Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@10:57:05 GMT

«چغادک» بخش شد

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۰۹۱۹

«چغادک» بخش شد

هیئت دولت ضمن تصویب اصلاحات تقسیمات کشوری در شهرستان بوشهر، با بخش شدن چغادک نیز موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، روز گذشته در نامه‌ای از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اعلام شد که هیئت دولت ضمن تصویب اصلاحات تقسیمات کشوری در شهرستان بوشهر، با بخش شدن چغادک نیز موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنطور که در این نامه عنوان شده است، در بخش مرکز شهرستان بوشهر، روستاها، مزرعه‌ها و مکان‌های جزیره شیف و جزیره عباسک، از دهستان حومه، منتزع و به دهستان انگالی ملحق می‌شوند.

افزون بر آن در بخش مرکزی شهرستان بوشهر، دهستان چاه‌کوتاه از ترکیب روستاها، مزرعه‌ها و مکان‌های کنارآبادی، چاه‌ کوتاه، قلعه چاه ‏کوتاه، تل ‏اشکی، آبطویل، حسینکی، سرمل، حسن نظام، نوکار گزی، نوکار مخی، تل بهی، سهیلی، هپولو، احشام حسن، زندان، حیدری، محمد شاهی و زردکی علیا ایجاد می‌شود و روستای چاه کوتاه به عنوان مرکز این دهستان تعیین خواهد شد.

همچنین در بخش مرکزی شهرستان بوشهر، دهستان دویره از ترکیب روستاها، مزرعه‌ها و مکان‌های دویره، احمدی و تل سیاه، ایجاد و روستای دویره به عنوان مرکز این دهستان تعیین می‌شود.

در شهرستان بوشهر، بخش چغادک از ترکیب دهستان‌های چاه کوتاه و دویره و شهر چغادک، ایجاد و شهر چغادک به عنوان مرکز این بخش تعیین می‌شود.

گفتنی است چغادک با 19 هزار جمعیت در فاصله 15 کیلومتری بوشهر قرار دارد. چغادک در سال 79 از روستا به شهر تبدیل شده بود.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بوشهر هیئت دولت اسحاق جهانگیری تقسیمات کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۰۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۶ اردیبهشت
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • خبر‌های کوتاه شهرستان بردسکن
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت