Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کمیته امدادگلستان گفت: گلستانی ها در ۹ ماهه سال ۹۸ بیش از شش میلیارد تومان صدقه به نیازمندان کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا گلستان؛ اسکندر اسکندری گفت: در ۹ ماهه امسال مردم سخاوتمند گلستانی شش میلیارد تومان صدقه برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه پرداخت کردند.

وی با اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش‌ و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال، کمک هزینه تحصیلی و درمانی ، تهیه لوازم ضروری منزل و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکندری با اشاره به اینکه  در سال جاری ۴۵ درصد از صدقات استان گلستان صرف امور حمایتی مددجویان شده ، یادآور شد: ۲۶ درصد از صدقات پرداختی مشترکان گلستانی صرف امور ساخت،تعمیر و مقاوم سازی مسکن مددجویان،۵ درصد برای اشتغالزایی، ۱۴ درصد صرف امور فرهنگی و ۱۰ درصد برای تعامل با موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری هزینه شده است.

وی با قدردانی از مشارکت مردم در امور خیرخواهانه عنوان کرد: مردم نیکوکار گلستان در سال گذشته با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه پنج میلیارد و ۹۱۵ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با تأکید بر اینکه صدقه جمع‌آوری‌شده از هر محل در همان‌جا هزینه می‌شود، گفت: مبالغ صدقه بر اساس موازین شرعی و نوع نیازهای مددجویان هر منطقه به حوزه‌های مختلف خدماتی این نهاد تخصیص و هزینه می‌شود.

اسکندری با بیان محاسن بهره‌گیری از روش‌های نوین و الکترونیکی در پرداخت صدقات در  تسریع روند رسیدگی به امور فقرا عنوان کرد: این نهاد در سال های اخیر با هدف تسریع و تسهیل پرداخت صدقه ، روش های نوین اعطای کمک های مردمی از طریق گوشی‌های همراه، اپلیکیشن ها، عابر بانک، خودپرداز بانک‌ها و سامانه‌های پیامکی را برای امور خیرخواهانه در دستور کار قرار داده‌ است.

وی با اشاره به روش‌های نوین کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون واردکردن کد #۰۱۷*۸۸۷۷* در تلفن همراه، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، نصب نرم‌افزارهای کاربردی سنا – بله – سکه – ایوا ، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۸۷۷، پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا خودپرداز، و یا با ورود به سایت www. emdad.ir نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه عابر بانک کمک های مردمی کمیته امداد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان، رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی، باید موانع و مشکلات را رفع و به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بست.

رضازاده گفت: در شان نظام اسلامی نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین‌شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شان و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی، باید تسهیل‌گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر کمک کنیم.

کد خبر 6088840

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها