Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@18:15:54 GMT

چاپ کتاب در ایران روندی افزایشی را طی کرده است

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۴۲۵۴

چاپ کتاب در ایران روندی افزایشی را طی کرده است

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در دیدار با ناشران کشور هند گفت: روند افزایش چاپ کتاب در ایران از برکات انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب،  نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب که به منظور حضور در آیین اختتامیه دومین جایزه منطقه‌ای کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند به این کشور سفر کرده است، همزمان با بیست و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب دهلی نو در نشستی با ناشران مطرح از کشورهند گزارشی از وضعیت نشر ایران ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد علی حیدری دبیرعلمی جایزه جهانی کتاب سال نیز حضور داشتند.

حسینی پور در این مراسم سخن خود را با این جمله جواهر لعل نهرو نخست وزیر اسبق هند آغاز کرد و گفت: «در میان مردمان و نژادهای بسیاری که با هندوستان ارتباط داشته‌اند و در زندگانی و فرهنگ هند نفوذ کرده‌اند قدیمی‌ترین و با دوام‌ترین آن‌ها ایرانیان هستند.»

مدیرعامل خانه کتاب با ارائه گزارشی از وضعیت نشر کتاب در ایران گفت: بر اساس آمار ثبت شده در بانک اطلاعات خانه کتاب، در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران (۱۳۵۷ش/ ۱۹۷۹م تاکنون) در حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار عنوان کتاب ثبت شده که نشان از روند افزایشی چاپ کتاب است به نحوی که از ۲۹۴ عنوان در سال ۱۳۵۷ /۱۹۷۹م به ۱۰۱هزار عنوان در سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۹م) رسیده است.

وی ادامه داد: از یک میلیون و ۴۰۰ هزار عنوان کتاب چاپ شده، حدود یک میلیون و صد هزار عنوان تالیف و سیصد هزار عنوان ترجمه را شامل می شود؛ به عبارتی ٧٧ درصد از این آثار تالیف و  ٢٣ درصد آن ترجمه ای هستند که توسط ۱۱هزار ناشر چاپ شده اند که از این تعداد ۸۶۵۹ ناشر مرد و ۲۳۳۰ ناشر زن هستند.

 مدیرعامل موسسه خانه کتاب ادامه داد: روند افزایشی چاپ کتاب از برکات انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی است. طرح تاپ و گرنت از جمله برنامه هایی است که برای حمایت از نویسندگان در ایران صورت می گیرد. همچنین ۳۷جشنواره کتابی در ایران برگزار می شود که از جمله مهمترین آنها می توان به جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد که دبیری جایزه جهانی کتاب سال با احمد علی حیدری است که اکنون در جمع ما نیز حضور دارند.

حسینی پور با بیان اینکه دومین جایزه منطقه‌ای کتاب‌سال جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند فرصت مغتنمی برای حضور و تعامل نویسندگان دو کشور با یکدیگر است، گفت: با توجه به روابط تاریخی دو کشور امیدوارم این تعامل و تبادل فرهنگ، فکر و دانش  بیش از بیش گسترش یابد.

وی در پایان گفت: باید اعلام کنم علی رغم تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، ابعاد دانش و فرهنگ ایران هر روز گشترش پیدا می کند. از همه برگزار کنندگان این همایش تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانم در ایران خدمت ناشران هندی باشم.

کد خبر 404379

منبع: ایمنا

کلیدواژه: كتاب و كتاب خواني کتاب صنعت چاپ هند شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۴۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا و سکه هفته اول اردیبهشت را با بازدهی منفی در تمام وزن‌ها و قطعات به پایان رساند.

براساس گزارش تجارت نیوز، طی هفته اخیر قیمت سکه بازدهی منفی ۲.۹۹ درصدی داشت و طلا با افت بازدهی ۸.۳۴ درصدی پرچمدار بیشترین کاهش بازدهی در بازارهای مالی بود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هر رفتاری در بازار دلار، تاثیر مستقیمی بر قیمت طلا و سکه دارد. آنها می‌گویند این روند کاهشی را می‌توان کوتاه‌مدت عنوان کرد زیرا انتظارات تورمی افزایشی است و هر لحظه ممکن است آرامش منطقه خاورمیانه از دست برود و این موضوع اثر مستقیم بر بازارهای مالی داخلی می‌گذارد.

تحلیلگران بازارهای مالی برای هر گرم طلا در بازار داخلی منطقه سه میلیون و ۳۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۳۰ هزار تومانی را کف تعادلی بازار طلا در نظر می‌گیرند. آنها برای سکه امامی منطقه ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را کف قیمت این قطعه می‌دانند.

گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۴۳ دلاری در حال معامله است و افزایش نزدیک به ۱۱ دلاری دارد.

سکه امامی نیم میلیون تومان گران شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت افزایشی شد. این قطعه با رشد ۵۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۲ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۹ هزار تومانی بسته شد. سکه‌ بهار تنها قطعه کاهشی بازار بود و با افت ۷۰ هزار تومانی روی قیمت ۳۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد و ربع‌سکه با افزایش۱۰۰ هزار تومانی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی روز پنجشنبه بدون تغییر و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد.

طلا در روند کاهشی بسته شد

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته اخیر کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۲۳ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۴۷۶ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات افزایشی است. حباب سکه امامی ۵۸۷ هزارتومان، سکه بهار ۲۰۰ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۱۴۳ هزار تومان، ربع سکه ۱۷۵ هزار تومان و سکه گرمی ۳۶ هزار تومان افزایش داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899892

دیگر خبرها

  • احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد؛ محمدی بهترین سنگربان
  • فوتسالیست های ایران جوایز را درو کردند؛ احمد عباسی آقای گل، محمدی بهترین دروازه بان
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین