Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای حیوانات به خودی خود دارای جذابیت‌های خارق‌العاده‌ای است که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت و اگر بخواهیم به ثبت این جذابیت‌ها بپردازیم باید بگوییم که باید یک عکاس صبور و حرفه‌ای باشیم، اما چطور؟! عکاسی حیات وحش، در حقیقت شاخه‌ای از عکاسی محسوب می شود که در آن از حیوانات و جانوران زنده و در محیط طبیعی آن‌ها عکسبرداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید، عکاسی در این سبک، به دانش بالا و تجربهٔ فراوان در زمینهٔ عکاسی و آشنایی با رفتار حیوانات گوناگون نیاز دارد که از این رو عکاسان باید توان اثبات طبیعی بودن تصاویر را داشته باشند؛ عکاسی از حیوانات اهلی جزو عکس‌های این ژانر محسوب نمی‌شود. عکاس در عکاسی از حیات وحش، به دنبال به تصویر کشیدن حیوانات جالب به همراه حرکاتی مانند غذا خوردن یا جنگیدن آن‌ها است که شاید برخی عکاسی از حیات وحش یا شکار برای دنیای عکاسی را کمی تکرای بدانند.

معمولا در این نوع عکاسی، دهانه‌ی باز لنز برای دستیابی به سرعت بالا و ثبت سوژۀ در حال حرکت و محو کردن پس زمینه استفاده می‌شود و همچنین عکاسان حیات‌وحش، از لنز تله استفاده می‌کنند بنابراین عکاسان حیات وحش بیشتر احتیاج به سه‌پایه دارند. آن‌ها همچنین برای این که بتوانند به حیات وحش نزدیک‌تر شوند احتیاج به وسایلی برای استتار دارند. گاهی برای اینکه قدرت مانور عکاس برای تعقیب حیوانات وحشی زیاد شود از تک پایه استفاده می‌شود. تک پایه‌ها به دلیل سبک بودن و قابلیت تحرک سریع بهتر از سه پایه‌ها عمل می‌کنند.

نکات مهم در عکاسی حیات وحش

 به دنبال برقراری ارتباط چشمی باشید

یکی از مهم‌ترین مواردی که در عکاسی حیات وحش، باید در نظر گرفته شود، ارتباط چشمی است. زمانی که جانور مستقیم به لنز نگاه می‌کند، باعث خلق موقعیتی می‌شود که بیننده احساس می‌کند با او چشم در چشم شده است.

 لرزش‌ها را کاهش دهید

عکاسان حیات وحش با لنز‌های تله‌فوتوی خود کسب در‌آمد می‌کنند. یک لنز تله‌فوتوی بزرگ، حتی از کوچک‌ترین لرزش‌ها هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اگر از یک لنز تله‌فوتوی بلند استفاده می‌کنید، برای کاستن از لرزش‌های آن، بازویتان را روی آن دراز کنید و بدنه لنز را با دستتان کنترل کنید. این کار از لرزش لنز جلوگیری کرده و نهایتاً عکس‌هایی با شارپنس بیشتر در اختیارتان قرار می‌دهد.

 شکار را تعقیب کنید

گاهی اوقات، رویت جانورانی که قصد عکاسی از آن‌ها را دارید بسیار سخت است و. برای این کار باید غذا یا همان شکار آن‌ها را دنبال کنید. چه جانوران گیاه‌خوار و چه جانوران گوشت‌خوار، به صورت غریزی محتاج به خوردن غذا هستند و اگر شما بدانید که آن‌ها چه می‌خورند و چه زمانی به شکار می‌روند، اولین گام موفقیت خود را برداشته‌اید.

محیط را نیز نمایش دهید

یکی از راه‌های محبوب عکاسی از جانوران، عکاسی از آن‌ها در محیط طبیعی‌ای است که در آن زندگی می‌کنند. ترکیب عکس منظره و حیات وحش، عمق دو چندانی به عکس شما می‌بخشد و محیط پیرامون جانور، روایت عکس شما را بهتر می‌کند و به بیننده کمک می‌کند تا زندگی جانور را بهتر بشناسد.

لنز‌های زاویه باز را فراموش نکنید

به این موضوع توجه کنید که به عنوان یک عکاس حیات وحش، نباید لنز‌هایی با فاصله کانونی باز را فراموش کنید. لنز‌های واید عکس‌هایی با زاویه دیدی کاملاً متفاوت و دیدی بسیار متفاوت نسبت به لنز‌های بسته ارائه می‌کنند. این توصیه قدیمی عکاسی را به خاطر بسپارید؛ برای روایت خود یک سری عکس با لنز واید، نرمال، تله و سوپر تله نیازمندید.

صبور باشید!

آخرین توصیه در زمینه عکاسی حیات وحش این است که صبور باشید! صبر مهم‌ترین کلید عکاسی از حیات وحش است و عکاسان حیات وحش تقویم مشخصی ندارند و برای گرفتن یک عکس ساعت‌ها، روز‌ها و هفته‌های بسیاری را صرف می‌کنند تا در یک لحظه شانس به آن‌ها رو کند و صحنه دلخواه آن‌ها جلوی دوربین آن‌ها به وقوع بپیوندد.

انواع استتار جهت عکاسی حیات وحش

مخفیگاه‌های دائمی مخفیگاه‌های سیار لباس استتار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عکاسی حیات وحش دنیای عکاسی اموزش عکاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۱۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به همت گروه فلسفه خانه اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات سروش، جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین برگزار می‌شود.

سخنرانان این جلسه عبارتند از سید حسن حسینی، استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف، مسعود طوسی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و علیرضا رحیمی مدیرعامل انتشارات سروش.

همچنین در این جلسه، گروه مترجمان این مجموعه ۹ جلدی زهرا زرگر، صبا فریدونی، جواد درویش، نیما نریمانی، محمد ابراهیم مقصودی و طه عبداللهی حضور دارند.

جلسه رونمایی و گفتگو پیرامون مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در سالن حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

حضور برای عموم علاقمندان در این جلسه آزاد و رایگان است.

کد خبر 6090444

دیگر خبرها

  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • ببینید | حضور ترسناک یک کورکودیل در حیات یک خانه‌!
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!