنیم اما بعد از همه این شش سال عقب‌نشینی جان حاج قاسم سلیمانی رفت تا دکان مذاکره و عقب‌نشینی مقابل آمریکا تعطیل شود.

مجری برنامه جهان‌آرا تصریح کرد: اگر این گزاره برای مردم جا بیفتد و اینطور نباشد که دوباره بعد از چند سال یک نفر یک کلیدی در بیاورد بگوید من راه را پیدا کردم و برویم دوباره با آمریکا مذاکره کنیم و امتیاز دهیم تا مثلا مشکلات حل شود، من فکر می‌کنم که بزرگترین درسی که ما می‌توانیم از این اتفاق تلخ بگیریم این هست که مسیر درست را حاج قاسم در بین همه این فتنه‌هایی که در برابر چشم ما بود و نمی‌گذاشت آن حقیقت را مردم ما ببینند، باز کرد و حقیت را روشن کرده است.  

ثابتی بیان کرد: قطعا واکنش ایران در برابر این اتفاق یک واکنش عادی نیست و به نظر می‌رسد که رفتار ایران شروعی بر افزایش ضعف امریکایی‌ها در منطقه است، یعنی اتفاقی که ان‌شاالله می‌تواند منجر به خروج آمریکا از منطقه و یا حداقل تضعیف حداکثری آن‌ها در منطقه و افزایش قدرت ما بشود و این هم مقدمه‌ای شود برای اینکه ما بتوانیم مسلمانان منطقه را متحدتر و قوی‌تر و محکم‌تر از همیشه در برابر بیگانه بسازیم تا مستعمره آمریکا در قرن 21 نباشند.

 انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏

به گزارش "ورزش سه"، آلیانز آرنا فردا شب میزبان یکی از مهمترین ‏دیدارهای این فصل فوتبال اروپاست.‏

بایرن مونیخ با هدایت توماس توخل به مصاف رئال مادرید می‌رود. ‏این اولین تقابل مربیان دو تیم نیست. آنها تا کنون بارها در لیگ ‏قهرمانان اروپا و در فوتبال آلمان مقابل هم قرار گرفته‌اند و بررسی ‏آماری نشان می‌دهد توخل در تقابل‌های رو در رو بهتر از کارلتو کار کرده ‏است. ‏

توخل به آمار بازی‌هایش مقابل رئال امیدوار است

توماس توخل در بازی‌های رو در رو با بایرن مونیخ آمار خوبی دارد. او ‏با تیم‌های مختلف تا کنون 8 بار مقابل رئال بازی کرده و در این مدت ‌‏3 بار پیروز شده، 4 بار به تساوی رسیده و تنها یک بار باخته است. ‏

توخل زمانی که مربی دورتموند بود، دو بار با رئال در چمپیونزلیگ 17-‌‏2016 مساوی کرد و زمانی که هدایت پی‌اس‌جی را بر عهده داشت، در ‏فصل 20-2019 یک بار رئال را برد و در بازی دوم هم مقابل آنها به ‏تساوی رسید. او با چلسی در نیمه‌نهایی فصل 21-2020 با رئال یک ‏تساوی و یک پیروزی به دست آ

دیگر خبرها

  • خیزش دانشگاهیان آمریکا یکی از دستاورد‌های طوفان‌الاقصی است
  • مردم ایران با شهید و شهادت آشنا هستند
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • توخل راه بردن آنچلوتی را بلد است!‏
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با جامعه کارگری
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد