Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:42:48 GMT

استاندار اصفهان: سلامت مردم قابل مسامحه نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۸۷۲۸۹

استاندار اصفهان: سلامت مردم قابل مسامحه نیست

عباس رضایی روز یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در استانداری اظهار داشت: سلامت مردم برای ما یک اصل اساسی است و نمی‌توانیم آن را با هیچ چیز دیگری عوض کنیم.

وی با بیان‌اینکه سلامت مردم یک منطقه را نباید برای احداث یک واحد تولیدی به خطر انداخت، افزود: فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده بر اساس قانون و مصوبه هیات دولت در شعاع ۵۰ کیلومتری شهرها ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان با اشاره به اختصاص جلسه امروز ستاد تسهیل به بررسی مشکلات واحدهای تولیدی با محیط زیست تصریح کرد: ۹۰ درصد ایرادها و اشکال‌های گرفته شده به واحدهای تولیدی توسط محیط زیست صحیح است و تنها امکان حل و فصل ۱۰ درصد از این موارد وجود دارد.
رضایی گفت: مواردی که در جلسه امروز مطرح شد و با سلامت شهروندان مغایرت نداشت، حل و فصل شد اما بیشتر درخواست‌های واحدهای تولیدی و صنعتی مطرح شده در این نشست، با سلامت انسان‌ها مغایرت دارد و قابل رفع نیست.

استاندرا اصفهان خاطرنشان کرد: رعایت برنامه‌ها و ضوابط محیط زیستی بر همه لازم و اجباری است و نباید سلامت خود و دیگر هموطنان را با رعایت نکردن این ضوابط به خطر بیندازیم.

وی اضافه کرد: صنایع و واحدهای صنعتی که امکان انتقال به شعاع بیش از ۵۰ کیلومتری شهرها و مناطق مسکونی را دارند باید جابهجا شوند و آن دسته از صنایعی هم این امکان را ندارند باید از طریق نصب فیلتر برای رفع آلایندگی خود اقدام کنند.

به گفته استاندار اصفهان، تضمین سلامت مردم، پیش زمینه و لازمه فعالیت واحدهای تولیدی و چرخش چرخ صنایع است.  

کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، روزهای یکشنبه هر هفته در استانداری تشکیل می‌شود.

این کارگروه هر هفته مسائل بین واحدهای تولیدی با یکی از سازمان‌ها را بررسی می‌کند که جلسه این هفته به بررسی مسائل واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اداره کل محیط زیست اختصاص داشت.  

در این جلسه به مشکلات ۱۹ واحد تولیدی در زمینه مشکلات محیط زیست و سایر موانع تولید رسیدگی و تصمیمات لازم در این پیوند اتخاذ شد.

استان اصفهان با ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در ۱۲ هزار هکتار و ۱۲۰ هزار نفر اشتغال، از نظر تعداد و اراضی، مقام نخست را در کشور دارد.

اصفهان با بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی‌ترین استان کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها محیط زیست آلایندگی هوا اصفهان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست آلایندگی هوا اصفهان استانداری اصفهان محیط زیست آلایندگی هوا اصفهان استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در دهه ۸۰ تنها یک جداسازی پسماند خشک در کارخانه پسماند اصفهان انجام می‌شد، اما امروز به جایی رسیده که می‌توان ادعا کرد یک قطب مدیریت پسماند در کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا لاهیجان‌زاده امروز_چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ در سی‌ودومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت بهره‌برداری از پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در دهه ۸۰ تنها یک جداسازی پسماند خشک در کارخانه پسماند اصفهان انجام می‌شد و تا حدودی کود کمپوست تولید می‌شد که کیفیت لازم را نداشت، اما امروز به جایی رسیده که می‌توان ادعا کرد یک قطب مدیریت پسماند در کشور است.

وی افزود: سال‌ها پیش ۸۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی پسماند مجاز در کشور بود که در حال حاضر بسیار بالاتر رفته است، البته بخشی از اسناد به‌صورت غیر قانونی مدیریت می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: مدیریت پسماند یک صنعت در کشور است که می‌تواند علاوه بر حفاظت از محیط زیست در اشتغال نیز مؤثر باشد.

خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751659

دیگر خبرها

  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • حفاظت از محیط زیست مهم‌ترین اصل فعالیت‌های تولیدی است
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود