Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:43:53 GMT

سکوت معنادار جانسون درباره ترور سردار سلیمانی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۲۰۰۴

سکوت معنادار جانسون درباره ترور سردار سلیمانی

به گزارش تابناک روزنامه «گاردین» نوشت: هنگامی که رهبران جهانی در حال ارزیابی ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» در حمله هوایی پهپاد آمریکایی در بغداد هستند، جانسون ساکت مانده و در حال گذراندن تعطیلات خود است.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که جانسون روز یکشنبه به انگلیس برمی‌گردد و از طرفی «دومنینک راب» وزیر امور خارجه بریتانیا نیز در هفته جاری برای مذاکره با «مایک پامپئو» همتای آمریکایی خود در خصوص موضوع اصلی غرب آسیا به واشنگتن سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد که همپیمانان اروپایی واشنگتن آنطور که امید می‌رفت، در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران «مفید» نبودند.

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس نیز روز شنبه اعلام کرد، نیروی دریایی این کشور همراهی کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز را همزمان با افزایش تنش‌ها با ایران از سرمی‌گیرد.

والاس در این مورد گفت: «دولت تمام گام‌های لازم را برای حفاظت از کشتی‌ها و شهروندانمان در این برهه زمانی، برخواهد داشت.»

انتظار می‌رود هنگامی که جانسون روز سه‌شنبه و پس از تعطیلات کریسمس و سال نو بازگردد، مجلس بریتانیا را پیرامون این بحران به روزرسانی کند؛ اما هنگامی که هشتگ «#wheresBoris (بوریس کجاست؟)» در توییتر رواج یافت، سیاستمداران مخالف، جانسون را مورد حمله قرار دادند و اعلام کردند که جانسون از ناراحت کردن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده بود، ترسیده است.

برخی منابع اعلام کردند که این سکوت نخست‌وزیر بریتانیا به احتمال زیاد بخشی از تلاش‌های هماهنگ رهبران اتحادیه اروپا برای شعله‌ور نشدن این اوضاع است.

«امیلی تورنبری» وزیر امور خارجه در سایه در انگلیس گفت: «عجیب است که جانسون تاکنون درباره بحران ایران که در آستانه تبدیل شدن به یک جنگ مخرب‌تر و فاجعه‌بارتر از عراق یا سوریه است، اظهارنظری نکرده است.»

«اد دیوی» معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات‌ها، گفت: «سکوت جانسون، پرسر و صدا بود. نخست‌وزیر بریتانیا باید اکنون صحبت کند و به طور آشکار عدم حمایت بریتانیا را از اقدام آمریکا و تکرار اشتباه جنگ عراق، بیان کند.»

«ایان بلکفورد» نماینده حزب ملی اسکاتلند سکوت جانسون را کاملا خارق‌العاده دانست و افزود: «مسئولیت آشکار او (جانسون) به عنوان نخست‌وزیر بریتانیا این است که در خصوص یک وضعیت بسیار بسیار خطرناک صحبت کند. همه ما خواستار آرامش هستیم.»

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا جانسون نگران ناراحت کردن دوست خود (ترامپ) است، گفت: «او باید در چنین مواقعی بدون ترس و طرفداری صحبت کند.»

از طرفی «جرمی هانت» وزیر خارجه سابق بریتانیا نیز در این خصوص گفت: «آمریکا وارد بازی خطرناکی شده است، زیرا هر دوطرف (ایران و آمریکا) محاسبه کرده‌اند که طرف مقابل‌شان نمی‌خواهد وارد جنگ شود.»

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهادت سردار سلیمانی احمد کاظمی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی توئیت های تهدیدآمیز ترامپ بوریس جانسون شهادت سردار سلیمانی ترور سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی احمد کاظمی ابومهدی مهندس هادی طارمی قاسم سلیمانی حشد الشعبی توئیت های تهدیدآمیز ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند

مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب سلیمانی عزیز ۲، به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد.

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روزها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، همشهری آنلاین مروری بر این خاطرات داشته است

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

در کتاب سلیمانی عزیز ۲ به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم:

«وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم؛ حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند و فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم؛ همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خانواده باید صحیح و سالم برگردند ایران.»

کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان این سریال نیز در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در گفت‌وگویی گفته است: «پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد؛ این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد.
سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملاً هماهنگ بودیم… یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند؛ بارها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم…»

این کارگردان همچنین عنوان کرده است: «حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.»

کد خبر 749660

دیگر خبرها

  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • اهدای قهرمانی تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی و سپاه | تصویـر
  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • ترور یک فرمانده مقاومت توسط تشکیلات خودگردان
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی