Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، مرکز پزشکی میدانی وابسته به وزارت بهداشت دولت وفاق ملی در غرب لیبی اعلام کرد که جنگنده‌های خارجی حامی نیروهای حفتر شنبه‌شب (دیشب) به مقر دانشکده نظامی در طرابلس حمله کردند که در نتیجه آن ۳۰ نفر کشته و بیش از ۳۳ نفر نیز زخمی شدند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، «فوزی اونیس» سخنگوی وزارت بهداشت طرابلس دیشب گفته بود که در حمله به مقر دانشکده نظامی در منطقه الهضبه واقع در جنوب شهر، تعدادی کشته و زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که در این حمله ساختمان مسکونی دانشجویان دانشکده نظامی هدف قرار گرفته است.

از سوی دیگر نیروهای حفتر روز شنبه(دیروز) بیمارستان تخصصی دیابت و غدد واقع در منطقه صلاح‌الدین در طرابلس را موشکباران کردند.

نیروهای حفتر چند موشک گراد به این بیمارستان شلیک کردند که خسارت‌های زیادی به بخش مراقبت‌های ویژه و بخش‌های دیگری از بیمارستان وارد آورده است.

 

«مصطفی المجعی» سخنگوی نیروهای «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی در مصاحبه با روزنامه «القدس‌العربی» گفت که خسارت‌های مادی به این بیمارستان وارد آمده اما تلفات انسانی دربرنداشته است.

المجعی همچنین تصریح کرد که نیروهای دولت وفاق ملی کاروان شبه‌نظامیان حفتر که در حال پیشروی به سمت طرابلس بودند، هدف قرار دادند.

او افزود که محورهای درگیری پس از یک شب خونین، شاهد آرامش است.

 

به گفته وی دیشب همچنین ۲۰ گلوله توپ به اطراف فرودگاه و ده‌ها موشک به یک شهرک مسکونی در نزدیکی فرودگاه اصابت کرد.

«اسامه علی» سخنگوی امداد و اورژانس لیبی نیز از کشته شدن یک شهروند به نام «جمعه القبایلی» و زخمی شدن یک کودک در منطقه شرفة الملاحة در شهرک سوق‌ الجمعه خبر داد.

لیبی از زمان سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس(غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به نخست وزیری «عبدالله الثنی» و «عقیله صالح» رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن‌ها برخوردار است.

لیبی از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخودارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان