Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، فرمانده به مشهد رسید، به حرم رضوی، همان جا که روزگاری لباس خادم الرضایی را بر تن کرده بود و حال برای آخرین زیارت آمده بود، برای وداع.

پیکر سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بعد از تشییع باشکوه در بغداد، کاظمین، کربلا و نجف از صبح امروز به خاک میهن رسید. اهوازی ها سنگ تمام گذاشتند و سردار را باشکوه بدرقه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده آمد، مشهد غوغا شد

از ساعاتی پیش نیز مشهدی ها میزبان پیکر مطهر سردار سلیمانی و همرزمانش شدند. مردم قدرشناس مشهد، از ساعات ابتدایی صبح امروز، از نقاط مختلف این کلانشهر خود را به میدان ۱۵ خرداد رساندند تا به استقبال سردار دل‌ها برسند، تا وداع کنند با مردی که فرزند خلف این انقلاب بود، هست و خواهد بود.

حضور مردم مشهدمقدس در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای مقاومت آنچنان فراتر از تصور و شمارش بود که در نهایت سپاه پاسداران بخاطر طولانی شدن مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در مشهد، اعلام کرد مراسم وداع در مصلی تهران که قرار بود امشب برگزار شود لغو شده است.

با توجه به تاخیر در زمان بندی تشییع پیکر شهید سلیمانی مردم چند ساعت زودتر در خیابان‌های منتهی به حرم حضور بهم رسانده بودند و ورودی‌های مختلف حرم رضوی وارد شده و به سمت ورودی باب‌الرضا که تشییع پیکر سردار سلیمانی به آن منتهی می‌شد، حرکت می‌کردند، آنچنان که بعد از ساعاتی صحن جامع رضوی غوغای جمعیت شد.

شعارها در آسمان مشهد طنین‌انداز شد

«سلام عزیز پرپرم»،«علمدار خوش آمدی به مشهد»، «سلام مدافع حرم»، «فریاد یا امام رضا، قاسم رسید از کربلا»، «خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید»، «فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید»، «لبیک یا حسین»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»  از جمله شعارهایی بودند که در مراسم استقبال از پیکر شهدای مقاومت در خیابان های مشهد و حرم رضوی طنین انداز شد و مشهدی ها پیکر پاک این شهدا را تا حرم مطهر رضوی بدرقه کردند.

سربازان خردسال مشهدی با فرمانده بیعت کردند

امروز در کنار زن و مرد و پیر و جوانی که برای استقبال از پیکر سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی به میدان آمده بودند؛ دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها هم به عرصه آمده بودند تا با فرمانده بیعت کنند. همان قاسم‌های نسل چهارم و پنجم انقلاب که امروز دست در دست پدر و مادرها با سردار بیعت کردند.

تشییع میلیونی و «پابوسی آخر» سردار دل‌ها 

پیکر شهدای مقاومت پس از تشییع میلیونی در مشهد، در نهایت در میان استقبال میلیونی و بی نظیر مردم مشهد  وارد حرم مطهر رضوی شد و پس از طی مسیر باب الجواد و باب الرضا، به صحن جامع رضوی رفت و در اطراف ضریح نورانی امام هشتم شیعیان طواف داده شد.

قرار بود پیکر قبل از نماز مغرب و عشا به حرم رضوی منتقل شود اما ازدحام جمعیت باعث شد هم برنامه وداع به بعد از نماز موکول و هم برنامه وداع امشب در مصلای تهران کنسل شود.

در هنگام تشییع پیکر سردار، تمامی صحن و رواق‌های حرم منور رضوی مملو از حضور زائران و مجاوران بود. مراسم وداع همچنین با مداحی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) همراه بود. 

اشک ها در سوگ حاج قاسم

این حضور باشکوه اما حکایت از آن داشت که این مردم حاج قاسم را از آن خود می دانستند و با این استقبال بی نظیر، باری دیگر بیعت خود را با ولایت و سردار سلیمانی را جهانی کردند.

پیرزنی که عکس سردار سلیمانی را در دست گرفته و با چشمان جستجوگر خود به انتظار ورود پیکرها بود و در خصوص حضور خود در این مراسم می‌گوید: به عشق اسلام آمده‌ام و بسیار خوشحالم از اینکه توانسته‌ام به جای ماندن در خانه، در این مکان حضور داشته باشم و در کنار مردم مشغول عزاداری شوم. همه ما مردم فقط منتظر یک انتقام سخت هستیم.

در میان جمعیت خانم جوانی با چشمان گریان در رابطه با علت حضور خود در این مراسم بیان می‌کند: ما صددرصد پیرو ولی فقیه هستیم. سردار سلیمانی خدمت بزرگی به مملکت، امنیت و کشور ما کرده است و امنیت امروز خود را مدیون ایشان هستیم و هیچ افتخاری بیشتر از این نیست که پیرو راه ایشان  باشیم و در مراسم تشیع پیکر ایشان حضور داشته باشیم.
در گوشه دیگر جمعیت یکی از مردان حاضر در جمعیت حضور در این مراسم را جزء وظیفه هر ایرانی می‌داند و اظهار می‌کند: وظیفه همه ماست تا در این مراسم شرکت کنیم و آمدیم که بگوییم ما سلیمانی‌های زیادی داریم و الان 80 میلیون سلیمانی وجود دارد که آماده فدا کردن جان خود هستند.

شخص دیگری می گوید: از زبان دختر شهید محرابی دیشب شنیدم که گفته شد سردار سلیمانی عرفه پارسال گفتند که دخترم برای من دعا کن که عرفه امسال آمده‌ام از امام رضا(ع) شهادت خود را بگیرم. ما از کاروان شهدا جا مانده‌ایم و امروز آمدیم تا شاید از جانب امام رضا(ع) عنایتی شود

وداع آخر...

پیکر سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش با حضور میلیونی مردم تشییع شد و پیکرهای مطهر برای برگزاری مراسم تشییع به تهران منتقل شد.

2727

کد خبر 1339206

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شهید سپهبد قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۸۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

به گزارش جماران؛ بیت امام خمینی (س) در اطلاعیه ای اعلام کرد:

انا لله و انا الیه راجعون

در نهایت حزن و اندوه به اطلاع می رساند بانوی با فضیلتی از خاندان علم و تقوا، صبیه مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی حایری یزدی و همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی، عروس امام راحل مرحومه معصومه حایری یزدی در جوار رحمت الهی آرام گرفت. 

مراسم تشییع پیکر آن مرحومه روز شنبه ساعت ۱۰ صبح از مسجد نو به سمت حرم مطهر و مراسم ختم همان روز بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه شهدا (خیابان صفاییه) برگزار خواهد شد. شرکت عموم طبقات مومنین بویژه روحانیت معظم موجب شادی روح آن مرحومه و تسلی خاطر بازماندگان خواهد بود.

بیت امام خمینی (س)

دیگر خبرها

  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اعلام زمان برگزاری مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام خمینی
  • مراسم تشییع همسر سیدمصطفی خمینی شنبه برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟