Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@23:31:34 GMT

صنعت و اقتصاد فرهنگ در كیش

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۳۰۶۷

صنعت و اقتصاد فرهنگ در كیش

خبرگزاری آریا - معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در سفر به کیش و بازدید از موسسه فرهنگی هنری الست کیش در یادداشت کوتاهی، اقدامات انجام شده در این موسسه را الگوی مناسب جهت گسترش در سایر مناطق عنوان کرد .
به گزارش فرینا، در یادداشت محمدرضا رستمی با عنوان صنعت و "اقتصاد فرهنگ" در كیش آمده است:
در راستای توسعه اقتصاد خلاق و فرهنگ در مناطق آزاد الگو و تجربه " مرکز فرهنگی و هنری الست" در كیش، كه در بازدید اخیر با آن آشنا شدم، قابلیت تكثیر در سایر مناطق را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مركز كه ٣ سال است توسط بخش خصوصی در یك مجتمع ٦ طبقه تاسیس شده است خدمات فرهنگی و هنری مختلفی را به ساكنان كیش، گردشگران، و واحدهای اقتصادی و تجاری و صنعتی ارایه می نماید.
همچنین آثار فرهنگی در قالب كتاب و سی دی صوتی و نمایشی از جاذبه های هویتی و انحصاری هر منطقه آزاد در بخش نشر این مركز تولید شده است كه در جهت معرفی مناطق به گروههای سنی كودك و نوجوان بسیار جذاب بود.
هر چند در این صنعت امكان ایجاد مراكزی با خدمات و محصولات متنوع و خلاقانه وجود دارد و مزیت های هویتی و فرهنگی هر منطقه می تواند عنصر اصلی تولید و خدمات چنین مراكزی باشند، با این حال آغاز چنین راهی در كیش یك الگوی اولیه بالفعل و ارزشمند است.
با امید به جلب توجه بیشتر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، به توسعه صنعت و اقتصاد فرهنگ و خلاق، كه نقش موثری در ایجاد اشتغال، رونق تولید و صادرات غیرنفتی دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۳۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ رضوی دوست گفت: در هفته جهاد خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی به گروه‌های هدف در این شهرستان خدمات ارایه می دهند.

او ادامه داد: از برنامه‌های این هفته افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده جهادگران برتر و اعزام طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران به اجلاسیه استانیاست.

او افزود: در این هفته چند طرح محرومیت زدایی شامل طرح تعویض شبکه انتقال آب روستا‌های امامزاده بزم و قاضی آباد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستا‌های جعفریه و جعفرآباد علیا، ساخت کانال‌های آبیاری کشاورزی بتونی روستا‌های قلعه آباده و گودآسیاب مزایجان افتتاح خواهد شد.

از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به عنوان هفته جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • مفاهیم جان‌بخش اسلامی از مرزها بیرون رفته است
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • در دیدار ‌صنعتگران ‌هرمزگان با رئیس قوه قضائیه چه گذشت؟
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ ۵۰ دانشجو در فاز نخست شاغل می‌شوند
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • نجات اقتصاد کشور در سایه نوآوری رقم می‌خورد
  • با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در 1403 از دست ندهید