Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:51:11 GMT

شوکت سلیمانی اش را موج احساس بر نمی تابد

تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۳۹۴۲۶۸

شوکت سلیمانی اش را موج احساس بر نمی تابد

پر واضح است که سردار، کاسب سیاست نبود و همین کافی بود که فغان چپ و راست را برانگیزد و غم فراقش برای همه دردی جانکاه باشد.

محمود دولت آبادی سردار را فرزند شایسته ایران خواند و نوشت: به پا گر خَلَد خاری آسان برآید چه سازم به خاری که در دل نشیند؟ از لحظه ای که خبر فاجعه ترور سردار قاسم سلیمانی را شنیدم مفهوم این عبارات بالا ذهنم را رها نمی کند چه سازم به خاری که در دل نشیند و از خود می پرسم آیا این است سرنوشت همه فرزندان شایسته این آب و خاک با هر اندیشه و گرایشی ؟

 باری .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..ایران بار دیگر یکی از فرزندان شایسته خود را با دریغ تمام از دست داد شخصیتی که سدی سترگ در برابر خون آشامان داعش برآورد و مرزهای کشور ما را از نکبت حضور آنان ایمن داشت من نیز در اندوه عمیق از دست دادن آن انسانی که شخصا دورادور دوست می داشتمش، سوگوارم...

 مایکل مور مستندساز مشهور آمریکایی با انتشار تصویری از نقشه ایران و پر بودن پرچم آمریکایی در اطرافش به کنایه نوشت:ایران به دنبال جنگ است ؛ ببینید آنها چطور کشورشان را در نزدیکی پایگاه‌های نظامی ما قرار داده‌اند! 

بازیگر هالیوودی از مردم ایران عذر خواهی کرد ونوشت : ایران عزیز، ایالات متحده به کشور، پرچم و مردم شما بی‌احترامی کرده است.

سپهبد قاسم سلیمانی سردار ملی بود؛ بزرگ بود؛ بزرگ زیست و در راه اهدافش به عظمتی که در آرزویش بود دست یافت و فقدانش بر گوشه گوشه سرزمینمان رنگ غم پاشید و گیلان نیز که انبان ذهنی اش از خاطرات سردار خالی نیست نیز چنین شد؛ استاندار گیلان با اشاره به حضور گسترده مردم در محکومیت رفتار ددمنشانه ، غیرقانونی و غیر اخلاقی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت : شهادت این سردار سرافراز را موجب وحدت و انسجام بیشتر ملی خواند و فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در رسایش گفت: سردار قاسم سلیمانی  با همه شوکت سلیمانیش نشان داد اگر خاکسار مردم باشیم مردم دروازه قلب هایشان را برای همیشه می گشایند و گیلان هرگز خاطرات حضور این سردار بزرگ و وعده انحلال داعش را که از سوی ایشان و از گیلان به همه جهان مخابره شد را فراموش نمی کند.

رئیس‌جمهور یک کشور، مقام نظامی کشور دیگری را در کشور سومی  به شهادت رسانده است؛ اقدامی برخلاف اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر و محکوم نکردن آن یعنی تجویز پایمال ساختن اصول حقوق بشر و حقوق بین الملل.

 می گویند: وقتی خبر شهادت مالک اشتر به امیرالمومنین رسید گریست و بر منبر شد و گفت:"مالک،اگر کوه بود کوهی عظیم و بزرگ بود و اگر سنگ بود سنگی سخت بود، آگاه باشید بخدا سوگند مرگ توای مالک جهانی را ویران و جهانی را شاد می سازد یعنی اهل شام را خشنود و عراق را خراب می گرداند..."

آنچه پیداست و فرهیختگان بر آن پای می فشارند اینست که باید در احترام و دوستی به سردار ملی و هزاران شهید که در راه حفاظت از خاک و آبروی این سرزمین جان نثار کردند ،کردار بگونه ای باشد که جای شکاف ،وحدت و رفاقت قوت یابد.

چرا که سردار در لباس جناح و سیاست نمی گنجید و به گویشی ژنرال چهار ستاره ای بود که به هر دو هنر جنگ و صلح مسلط بود و فقدانش خلائی استراتژیک بود که نخستین احساس کننده این خلاء آنانی خواهند بود که ناجوانمردانه کمر به حذفش بستند.

سردار شهید، نماد و عامل همبستگی میلیون‌ها ایرانی شده است و شهادتش همه را در حیرت و شوک فرو برده است؛ مردمان مان ملتهب روزهای پر رخدادند، تصمیم‌گیران حواس‌شان باشد که زنجیره رخدادهاعامل گسست نشود و مردمانمان آگاه باشند مثل نجات غریقی که شنا نمی داند سراسیمه و بدون فکر بر آب نکوبند و سوار موج احساسات نشوند چرا که کم هزینه‌ترین راهکار خارج شدن از بحران، فکر کردن است.  

می‌گویند سردار متواضعانه اهل گفت‌وگو و مدارا بود؛ میلیون‌ها ایرانی سردار شهید را از آن خود می‌دانند، حیات سردار نماد انسجام ملی است و باید در شهادتش هم این امر تداوم و قوت یابد. 

کاش ! سرنوشت بر اساس تصمیمات پیشین به گونه ای دیگر رقم می خوردو امروز همه انسان هایی که می توانستند سرمایه های ناب انسانی مان باشند چشمه های جوشان زندگی سرزمینمان بودند؛ کاش! شهادت حاج قاسم سلیمانی با عقلانیت و دور اندیشی به دور تازه ای از تدبیر و توسعه بدل شود.

برچسب‌ها گیلان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلان قاسم سلیمانی گیلان قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۳۹۴۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده

به گزارش همشهری آنلاین قاسم رائر حجازی از اهالی مهاباد در استان آذربایجان غربی، بعد از ۱۰۷ سال زندگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

او وقتی جوانی ۲۰ ساله بود سغل معلمی را انتخاب کرد و به عنوان معلم در آموزش و پرورش مهاباد استخدام شد. این‌طور که اسعد رسولی، رییس آموزش و پرورش مهاباد می‌گوید از نخستین معلمان مهاباد بود. قاسم رائر حجازی وقت بازنشسته شد سابقه ۳۴ سال معلمی را در کارنامه خود داشت. هر چند سمت‌های دیگری را هم تجربه کرد اما هرگز گچ و تخته سیاه را رها نکرد و مسئولیت اصلی خودش را آموزگاری می دانست. به گفته رسولی، مرحوم حجازی علاوه بر ریاست اداره آموزش و پرورش، مسئولیت سازمان جوانان و هلال احمر (شیرو خورشید سابق) مهاباد را تجربه کرد.
کتاب خاطرات و دیوان اشعار به زبان‌های کردی و فارسی از این معلم به یادگار مانده که هنوز چاپ نشده‌است. مرحوم حجازی در آرامستان باغ فردوس مهاباد به خاک سپرده می‌شود.
۴۷ هزار و ۳۵۷ دانش‌آموز در مدرسه شهری و روستایی مهاباد در ۹۶۵ کلاس درس و در ۲۷۸ مدرسه شهری و روستایی مشغول تحصیل هستند. از این تعداد ۱۹۰ مدرسه در مناطق روستایی است. ۲۶ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی درس می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:
کلاس این آقا معلم در مدرسه تشکیل نمی شود

کد خبر 849143 برچسب‌ها معلمان خبر مهم استان آذربایجان غربی

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیرترین معلم ایران یک قرن و ۷ سال عمر کرد | از ریاست آموزش و پرورش تا تالیف دو کتاب چاپ نشده
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • گیلان در سوگ سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • گیلان در سوگ شهادت امام جعفر صادق علیه السلام
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود