Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروش شمس امروز (یکشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بخشی از ارزش‌گذاری سهام مربوط به ریسک است که این موضوع به عنوان یکی از نقاط مهم برای ارزش‌گذاری سهام تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه تصور اهالی بازار سرمایه افزایش ریسک سیستماتیک در بورس است، افزود: سهامداران حاضر در بازار سرمایه در انتظار اصلاح قیمت‌ها بودند که این اتفاق بهانه ای برای اصلاح شاخص بورس بود، به همین دلیل روند کنونی بازار موقتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمس خاطرنشان کرد: از دو روز آینده روند منفی بازار و ریسک‌های سیستماتیک حاکم در بازار جمع خواهند شد و بازار به روند عادی خود را ادامه خواهد داد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که ریسک سیستماتیک از جنس جنگ در کشور ایجاد نشود زیرا فردی به نام سردار سلیمانی جان خود را در راه ایران و دفاع از مرزهای کشور فدا کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رییس جمهوری اعلام کرده است آمریکا در طول زمان جواب کار خود را خواهد گرفت؛ بنابراین به نظر می‌رسد ریسک‌های حاکم در کشور خود به خود از بین بروند.

شمس اظهار داشت: رفتار روز گذشته سرمایه‌گذاران که با قیمت‌های پایین سهام خود را به فروش رساندند هیجانی بود به همین دلیل بعد از بین رفتن هیجان تازه متوجه ضرر و زیان های خود خواهند شد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به تحلیل‌های صورت گرفته، حمایت حقوقی‌های حاضر در بازار و مباحث مربوط به ارزش‌گذاری سهام متوجه می‌شویم که بازار سرمایه همچنان چندان گران نیست و اگر ریسک سیستماتیک از دوش بازار برداشته شود بازار سرمایه همچنان گزینه اول برای سرمایه گذاری است.

وی اظهار داشت: تصمیم‌گیران کلان کشور مانند افراد عوام بازار به دنبال تصمیم هیجانی نیستند و تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند در جهت منافع ملی و منافع کلان اقتصادی کشور است.

برچسب‌ها معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بورس بورس اوراق بهادار بازار بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است