Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-05-06@03:12:18 GMT

جزئیات ۲۷ میلیون شاغل و بیکار ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۳۳۷۰

جزئیات ۲۷ میلیون شاغل و بیکار ایرانی

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تازه‌ترین گزارش مرکز آمار نشان داد که از حدود ۶۱.۷ میلیون نفر جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، حدود ۲۷.۳ میلیون نفر فعال و ۳۴.۴ میلیون نفر غیر فعال هستند. این در حالی است که بررسی وضعیت اشتغال از فاصله پاییز سال گذشته تا سال جاری و همچنین در مقایسه با تابستان امسال نشان می‌دهد که گرچه کاهش نرخ بیکاری در فاصله یکساله کاهش داشته، اما در فاصله یک فصل افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین جمعیت فعال نرخ بیکاری در پاییز امسال به ۱۰.۶ درصد رسیده است که این نرخ در مقایسه با پاییز سال گذشته (۱۱.۸ دصد) ۱.۲ درصد کاهش دارد ولی در قیاس با تابستان امسال که ۱۰.۵ درصد گزارش شده بود حاکی از افزایش ۰.۱ درصدی جمعیت بیکار ایران است.

کاهش شاغلان نسبت به تابستان

طبق گزارش پاییز، از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر فعال حدود ۲۴ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۹۴ نفر شاغل هستند که این تعداد شاغل در مقایسه با پاییز سال گذشته ۴۷۲ هزار نفر افزایش دارد، اما نسبت به تابستان حدود ۳۰۴ هزار و ۷۹۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

در رابطه با جمعیت بیکار نیز در پاییز دو میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۲۶ نفر بیکار بوده‌اند که این تعداد در مقایسه با پاییز سال گذشته که بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار در کشور وجود داشت کاهش ۳۲۴ هزار نفری دارد در عین حال که نسبت به تابستان امسال حدود ۱۵۷۲ نفر کاهش یافته است.

زنان شاغل کم شدند

اما وضعیت اشتغال بین زنان و مردان نیز در تابستان امسال نشان می‌دهد که از جمعیت ۲۴ میلیون و ۴۴۶ هزار نفری شاغل حدود ۱۹ میلیون و ۹۷۸ هزار نفر مرد و چهار میلیون و ۴۶۷ هزار نفر زن بودند که جمعیت شاغل مردها ۴۷۶ هزار نفر افزایش یافته و از تعداد زنان شاغل ۴۵۰۰ نفر کم شده است.

در بین جمعیت حدود دو میلیون و ۸۹۲ هزار نفری بیکار نیز ۹۳۶ هزار نفر زنان بیکار هستند که تعداد آنها در مقایسه با پاییز پارسال حدود ۵۰۰ هزار نفر کاهش داشته و یک میلیون و ۹۵۶ هزار نفر مرد هستند که ۲۷۳ هزار نفر از جمعیت بیکار آنها کاسته شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نرخ بیکاری مركز آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم

غلامحسین دباغ در حاشیه بازدید از پروژه بهسازی بلاک ساقه- باغیک ایمنی را یکی از اولویت‌های مهم در راه آهن کشور دانست و گفت: این مسیر حدود ۱۹ کیلومتری با عنایت به خط مشی مدیران راه آهن مبنی بر ارتقای ایمنی، بهسازی شده است.

مدیرکل راه آهن قم کاهش هزینه‌های نگهداری خطوط، حذف تقلیل سرعت‌های بلند مدت و افزایش بهره وری را از مزیت‌های مهم این طرح بیان کرد.

دباغ با بیان اینکه در فرآیند بهسازی این طرح، ۲ کارگاه شامل دو دستگاه سرند به همراه سایر ماشین آلات مکانیزه ریلی به صورت مداوم فعال بوده گفت: همین امر موجب استفاده حداکثری از زمان مسدودی واگذار شده و کاهش مدت زمان اتمام طرح شد.

 مدیرکل راه آهن قم یادآورشد: در سال‌های اخیر، حدود ۱۳۲ کیلومتر خط در راه آهن قم مورد بهسازی قرار گرفته که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها آسم دارند
  • ۱۳ درصد ایرانی‌ها به آسم مبتلا هستند/ آسم چگونه درمان می شود؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • حد کم کردن وزن چقدر است؟
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان