Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:55:18 GMT

فرمانده‌ای که فرزندانشان بدون تلویزیون بودند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۷۹۶۳۱

فرمانده‌ای که فرزندانشان بدون تلویزیون بودند

ایسنا/کرمان یکی از همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اینکه یک فرمانده داخل منزلش تلویزیون نباشد خیلی حرف بزرگی است که باید برای مسئولان ما الگو باشد.

حجت الاسلام "اصغر عسکری" از همرزمان شهید سپهبد سلیمانی و امام جمعه رفسنجان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان بخشی هایی از خصوصیات اخلاقی و مدیریت رزمی شهید حاج قاسم گفت: بسیار دست پاک و به بیت المال حساس بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بودند در یکی از خانه های سازمانی جنب حسینه ثارالله زندگی می کردند که بعدا یک منزل مسکونی درست کردند و به آن نقل مکان کردند و من از یکی از دوستان که به منزلش آمد و رفت داشت سوال کردم که حاج قاسم در منزلشان چه کم دارند که به عنوان کادو برایشان تهیه کنم گفت تلویزیون ندارند.!

وی افزود: وقتی شنیدم یک فرمانده برای فرزندانش تلویزیون ندارند برایم جای تعجب بود که به آقای حسن پور(نماینده مردم سیرجان در خانه ملت) که در آن زمان مسئول لجستیک لشکر ۴۱ ثارالله بودند سفارش کردم که از سیرجان یک تلویزیون برایم بخرند و بیاروند و زحمت کشید یک تلویزیون سونی ۲۴ اینچ خریداری کرد و من به عنوان کادو برایشان بردم.

امام جمعه اسبق جیرفت در ادامه بیان کرد: وقتی یک فرمانده با آن موقعیت برای فرزندانش و خانه اش یک تلویزیون نداشته باشد نشان از پاک دستی و حساسیت اش نسبت به بیت المال است و انتظار است مسئولان ما از سیره زندگی شهید حاج قاسم الگو بگیرند.

کمک برای فرش کردن مصلی جیرفت

امام جمعه رفسنجان از دوستی عمیق حاج قاسم با جیرفتی ها و جنوب کرمانی ها سخن به میان آورد و افزود: وقتی مصلی جیرفت را ساختیم برای تکمیل و تجهیزش نیاز به مساعدت داشتیم و تتها فرش کردن مصلی ۱۷۰ میلیون تومان هزینه داشت وقتی با سردار در میان گذاشتم با گشاده رویی عین این جمله را بکار برد که «من جیرفتی ام و به جیرفتی بودنم افتخار می کنم» و بعد از مدتی دیدم یک مبلغی توی حساب آمد که بعد از اینکه بررسی کردم متوجه شدم یک مبلغی زیر ۱۰۰ میلیون تومان کمک کردند و بقیه اش را خودم گذاشتم و مصلی را فرش کردیم.

شهید حاج قاسم بهترین الگوی نسل جوان

حجت الاسلام عسکری در بخش دیگری از این گفت‌وگو ضمن توصیه به نسل جوان الگوگیری از شخصیت و سبک زندگی شهید حاج قاسم را مورد تاکید قرار داد و افزود: هر کس دنبال هر چیزی است باید در زندگی شهید حاج قاسم دنبال آن بگردد و اگر شهرت،مقام،عزیز شدن ،اقتدار،کمک به همنوع،استکبار ستیزی،.ولایتمداری و... می خواهند بهترین الگو شهید حاج قاسم است.

وی ضمن تاکید بر تبیین ابعاد زندگی شهید حاج قاسم اظهار کرد: شهید حاج قاسم یک عمری با سربلندی زندگی کردند و با اقتدار و محبوبیت به شهادت رسیدند که خداوند متعال مقدر کردند به دست قدرتمندترین و منفورترین کشور دنیا به شهادت برسند که همه آزادیخواهان برای عزاداری اش بپابخیزند.

خداوند جای شهید حاج قاسم را پُر خواهد کرد

این همرزم سردارشهید سلیمانی تصریح کرد: صد البته خداوند وظیفه اش است که جای خالی شهید حاج قاسم را برای مسلمانان و آزادیخواهان جهان جبران و پُر کند و در این شکی نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۷۹۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر

فرمانده مرزبانی استان کردستان، گفت: مرزبان هنگ مرزی در درگیری با یکی از عناصر گروهک معاند در "هنگه ژال" بانه به شهادت رسید. - اخبار استانها -

سردار محمدعارف سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، از جزئیات جدیدی از شهادت مرزبان "هنگ ژال" بانه خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و مراقبت از نوار مرز، با گروهک معاند درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند. 

وی افزود: با مقاومت کم‌نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی، ضمن دفع حمله این جنایتکاران از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بعمل آمد که اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه جهت دستگیری آنان ادامه دارد. 

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در این درگیری سرباز وظیفه "فرزین بلیان" با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و به شدت مجروح شد که اقدامات پزشکی اولیه و تلاش برای احیا مؤثر وقاع نشد و این مرزبان دلاور و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

وی عنوان کرد: علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به بیمارستان شهرستان بانه منتقل شدند. 

سپهری با بیان اینکه شهید بلیان مجرد و اهل شهرستان کرمانشاه بود، بیان کرد: افراد ناشناس عضو گروهک‌های معاند بودند، البته بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی و زمان و محل تشییع شهید، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، تصریح کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع کرده و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد. 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • بیماری مخفی هیتلر / لحظه انفجار تنها نبردناو انگلیسی در جنگ جهانی / خاکسپاری امیلیانو زاپاتا قهرمان مکزیک / تصاویری از زندگی و اعدام موسولینی
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • وقتی کودک درون فرمانده تانک فعال باشد! (فیلم)
  • آموزش افزایش صدای تلویزیون بدون استفاده از ساندبار یا سیستم صوتی
  • آقا معلم در لیست ترور!
  • وقتی مخاطبان اسناد بی‌بی‌سی درباره قتل نیکا شاکرمی و تجاوز به او را مسخره کردند+ تصاویر | واکنش رسانه انگلیسی
  • گفت‌وگو باکارگردان مجموعه‌مستند «پابه‌ماه»/ قصه‌هایی تماشایی از امید و زندگی
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی