Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@04:42:57 GMT

قاسم سلیمانی خود یک جهان بود

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۴۴۷۹

قاسم سلیمانی خود یک جهان بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: قاسم سلیمانی شخصیت کمی نبود، او خود یک لشکر و جهان بود، انسان وارسته‌ای که خود را با خدا معامله کرده و شهید زنده‌ای میان ما بود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) صبح امروز، ۱۵ دی‌ماه همزمان با تشییع پیکر‌های مطهر شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش در اهواز، در اجتماع بزرگ حوزویان و روحانیت استان در مراسم گرامی‌داشت شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در مدرسه النبی(ص) بندرعباس برگزار شد، گفت: شهادت آسمانی ابرمرد قدرتمند جهان اسلام، سردار دل‌ها، علمدار این نظام و انقلاب، مالک اشتر و فرمانده جبهه‌های نبرد میدان باطل حاج قاسم سلیمانی، این سردار بامحبت عرصه‌های ۸ سال دفاع مقدس و بیش از ۳۰ سال جبهه مقاومت را تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر خاطره‌ای از سیل خوزستان و دیدار با شهید قاسم سلیمانی گفت: شهید قاسم سلیمانی عظمت و دیدگاهی داشت که با وجود انتقادات مردم به دولت، می‌گفت ساختار دولت به‌گونه‌ای نیست که به کمک ما بیاید، در بعد مالی شاید بتواند کمک کند، اما در بعد نیروی انسانی چیزی ندارد، این چنین کار‌ها برای بسیج و سپاه است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان همچنین با ذکر خاطره و نقل قولی از رحیم صفوی در خصوص شهید میثم کراماتی و آیت‌الله بهادری و آیت‌الله بهادینی، ادامه داد: روزی به خدمت آیت‌الله بهاءالدینی رسیدیم، به امام گفت خیلی محکم با آمریکا صحبت می‌کنی مگر چه داری؟ حضرت امام دست دراز کرده و فرمود: تمام دنیا در دست من و دست من در دست کسی دیگر است.

وی به نقل از رحیم صفوی افزود: با وجود بیماری سخت تب مالت که داشتم، شهید میثم کراماتی مانند طبیبی از من مراقبت می‌کرد، با وجود اینکه طبیبان می‌گفتند ۱۵ روز نیاز به استراحت و دارو‌های گونانون است تا بهبود یابی، پس از مراقبت‌های ایشان در اسرع وقت شفا یافتم.

سالاری به نقل از رحیم صفوی ادامه داد: گاهی اوقات به محضر آیت‌‌الله بهادری که می‌رفتیم به ما می‌گفت در این عملیات خیلی شهید داده‌اید من تعجب می‌کردم که او از کجا می‌داند، می‌گفت من ارواح مهر شهدا را در حال پرواز در آسمان می‌دیدم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: ما افتخارمان این است که چنین سربازان بزرگواری داشتیم و حاج قاسم یک شخصیت ممتازی در این سیستم و تشکیلات بود و پرکردن جایگاه او بسیار سخت است، درست است که می‌گوییم هزاران هزار سلیمانی‌ها داریم، اما خلأ شخصیت شهید سلیمانی‌ بسیار سخت است، او ستون برای نظام و علمدار جهان اسلام و امام بود،‌ ای کاش می‌شد فیلم سخنرانی این عزیز را می‌گرفتیم که توصیه‌هایی به ما نیز داشت.

وی افزود: بار‌ها و بار‌ها در محضر امام می‌گفت دعا کنید شهید شوم و این اواخر که رهبر معظم انقلاب نشانه‌ ذوالفقار را به حاج قاسم دادند، او اذن را از مولا گرفت، رهبر فرمودند ان‌شاءالله که عاقبت به شهادت می‌رسی، و شکی هم نیست که رضایت مولا مهم است، کما اینکه شهدای کربلا نیز که محضر اباعبدالله(ع) می‌رسیدند آن رضایت را می‌گرفتند.

فرمانده سپحاه امام سجاد(ع) هرمزگان با بیان اینکه غم فقدان چنین علمداری سخت است، گفت: شاید مقدار دستی که از حاج قاسم مانده نشانه این باشد که هنوز هم قرار است این دست، اسلام را یاری کند و شما می‌بینید که چه می‌کند، دیروز در کربلا و نجف و بغداد و امروز هم در اهواز، نمی‌دانم چه سری در دستان مبارک این شهید است که نقش آن، علمداری است، شاید رفته باشد به اذن رهبر از شریعه فرات آبی برای ما فراهم کند.

سالاری ادامه داد: این افتخار ما است که ختم کار ما به شهادت باشد، قله رفیعی برای هر انسان وارسته، اوج عزت و عظمت هر مسلمانی شهادت است و بالاتر از آن درجه‌ای نداریم، از خدا می‌خواهیم که ان‌شاءالله عاقبت همه ما را ختم به شهادت قرار دهد.

وی همچنین با افتخار تصریح کرد: مردم استان هرمزگان، جوانان و تمام ملت غیور ایران بدانند که خود را برای یک جهاد بزرگ آماده کرده‌ایم، سر‌های خود را آماده فدایی مسیر حاج قاسم کرده‌ایم، مشت‌هایمان گره کرده و انگشتانمان را بر روی ماشه‌ها می‌فشاریم، فقط منتظر فرمان آقا و مقتدایمان هستیم که اگر جایی لازم باشد حتماً این انتقام سخت به موقعیت و تناسب آن گرفته خواهد شد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: این روز‌ها آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و کشور‌های اروپایی به هم ریخته و نمی‌دانند چه کنند، پیام فرستاده بودند که اشتباهی صورت گرفته، شما به اندازه همین اشتباه از ما انتقام بگیرید، به اندازه همین باید انتقام بگیریم؟ شما انگار تمام ملت ایران و جهان اسلام را به شهادت رسانده‌اید، تاوان شما به همان اندازه است که باید برخورد شود که ان‌شاءالله خواهد شد، قاسم سلیمانی شخصیت کمی نبود او خود یک لشکر و جهان بود، انسان وارسته‌ای که خود را با خدا معامله کرده و شهید زنده‌ای در میان ما بود.

وی با تأکید بر اینکه زمینه افول آمریکا و اسرائیل خواهد رسید همچنان که خود کارشناسان اسرائیلی می‌گویند ایرانی‌ها بر اساس اطلاعات موثقی که ما داریم، توانمندی نظامیشان در حدی است که در کمتر از ۷ دقیقه می‌توانند کل اسرائیل را با خاک یکسان کنند، افزود: نظام به لطف الهی و از برکت خون شهدا به آن سطح از توانمندی نظامی رسیده که اگر تشخیص دهد همین اکنون تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا را با خاک یکسان می‌کند، این قدرت در وجود نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران ایران وجود دارد فقط باید مطالبه‌گر بوده و آنقدر فریاد انتقام سر دهیم که زمینه این کار فراهم شود.

سالاری با بیان اینکه لازمه کار برای بیرون راندن و به زیر کشیدن آمریکا و اسرائیل، با همین قدرت پیش رفتن است، گفت: باید این فضای مطالبه‌گری را بالا ببریم، ما هم جان‌هایمان را فدایی این مسیر خواهیم کرد، فرزندان و سربازان اسلام با تمام توان در تمام نقاط ایران اسلامی این آمادگی را دارند که با این‌ها مقابله کنند، ملاحظات به این دلیل است که موضوعات فرسایشی نشود و نگویند جنگ‌طلب هستید، والا این ظرفیت که برخورد با این‌ها را در کمتر از دقایقی انجام داد، وجود دارد.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با تأکید بر اینکه عراق هم ان‌شاءالله این تصمیم قاطع و ویژه را برای بیرون راندن ولگرد‌های آمریکایی از کشور عراق و سایر کشور‌های مسلمان دیگر خواهد گرفت تا شاهد آن باشیم که شر همه این‌ها را به خودشان برگردانیم، بیان کرد: اگر فضایی فراهم آوریم که فقط همین اراذل و اوباش که در قالب نیرو‌های نظامی گرد خود جمع کرده‌اند و شری برای خود هستند به کشور خودشان برگردند، دیگر نیازی نیست با آن‌ها مقابله کنیم، خود همین‌ها شر آمریکا و اسرائیل و اروپایی‌ها را بر می‌کنند و دیگر نیازی به ما هم نیست.

در پایان مراسم نیز طلاب و روحانیان استان هرمزگان برای حضور در تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در کرمان، خواستار امکانات و وسایل نقلیه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا جهاد ایران پایگاه های نظامی آمریکا اسرائیل خبرگزاری بین المللی قرآن قرآن شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدرضا ثبوتی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، مراسم بزرگداشت شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور فرزندان شهید، در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این مراسم از ساعت ۹و۳۰ تا ۱۱و۳۰ دقیقه در محل مسجد جامع شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان